-
1. Data: 2002-05-01 08:10:11
Temat: Re: amort. przyspieszona samoch. ciezarowego
Od: Maddy <m...@i...pl>
Użytkownik JF napisał:
> Subaru posiadajace swiadectwo homologacji jako ciezarowy, ladownosc
> 505 - chce zastosowac przyspieszona amortyzacje degresywna z
> zastosowaniem wspolczynnika 2 "dla uzytkowania intensywnego". Czy
> jest to dopuszczone? Czy moze ktos kwiestionowac ze samochod
> przejezdza tylko np. 20 000 km w roku, wiec nie jest uzytkowany
> intensywnie?
Ajjajaj... albo przyspieszona, albo degresywna, zdecyduj się.
Poza tym współczynnik podwyższenia amortyzacji dla środków trwałych
używanych bardziej intensywnie w stosunku do warunków przeciętnych
albo wymagających szczególnej sprawności technicznej wynosi nie 2 a
1,4. (art. 22i ust.2 pkt. 2 ustawy o PDOF).
Druga sprawa - oczywiście że jeżeli samochód przejeżdża 20 000km
rocznie, to *nie* jest uzytkowany szczególnie intensynie. To niecałe
60 km dziennie!
Daruj, ale masz gwarantowaną wpadkę przy pierwszej kontroli.
Jeżeli przeciętny producent samochodów zakłada że pomiędzy dwoma
przeglądami gwarancyjnymi (czyli w odstępie mniej więcej roku)
samochód przejedzie nie mniej niż 15 000 km, to o jakim intensywnym
użytkowaniu może byc mowa przy 20 000km rocznie?
To nawet nie jest przeciętna. To jest codzienna jazda po mieście i dwa
razy w miesiącu jakaś dłuższa trasa. Trochę wiecej niż niedzielny
kierowca, zdecydowanie mniej niz przeciętny przedstawiciel handlowy.
A jak inaczej mozna udowodnić intensywne użytkowanie smochodu, jeżeli
nie przejechanymi kilometrami?
Wprawdzie ryzykowac własne pieniądze zawsze możesz, a nóż widelec nie
będzie kontroli...
Maddy
--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk
m...@e...com.pl
-
2. Data: 2002-05-06 14:58:59
Temat: amort. przyspieszona samoch. ciezarowego
Od: "JF" <z...@p...pl>
Subaru posiadajace swiadectwo homologacji jako ciezarowy,
ladownosc 505 - chce zastosowac przyspieszona amortyzacje degresywna
z zastosowaniem wspolczynnika 2 "dla uzytkowania intensywnego".
Czy jest to dopuszczone? Czy moze ktos kwiestionowac
ze samochod przejezdza tylko np. 20 000 km w roku, wiec nie jest
uzytkowany intensywnie?
Jerzy
-
3. Data: 2002-05-07 19:14:57
Temat: Re: amort. przyspieszona samoch. ciezarowego
Od: "mm01" <m...@p...fm>
> Użytkownik JF napisał:
> > Subaru posiadajace swiadectwo homologacji jako ciezarowy, ladownosc
> > 505 - chce zastosowac przyspieszona amortyzacje degresywna z
> > zastosowaniem wspolczynnika 2 "dla uzytkowania intensywnego". Czy
> > jest to dopuszczone? Czy moze ktos kwiestionowac ze samochod
> > przejezdza tylko np. 20 000 km w roku, wiec nie jest uzytkowany
> > intensywnie?
> Ajjajaj... albo przyspieszona, albo degresywna, zdecyduj się.
>
> Poza tym współczynnik podwyższenia amortyzacji dla środków trwałych
> używanych bardziej intensywnie w stosunku do warunków przeciętnych
> albo wymagających szczególnej sprawności technicznej wynosi nie 2 a
> 1,4. (art. 22i ust.2 pkt. 2 ustawy o PDOF).
> Druga sprawa - oczywiście że jeżeli samochód przejeżdża 20 000km
> rocznie, to *nie* jest uzytkowany szczególnie intensynie. To niecałe
> 60 km dziennie!
> Daruj, ale masz gwarantowaną wpadkę przy pierwszej kontroli.
> Jeżeli przeciętny producent samochodów zakłada że pomiędzy dwoma
> przeglądami gwarancyjnymi (czyli w odstępie mniej więcej roku)
> samochód przejedzie nie mniej niż 15 000 km, to o jakim intensywnym
> użytkowaniu może byc mowa przy 20 000km rocznie?
> To nawet nie jest przeciętna. To jest codzienna jazda po mieście i dwa
> razy w miesiącu jakaś dłuższa trasa. Trochę wiecej niż niedzielny
> kierowca, zdecydowanie mniej niz przeciętny przedstawiciel handlowy.
> A jak inaczej mozna udowodnić intensywne użytkowanie smochodu, jeżeli
> nie przejechanymi kilometrami?
> Maddy
a można udowodnić - a co jeżeli samochód będzie dostarczał np. towar do
sklepów od dostawców znajdujących się w miejscowościach o bardzo złych
drogach?; a co jeżeli samochód będzie zawsze załadowany na maxa?; a co
jeżeli będzie jeździł w rejonach gdzie są bardzo duże korki, a na dodatek
duże ograniczenia prędkości?; a na koniec wierz mi P. Maddy, że samochód
który w zimie przejedzie 300 km dziennie na trasie po dobrej drodze, mniej
się zużyje niż sam zapalny i gaszony kilknaści, a nawet kilkadzeisiąt razy
dziennie (silnik i rozrusznik tak dostaje w kość, że aż przykro myśleć) - i
to wszystko w/w może oznaczać intyensywne użytkowanie;
mm01