  • 1. Data: 2003-10-20 18:55:35
    Temat: badania i VAT
    Od: Hrabia Mol <kumor@_wytnij_.tarman.pl>

    Witam

    Rzucam temat z czystej ciekawości, jakie będą wasze reakcje.
    Normalny szewc/blacharz/inny przedsiębiorczy człek, jak - na prośbę o
    fakturę - podnosi cenę o VAT jest przestępcą skarbowym i krzyżuje się go
    na bramie właściwego US.
    No to powiedzcie mi moi mili, co sądzicie o tym przypadku:

    http://prawo.uni.wroc.pl/~rjaworsk/cennik.html

    --
    ================= Hrabia Mol ========================
    ================== Złe Jedi =========================

  • 2. Data: 2003-10-20 19:15:59
    Temat: Re: badania i VAT
    Od: Sławomir Stępniak <s...@p...onet.pl1>

    Użytkownik "Hrabia Mol" <kumor@_wytnij_.tarman.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    go
    > na bramie właściwego US.
    > No to powiedzcie mi moi mili, co sądzicie o tym przypadku:

    No i co dziwnego, człowiek jest skłonny wykonać usługę
    na umowę o dzieło, jako osoba fizyczna. Nie płaci vat, więc
    go nie dolicza do ceny. Jak zamawiający ma ciekawość
    otrzymać fakturę, proponuje skorzystanie z pośrednictwa.
    On wykona pracę na zlecenie (lub umowę o dzieło), a
    pośredni to sprzeda, doliczając Vat i swoją marżę.
    To nie to samo co przypadek z szewcem. Zresztą po
    mojemu to szewc staje się przestępcą jak nie podnosi
    ceny o VAT (w domyśle ukrywa dochód).

    --
    Pozdrowienia, Slawek S. s...@p...onet.pl1 (ale bez cyfr)

  • 3. Data: 2003-10-20 19:33:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Sławomir Stępniak napisał:

> [...]
    > To nie to samo co przypadek z szewcem. Zresztą po
    > mojemu to szewc staje się przestępcą jak nie podnosi

    Jakos nie zauważyłam tam sugestii że chodzi o umowę o dzieło lub zlecenie.
    Wszystko wskazuje na to że kasa do łapy bez kwitów albo podwyzka o 52%.

    Pomijam fakt zarobkowania "na boku" z wykrzystaniem uczelnianego sprzętu.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-10-20 19:58:14
    Od: Sławomir Stępniak <s...@p...onet.pl1>

    > Jakos nie zauważyłam tam sugestii że chodzi o umowę o dzieło lub
    zlecenie.
    > Wszystko wskazuje na to że kasa do łapy bez kwitów albo podwyzka o
    52%.

    Raz, że jestem optymistą (pewnie za wielkim), i zakładam, że ludzie są
    uczciwi,
    ale na stronie niby było <Opłata za badanie regulowana jest za pomocą
    - umowy-zlecenia i odpowiedniego rachunku.> chyba, że pisze TAK, myśli
    NIE.

    > Pomijam fakt zarobkowania "na boku" z wykrzystaniem uczelnianego
    sprzętu.

    O tym, nie pomyślałem, a pewnikiem tak jest, jeszcze w czasie pracy,
    pewnie
    delegacja. Czyli jednak głosuję na NIE.
    Dzięki za wskazówkę, byłbym w nie lada błędzie.

    --
    Pozdrowienia, Slawek S. s...@p...onet.pl1 (ale bez cyfr)

  • 5. Data: 2003-10-20 20:02:22
    Od: "ktp" <k...@a...net>

> [...]
    > Wszystko wskazuje na to że kasa do łapy bez kwitów albo podwyzka o 52%.
    >
    > Pomijam fakt zarobkowania "na boku" z wykrzystaniem uczelnianego sprzętu.

    jest pod przyciskiem "zlecenie" - na stronie m.in. do wyboru "umowa
    zlecenia" lub "Faktura VAT"

    pozdr
    KTP