  • 1. Data: 2003-08-18 20:27:49
    Temat: Zwrot VAT za srodki trwale...
    Od: "Neo" <n...@g...pl>

    Witam.

    Kupilem sporo srodkow trwalych: komputery, xero itp.
    Chcialem , by US zwrocil mi VAT - i tu zaczely sie schody.
    Dawno nic nie kupowalem w ST, i wiem ze kiedys bez "problemu" zwrot
    otrzymalem.
    Teraz jakas lodzia z US, ze smentna mina gada do mnie, ze nie odda VATu bo
    nie mam
    sprzedazy z inna stawka.
    Bylem przekonany ze ta zasada dotyczy tylko zwrotu VAT ze sprzedazy (
    nadwyzka jednego nad drugim), i że nie dotyczy to srodków trwałych.

    Moze ktos dobry wyjasni mi krotko i na temat.

    Dzieki.
    Tomek

  • 2. Data: 2003-08-18 21:10:46
    Temat: Re: Zwrot VAT za srodki trwale...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Aug 2003, Neo wrote:

    >+ Witam.
    >+
    >+ Kupilem sporo srodkow trwalych: komputery, xero itp.
    >+ Chcialem , by US zwrocil mi VAT - i tu zaczely sie schody.
    [...]
> [...]
    >+
    >+ Moze ktos dobry wyjasni mi krotko i na temat.

    +++++
    Art. 18. 1. Stawka podatku wynosi 22 proc., z zastrzeżeniem [...]
    Art. 21.
    3. Podatnikom dokonującym sprzedaży towarów opodatkowanych wyłącznie
    stawką, o której mowa w art. 18 ust. 1, u których podatek naliczony jest
    wyższy od podatku należnego, przysługuje zwrot różnicy podatku z urzędu
    skarbowego w kwocie nie wyższej od kwoty podatku naliczonego przy nabyciu
    towarów i usług, które na podstawie odrębnych przepisów zaliczane są przez
    podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych
    podlegających amortyzacji.
    ------

    Nic mi nie wiadomo o zmianie :)
    Ale... mam pytanie: do której rubryki VAT-7 wpisałeś ów VAT ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-18 21:11:23
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "Neo" <n...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > otrzymalem.
    > Teraz jakas lodzia z US, ze smentna mina gada do mnie, ze nie odda VATu bo
    --------------------------

    Lodzia a to dobre okreslenie.

    > Bylem przekonany ze ta zasada dotyczy tylko zwrotu VAT ze sprzedazy (
    > nadwyzka jednego nad drugim), i że nie dotyczy to srodków trwałych.
    >
    > Moze ktos dobry wyjasni mi krotko i na temat.
    -------------------------------
    Szczerze jakoś nie moge wrócić do rzeczywistości po tym weekendzie ( i po co
    to człowiek bierze urlop dwa dni )
    Ale wydaje mi się że ta Lodzia troche przesadza spróbuj poczytać ustawę Vat
    Podaje cytat ale może poczytaj cały
    Art. 21. 1. W przypadku gdy kwota podatku naliczonego, o której mowa w art.
    19 ust. 2 i 2a, jest w okresie rozliczeniowym wyższa od kwoty podatku
    należnego, podatnik ma prawo, z zastrzeżeniem ust. 2-9, do obniżenia o tę
    różnicę podatku należnego za następne okresy.

    2. Podatnikom dokonującym sprzedaży towarów opodatkowanych w całości lub w
    części, stawką niższą niż określona w art. 18 ust. 1, przysługuje prawo do
    zwrotu z urzędu skarbowego różnicy podatku, o której mowa w ust. 1, z
    zastrzeżeniem ust. 2a i 4.

    2a. Kwota zwrotu różnicy podatku, o której mowa w ust. 2, nie może być
    wyższa od kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur, z których
    należności zostały w całości uregulowane, oraz z dokumentów celnych, jeżeli
    podatek z nich wynikający został zapłacony.

    2b. Przepisów ust. 2a nie stosuje się, jeżeli wysokość zwrotu różnicy
    podatku jest uzasadniona nabyciem towarów i usług, o których mowa w ust. 3.

[...]

    Może ktoś ci przełoży na polski ja dziś nie mam już siły.

    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-08-20 05:50:16
    Od: "Neo" <n...@g...pl>

    Użytkownik "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > amortyzacji.
    >
    > Może ktoś ci przełoży na polski ja dziś nie mam już siły.

    No wlasnie moze jakis tlumacz do tego.
    Dzieki Wiola.
    Pozdrawiam Tomek