  • 11. Data: 2006-09-15 10:53:06
    Temat: Re: amortyzacja samochodu
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Robert Steward wrote:

    > amortyzuje auto wg ceny zakupu, użytkuje,
    > po upływie 6 miesięcy sprzedaje, kupujący płaci 2 % podatku od ceny
    > rynkowej:-)

    Mogę się mylić, ale jeśli jedną ze stron transakcji jest przedsiębiorca
    (czyli Ty) to właśnie on płaci PCC.

    > a ja czy powinienem zapłacić 19% podatku dochodowego ?

    A to zależy jak płącisz podatek dochodowy i czy wyjdzie ci akurat 19% -
    ogólnie rzecz biorąc doliczasz do dochodu firmy. Gdybyś nie
    zamortyzował jeszcze całkowicie, to pozostałość amortyzacji wliczasz w
    KUP

  • 12. Data: 2006-09-15 12:32:13
    Od: Robert Steward <b...@a...su>

    jureq napisał(a):

    > Mogę się mylić, ale jeśli jedną ze stron transakcji jest przedsiębiorca
    > (czyli Ty) to właśnie on płaci PCC.

    transakcja pomiędzy dwoma osobami fizycznymi,

> [...]
    > ogólnie rzecz biorąc doliczasz do dochodu firmy. Gdybyś nie
    > zamortyzował jeszcze całkowicie, to pozostałość amortyzacji wliczasz w

    samochód zdjęto ze stanu firmy,
    dlaczego dochód ze sprzedaży auta ma powiększyć dochód firmy?

    "Jak wyspana to nieszczęśliwa,Jak szczęśliwa to niewyspana...
    To jest życie erotomanki,To jest życie erotomana..."

  • 13. Data: 2006-09-15 18:05:41
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robert Steward <b...@a...su> w

    > transakcja pomiędzy dwoma osobami fizycznymi,

    A to OF juz nie moze byc przedsiębiorcą?

    > samochód zdjęto ze stanu firmy,
    > dlaczego dochód ze sprzedaży auta ma powiększyć dochód firmy?

    Bo tak stanowia przepisy, ze "firmy" moze juz nie byc a przychód ze
    sprzedaży i tak wystąpi?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 14. Data: 2006-09-15 20:05:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Sep 2006, Robert Steward wrote:

    > który odwoływał się do cenników eurotaxu, które (wg mnie ) mają niewiele
    > wspólnego z cenami rynkowymi (po sprowadzeniu masy aut zza granicy)

    A to przepraszam.
    Co do sprawy "zdjęcia ze stanu" w sąsiednim poście.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-09-15 20:15:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > transakcja pomiędzy dwoma osobami fizycznymi,

    Przedsiębiorca pozostaje OF :) - niemniej płatnikiem jest tylko
    w razie *zakupu* na cele gospodarcze.
    A tak wKF i OT: jeśli sprzedaż ruchomości podlega pod VAT, to nie
    podlega pod PCC (czyli również przy sprzedaży *zwolnionej*
    nie ma PCC).

    > samochód zdjęto ze stanu firmy,
    > dlaczego dochód ze sprzedaży auta ma powiększyć dochód firmy?

    Bo to byłaby bardzo dobra metoda na ujmowanie w koszty (celem
    obniżenia podatku) amortyzacji ST *bez* doliczenia dochodu który
    uboczny obrót tymi ST generuje. Dokładnie tak jak opisałeś.
    Popatrz tak:
    Kupujesz ST - nie ma kosztu.
    Idzie do amortyzacji.
    W nagrodę, za to że kredytowałeś Skarb inwestycją z *własnych*
    (opodatkowanych już pieniedzy, skoro zakup *nie był* kosztem trzeba
    było wyłożyć pieniadze które uprzednio zostały opodatkowane nie
    odzyskując "zaraz" kwoty odpowiadającej podatkowi od niej) jeśli
    idzie na cele osobiste - nie ma podatku.
    Ale jeśli sprzedajesz - jest przychód z DG.
    A ewidencja EŚT nie ma prawa "zniknąć" i już (nawet jak zamkniesz
    firmę).
    Byłoby bez sensu, jakby ktoś kto sprzedał bez "wycofania" miał
    lepsze warunki finansowe, niż ktoś kto sprzeda w dzień po
    "wycofaniu".
    Ściślej - przepis przewiduje 6-letni okres kiedy sprzedaż "dolicza
    się" do dochodów z DG :)
    Mimo nieprowadzenia DG (już zamknietej) można mieć przychód z DG!
    Zajrzyj do tej fffff....ine ustawy....

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2006-09-18 06:14:22
    Od: Robert Steward <b...@a...su>

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > się" do dochodów z DG :)
    > Mimo nieprowadzenia DG (już zamknietej) można mieć przychód z DG!

    bardzo dziękuję za wykładnię,
    pozdrawiam