  • 1. Data: 2007-03-22 21:57:22
    Temat: amortyzacja auta w leasingu a naprawy
    Od: "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl>

    Witam,

    auto firmowe leasingowane posiada pełne autocasco. Ostatnio auto zostało
    rozbite a naprawa kosztowała kilkanaście tysięcy. Oczywiście wszystko
    pokryło autocasco.
    Czy takie zdarzenie ma jakikolwiek wpływ na podniesienie wartości auta,
    przedłuzenie okresu leasingowania czy amortyzacji? Cokolwiek?
    Czy inaczej jest np. z przeglądami okresowymi, za które firma płaci sama?

    Pozdrowienia
    Lucasdm

  • 2. Data: 2007-03-27 19:55:02
    Temat: Re: amortyzacja auta w leasingu a naprawy
    Od: "chomik" <k...@t...pl>

    Użytkownik "Lucasdm" <x007@WYTNIJ_SPAMpoczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przedłuzenie okresu leasingowania czy amortyzacji? Cokolwiek?
    > Czy inaczej jest np. z przeglądami okresowymi, za które firma płaci sama?

    Moim zdaniem nie ma to wpływu na umowę leasingową ani na amortyzację (jeśli
    leasing operacyjny to amortyzuje firma leasingowa). Niestety wypłacone
    odszkodowanie jest przychodem i powinno być ewidencjonowane.

    Koszty przeglądów okresowych są zaliczane jednorazowo w KUP i moim zdaniem
    nie mają wpływu na ew. okres amortyzacji (ogólnie czy w leasingu czy nie)

    Jak się mylę to proszę o poprawki - sam mam auto w leasingu i stłuczkę też
    miałem i wypłatę odszkodowania tyle, że niewielką ale to pewnie nie ma
    znaczenia jak dużą.
    Pozdro
    Darek