  • 1. Data: 2007-12-07 21:00:53
    Temat: Zwrot Vatu za materiały budowlane - za jaki okres?
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Witam,
    szukam i szukam i dotarłem do ustawy, ale i tak nie umiem sobie
    odpowiedzieć:)

    Nie składałem do tej pory nigdy wniosku z zwrot różnicy VAT pomiędzy 7 a 22%
    za materiały budowlane. Czy obecnie kończąc remont mogę złożyć taki wniosek
    uwzględniając FV z lat 2005 i 2006, czy jedynie moge za 2007 rok?

    Wiem że 6 marca weszła nowelizacja ustawy, ale nie mogę jej znaleźć, a
    podobnoć ona zmieniła tarminy. Dzięki wielkie za wszelkie podpowiedzi.

  • 2. Data: 2007-12-07 22:42:33
    Od: <s...@a...pl>

    > Witam,
    > szukam i szukam i dotarłem do ustawy, ale i tak nie umiem sobie
    > odpowiedzieć:)

    Nie używałes widać w szukaniu najbardziej powszechnej wyszukiwarki: *google*
    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=zwrot+VAT+budowl
    ane&btnG=Szukaj&lr=

    Już pierwszy link Ci wiele wyjaśni

    > Wiem że 6 marca weszła nowelizacja ustawy, ale nie mogę jej znaleźć, a

    Oj, też słabo szukasz. Mam wrażenie, że wręcz wogóle nie szukałeś.
    http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html wejdź tutaj i pobierz. Sprawdziłem,
    jest ta ustawa! A w przyszłości - tu można znaleźć bardzo dużo ustaw :)

  • 3. Data: 2007-12-08 14:24:44
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 7 Gru, 23:42, <s...@a...pl> wrote:

> [...]
    dź tutaj i pobierz. Sprawdziłem,
    > jest ta ustawa! A w przyszłości - tu można znaleźć bardzo dużo ustaw :)

    Możesz złożyć za te wszystkie lata bez problemu.....uwzględnij tylko
    które faktury odliczałeś w podatku dochodowym, przy rozliczeniu
    rocznym, a które nie. W zależności od tego wybierasz odpowiedni
    załacznik do wniosku...Najnowsza zmiana przewiduje bowiem bezterminowe
    składanie wniosków VZM...ale jak dotąd każdy ma prawo złożyć jeden
    wniosek w ciągu roku, nie więcej...następny wniosek, jeżeli dojda
    jeszcze jakies faktury, mozna zlozyc dopiero na następny rok.
    Pozdrawiam ;-)

  • 4. Data: 2007-12-08 22:06:21
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    s...@a...pl napisał(a):
    > Nie używałes widać w szukaniu najbardziej powszechnej wyszukiwarki:
    > google

    owszem używałem

    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=zwrot+VAT+budowl
    ane&btnG=Szukaj&lr=

    > Już pierwszy link Ci wiele wyjaśni

    Takich artykulów przeczytałem kilkanaście i różniły się miedzy sobą
    znacznie, żaden nie odpowiedzial mi na moje pytanie w sposób kompetenty.
    A zeby było ciekawiej to ten z linka który podałeś/aś przeczy temu co
    wytłumaczył Wilcat w następnym poście po twoim. Tak więc ten link zamiast
    wyjaśniać wpraowadza akurat w błąd.

    > Oj, też słabo szukasz. Mam wrażenie, że wręcz wogóle nie szukałeś.
    > http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html wejdź tutaj i pobierz.

    Ależ oczywiście że tam byłem.
    Ustawa z 2005 roku tam jest, pisałem że ją znalazłem, nie widzę tam
    natomiast nowelizacj tej ustawy z 6 marca 2007 - jeśli znajdziesz tam tą
    nowelizację to chylę czoła.

    > dużo ustaw :)

    ;)
    Próbowałeś mi pomóc, więc dzięki wielkie.

    pozdr.
    aszfer

  • 5. Data: 2007-12-08 22:08:26
    Od: "aszfer" <a...@o...pl>

    Wildcat napisał(a):
> [...]
    > wniosek w ciągu roku, nie więcej...następny wniosek, jeżeli dojda
    > jeszcze jakies faktury, mozna zlozyc dopiero na następny rok.

    Dzięki wielkie, potrzeba mi było właśnie takiej interpretacji.

    pozdr.
    aszfer

  • 6. Data: 2007-12-09 19:59:57
    Od: <s...@a...pl>

    > Ależ oczywiście że tam byłem.
    > Ustawa z 2005 roku tam jest, pisałem że ją znalazłem, nie widzę tam
    > natomiast nowelizacj tej ustawy z 6 marca 2007 - jeśli znajdziesz tam tą
    > nowelizację to chylę czoła.

    http://tiny.pl/jbmb

    Wydaje mi się, że ten tekst ujednolicony zawiera wszelkie poprawki.
    A zmiany ustawy są na tej stronie http://tiny.pl/jbgq

    No chyba że coś ktoś kręci w sejmie... ale nie sądzę :)