-
1. Data: 2002-02-06 18:45:34
Temat: amortyzacja
Od: "news.ict.pwr.wroc.pl" <p...@w...pl>
Witam!
Prowadzę działalność gosp. na zasadach ogólnych, nie jestem VATowcem. W
grudniu kupiłam laptopa za 5999zł. Moje pytanie dotyczy rozliczenia tego
zakupu. Do tego momentu sama prowadziłam swoją księgowość, ale tu wymiękam.
Ile wrzucić w koszty a co z resztą? Proszę o pomoc.
Pozdrawiam Małgorzata
-
2. Data: 2002-02-09 01:42:31
Temat: Re: amortyzacja
Od: "Aldona Gowin" <a...@p...onet.pl>
Użytkownik "news.ict.pwr.wroc.pl" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
news:a3rtf1$hsb$1@okapi.ict.pwr.wroc.pl...
> Witam!
> Prowadzę działalność gosp. na zasadach ogólnych, nie jestem VATowcem. W
> grudniu kupiłam laptopa za 5999zł. Moje pytanie dotyczy rozliczenia tego
> zakupu. Do tego momentu sama prowadziłam swoją księgowość, ale tu
wymiękam.
> Ile wrzucić w koszty a co z resztą? Proszę o pomoc.
> Pozdrawiam Małgorzata
Witam i odpowiadam.
Wpisujesz swój zakup do ewidencji śr.trwałych i od miesiaca nastepnego po
przyjeciu ś.t. do używania, dokonujesz odpisów na jego zuzycie
(amortyzacji) -przeczytaj art.22"a" do "o" i zalaczony wykaz stawek w updof.
Wartosc poczatkowa 5999 zl, KŚT 491, roczna stawka amort. 30%. Cena zakupu
przekracza kwote 3.500 zl, nie ma zatem mowy o wpisaniu bezposrednio w
koszty kwoty zakupu lub jej czesci, chyba ze przewidujesz uzywanie laptopa
krocej, niz rok i nie zaliczysz go do ś.t. Wtedy calosc w koszty, ale z
konsekwencjami, gdy bedziesz uzywać go jednak dluzej niz rok.
pozdr. Aldona
>