  • 1. Data: 2006-01-12 21:49:27
    Temat: Zwrot VAT w budownictwie
    Od: "Tomek" <k...@k...chip.pl>

    Mam pytanie odnośnie ustawy o zwrocie osobom fizycznym niektórych wydatków
    związanych z budownictwem mieszkaniowym. Chodzi mi o art. 6 i takie faktury
    VAT które zostały wystawione np. 30.12.2005 roku i nie zostały wykorzystane
    z tytułu ulgi remontowej w dniu złożenia wniosku o zwrot VAT ale zostaną
    wykorzystane później przy składaniu zeznania rocznego. Czy w takim przypadku
    kwota zwrotu wynosi 55.23 % czy 68.18 % podatku VAT? Oczywiścienie nie
    korzystałem i nie korzystam z odliczeń na dzień złożenia wniosku o zwrot VAT
    z ulgi remontowej ale zamierzam skorzystać później.

  • 2. Data: 2006-01-13 06:49:53
    Temat: Re: Zwrot VAT w budownictwie
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomek" <k...@k...chip.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    VAT
    > z ulgi remontowej ale zamierzam skorzystać później.

    art 6 (??) - dotyczy procedury zwrotu

    moim zdaniem art.3 ust 5 i 6 dość precyzyjnie określa warunki
    Poza tym wniosek WZM-1 w sekcji C (pozycja 44 i 45) dokładnie precyzuje
    kiedy zakończyła się inwestycja
    Jeżeli wpiszesz tam termin 31.12.2005, to jest jednoznaczne że skorzystasz z
    ulgi (a że to będzie dopiero w kwietniu to nie ma żadnegpo znaczenia)
    Reasumując uważam, że jest to 55,23%

    Andrzej

  • 3. Data: 2006-01-13 07:26:30
    Temat: Re: Zwrot VAT w budownictwie - inny wątek
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

    Mam nadzieje, że ktoś zaprzeczy mojej interpretacji :-)

    Rozporządzenie MGPiB (Dz.U. nr 156 poz.788 z 21.12.1996) określa wykaz robót
    zaliczanych do remontu lokalu
    Punkt 7 zawiera elementy zabudowy wnękowej
    W ramach remontu w 2005 r wykonałem taka zabudowę (własnoręcznie) kupując
    poszczególne elementy
    W ramach ulgi remontowej mogę to odliczyć - to jest pewne

    Natomiast w ustawie o zwrocie VAT jest załącznik zakresu prac remontowych i
    tam tego punktu nie ma
    Z tego wynika, że mimo tego, ze kupione elementu zawierają się w liście MTiB
    (dodatek do ustawy o zwrocie VAT) to zwrotu VAT nie mogę się domagać, bo
    zostały uzyte do tematu nie znajdującego się w załączniku ustawy o zwrocie
    VAT
    Czy mam rację?

    P.S.
    Na fakturach przy wielu pozycjach nadal figuruje symbol PKWiU więc nie ma
    problemów z identyfikacją produktu w wykazie MTiB

    Andrzej

  • 4. Data: 2006-01-13 10:14:24
    Od: "Tomek" <k...@k...chip.pl>

    > art 6 (??) - dotyczy procedury zwrotu

    pomyłka art.3 ust 6

> [...]
    > Jeżeli wpiszesz tam termin 31.12.2005, to jest jednoznaczne że skorzystasz
    > ulgi (a że to będzie dopiero w kwietniu to nie ma żadnegpo znaczenia)

    Właśnie mam jeszcze problem z terminem rozpoczęcia inwestycji remontu
    budynku mieszkalnego :) jak równierz jej zakończenia. Już chyba nie pamiętam
    kiedy rozpoczołem ten remont budynku mieszkalnego bo jak wiadomo każdego
    roku coś trzeba wyremontować zmodernizowac etc. Na mój rozum moge uzyskać
    zwrot 55,23 % bo będe korzystał z ulgi remontowej na 2005 rok. Tylko jakie
    terminy tam powstawiać ponieważ inwestuje i nie wiem kiedy skończe ?

