  • 1. Data: 2004-10-29 13:00:01
    Temat: akt notarialny rachunkiem?
    Od: "ewa" <r...@o...pl>

    ściga mnie US za niecne odliczenie od podatku kosztów zawarcia aktu
    notarialnego (kupno mieszkania - duża ulga budowlana akt podpisany w
    2003r. - wcześniej umowa przedwstępna). No i pojawia sie problem. W akcie
    not sa dokładne wyliczenia kosztów i należnego Vatu. Akt not. raczej na
    pewno nie bedzie fakturą ale czy może byc uznany za rachunek w rozumieniu
    ordynacji pod.? (rozporz. MF z 24.12.2002r.Dz.U.240, poz.2063 precyzuje co
    powinien zawierać rachunek). Moim zdaniem może byc uznany za rachunek i US
    powinien mi uznać to odliczenie. Może ktoś miał juz jazde z US z tego
    tytułu? czym powinnam się bronić?

    pozdr.
    ewa

  • 2. Data: 2004-10-29 22:39:40
    Temat: Re: akt notarialny rachunkiem?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 29 Oct 2004, ewa wrote:

> [...]
    >+ pewno nie bedzie fakturą ale czy może byc uznany za rachunek w rozumieniu

    Ja bym spytał notariusza czy wystawia (na żądanie) faktury.
    Musi - skoro mowa o VAT.
    Jak wystawia to...NIE MOŻE wystawić z tego samego tytułu rachunku.
    Czyli... nie wziąłeś rachunku (który ma postać f-ry w tym przypadku) :(
    Pytania które mi się nasuwają:
    - czy w twoim przypadku przepisy wymagają "faktury" czy "dowodu
    poniesienia wydatku".
    - czy notariusz zechce jeszcze f-rę wystawić.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-10-31 11:34:47
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

> [...]
    > - czy w twoim przypadku przepisy wymagają "faktury" czy "dowodu
    > poniesienia wydatku".
    > - czy notariusz zechce jeszcze f-rę wystawić.

    Obawiam sie, ze W TYM PRZYPADKU wydatki udokumentowane FV..

    Boguslaw