  • 1. Data: 2003-01-20 22:49:09
    Temat: Zwykłe PK - banalne, ale jednak problem :-(
    Od: "LM" <m...@p...onet.pl>

    Mam przed sobą druk PK. Są tam kolumny treść, konto wn, ma - i to jest
    jasne. Ale dalej mam kolumny - sumy cząstkowe i ogólne-kontrolne i to już
    nie jest jasne. Jak to cholerstwo wypełnić?

    Wyobraźmy sobie, że mam odpowiednik faktury sprzedaży 22% i (abstrahując od
    VAT-u) zaksięgowałem komputerowo coś takiego odpowiednio w dwóch pozycjach
    dokumentu (system dopuszcza księgowanie w jednej pozycji dwóch różnych
    kwot):

    L.p. Konto Wn Kwota Wn Konto Ma Kwota Ma
    1 201-1 122,00 701
    100,00
    2 --- --- 222
    22,00

    Jak by to wyglądało na takim klasycznym druku PK, z tymi sumami cząstkowymi
    i ogólno-kontrolnymi?
    Elementarna sprawa, a zbaraniałem, bo jest tam miejsce tylko na jedną kwotę
    w wierszu.

    Pozdrawiam

    LM

  • 2. Data: 2003-01-20 23:38:40
    Temat: Re: Zwykłe PK - banalne, ale jednak problem :-(
    Od: "Piotr K." <p...@p...pl>

> [...]
    > i ogólno-kontrolnymi?
    > Elementarna sprawa, a zbaraniałem, bo jest tam miejsce tylko na jedną kwotę

    Sumy cząstkowe i kontrolne pochodzą jeszcze z czasów "kręciołka", oj, kiedy to było.
    To nic innego jak sumy kilku dekretów ( pozycji PK ) tak, żeby się nie zgubić w
    gąszczu liczb. Widziałem na własne gały jak księgowa po zaksięgowaniu w
    dosyć dużym systemie bawiła się z papierowym PK i kalkulatorem. Kiedyś mnie to
    dziwiło ;)

    Piotr
    freeware http://pk.inet.pl/brv.htm

  • 3. Data: 2003-01-20 23:56:45
    Od: "LM" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K." <p...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > gąszczu liczb. Widziałem na własne gały jak księgowa po zaksięgowaniu w
    > dosyć dużym systemie bawiła się z papierowym PK i kalkulatorem. Kiedyś

    To jak to wobec tego będzie wyglądać w opisanym wcześniej przeze mnie
    przypadku? Tzn. poza sumami mam miejsce na druku tylko na konto Wn i Ma. A
    co z kwotami? W ogóle ten druk to jakiś o kant d... potłuc, ale podobno to
    standardowy formularz PK. No i masz babo placek

    LM