  • 1. Data: 2003-11-05 23:38:50
    Temat: bez zachowania terminów wypowiedzenia?????????
    Od: pdl <p...@d...com.pl>

    W przypadku najmu lokali użytkowych wynajmujący może wypowiedzieć umowę
    najmu bez zachowania terminów wypowiedzenia, gdy:
    * zalega z zapłatą czynszu za dwa okresy płatności. Wynajmujący
    powinien najpierw powiadomić najemcę na piśmie o zamiarze wypowiedzenia
    najmu bez zachowania terminów wypowiedzenia oraz udzielić mu dodatkowego
    miesięcznego terminu do zapłaty zaległego czynszu.

    Pytanie brzmi:
    bez zachowania terminów wypowiedzenia, czyli jaki termin?
    NATYCHMIASTOWO, czy może Tydzień,MIESIĄC?
    pozdrw
    PDL

  • 2. Data: 2003-11-06 06:48:43
    Temat: Re: bez zachowania terminów wypowiedzenia?????????
    Od: "Jano" <m...@h...gula>

    Użytkownik "pdl" <p...@d...com.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pytanie brzmi:
    > bez zachowania terminów wypowiedzenia, czyli jaki termin?
    > NATYCHMIASTOWO, czy może Tydzień,MIESIĄC?

    A skad wziales powzsze?

  • 3. Data: 2003-11-06 07:13:47
    Od: pdl <p...@d...com.pl>

    Użytkownik Jano napisał:
    > Użytkownik "pdl" <p...@d...com.pl> napisał w wiadomości

    > A skad wziales powzsze?

    Podstawy prawne:

    Kodeks Cywilny, art. 659-679, 680-692
    Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów,
    mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego

  • 4. Data: 2003-11-06 13:15:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 6 Nov 2003, pdl wrote:

> [...]
    >+ >>Pytanie brzmi:
    >+ >>bez zachowania terminów wypowiedzenia, czyli jaki termin?
    >+ >>NATYCHMIASTOWO, czy może Tydzień,MIESIĄC?
    [...]
    >+ Kodeks Cywilny, art. 659-679, 680-692
    >+ Ustawa z dnia 21 czerwca 2001 roku o ochronie praw lokatorów,
    >+ mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego

    IMHO lokal użytkowy pod ustawę "o lokalach" się nie łapie.

    A co to znaczy sam zacytowałeś (IMO): ma być "uprzedzenie
    z miesięcznym terminem".
    Odsyłając na grupę .prawo (i jej archiwum, bo "te sprawy"
    już widziałem tam razy kilka) powiem że IMHO:
    - w n-tym miesiącu doręczasz pismo że "w związku z dwukrotnym
    niezapłaceniem [itp] wzywam do uregulowania należności
    do dnia X1, oświadczając że nieuregulowanie spowoduje
    wypowiedzenie umowy najmu bez zachowania terminów"
    - w n+1 miesiącu jeszcze nie upłynął termin miesięczny,
    niezależnie od tego którego dnia doręczono pismo !
    - od 1. n+2 miesiąca można wypowiedzieć umowę "natychmiast".
    Sądząc z zapisów KC: "oświadczam że w związku z nieuregulo-
    waniem zaległości z dniem dzisiejszym wypowiadam umowę,
    oczekując przedstawienia jutro opróźnionego lokalu".
    Ew. z dopiskiem "...jednocześnie zatrzymując
    przedmioty [tu lista] prawem zastawu wg KC art. 670
    i art. 686 KC, wzywając w razie jeśli któryś z wym.
    przedmiotów nie był własnością najemcy lub jego rodziny
    do niezwłocznego złożenia pisemnych imiennych
    dowodów nabycia; przedmioty [pozostają w lokalu/
    zostają wyniesione komisyjnie/...]".

    Wg KC - "na twoje niebezpieczństwo", czyli musisz
    dopilnować żeby owym przedmiotom nie stała się
    krzywda.

    Wydrukować cały rodział z KC i mieć przy sobie - jakbyś
    skorzystał z pomocy policji (chyba nie mają obowiązku
    pomóc, ale...) albo wręcz przeciwnie (były najemca
    twierdził że "ma prawo")...

    pozdrowienia, Gotfryd