  • 5. Data: 2006-01-13 11:05:16
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwrot 55,23 % bo będe korzystał z ulgi remontowej na 2005 rok. Tylko jakie
    > terminy tam powstawiać ponieważ inwestuje i nie wiem kiedy skończe ?

    faktycznie,
    z budową raczej nie ma żadnych niejasności ale z remontem, sekcja C poz 44 i
    45 VZM-1 już nie jest to takie jasne. Jeszcze z rozpoczęciem mozna cos
    wykombinować np jeżeli korzystałeś z odpisów w ramach ulgi remontowej
    (2003-2005), to rozpoczęciem może być rok wydania pierwszej faktury w 2003
    roku, a jeżeli wszedłeś w ulgę w trakcie jej trwania np w sierpniu 2004 to
    wpisujesz rok rozpoczęcia 2004 - i tak możesz załączyć tylko f-ry od
    01.05.2004
    Co do zakończenia, to przy remoncie, koniec wcale nie musi być równoznaczny
    z końcem ulgi (31.12.2005) - tym bardziej, że ustawodawca dał czas do końca
    2007 roku. Jedyny problem to zakwalifikowanie f-ry do odpowiedniej grupy
    VZM-1/A lub VZM-1/B (czyli 68,18 czy 55,23%)
    Ja bym tu nic nie wpisywał - czyli remont nie został zakończony. Zakończenie
    inwestycji uzupełniłbym dopiero w ostanim wniosku złożonym po 31.12.2007 i
    ten termin uznałbym za końiec
    Oczywiście są to moje przemyslenia oparte na brzmieniu ustawy (art 5 ust 4 i
    5)

    Andrzej

  • 6. Data: 2006-01-13 12:49:44
    Od: "Tomek" <k...@k...chip.pl>

> [...]
    > ten termin uznałbym za końiec
    > Oczywiście są to moje przemyslenia oparte na brzmieniu ustawy (art 5 ust 4

    Moje przemyślenia są takie że inwestycje polegającą na remoncie budynku
    mieszkalnego rozpoczołem gdzieś na początku 1980 roku :) a końca nie widać
    :) Moim zdaniem są dwa wyjścia: albo korzystam ze zwrotu 68,18% i nie
    odliczam ulgi remontowej za 2005 rok z tytułu faktur VAT za ten okres albo
    zwrot 55,23% i korzystam z ulgi remontowej. Trzecia opcja 68,18% i ulga
    remontowa byłaby najkorzystniejsz :)

  • 7. Data: 2006-01-16 06:02:34
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > zwrot 55,23% i korzystam z ulgi remontowej. Trzecia opcja 68,18% i ulga

    dokładnie, są dwie opcej:
    > albo korzystam ze zwrotu 68,18% i nie
    > odliczam ulgi remontowej za 2005 rok z tytułu faktur VAT za ten okres
    albo
    > zwrot 55,23% i korzystam z ulgi remontowej

    trzecią opcję to raczej należy rozwazać łącznie z art.9 :-)

    Sam sobie przelicz. Od np 100zł netto w pierwszej opcji dostajesz tylko 15
    zł a w drugiej 35zł
    Osobiście uważam, że ulga rem. + 55,23% jest najlepsze bo daje największy
    zwrot

    Andrzej

  • 8. Data: 2006-01-16 09:25:56
    Od: "Tomek" <k...@k...chip.pl>

> [...]
    > zł a w drugiej 35zł
    > Osobiście uważam, że ulga rem. + 55,23% jest najlepsze bo daje największy

    Wiem że tak będzie lepiej. Nie znam się na tych ustawach ale na logike sobie
    tak kombinuje. W czasie obowiązywania ustawy o zwrocie VAT mam faktury od
    10.01.2005 do 30.12.2005. W dniu złożenia wniosku o zwrot VAT 20.01.2006 mam
    prawo skorzystać z ulgi remontowej ale na 20 stycznia nie korzystam z tego
    prawa czyli w myśl art.3.ust6 nie korzystałem i nie korzystam z ulgi
    remontowej od w/w faktur VAT na dzień 20 stycznia. Z prawa do ulgi
    remontowej skorzystam dopiero w marcu 2006. Czy tak nie można ?

  • 9. Data: 2006-01-16 09:37:38
    Od: "Tomek" <k...@k...chip.pl>

> [...]
    > remontowej od w/w faktur VAT na dzień 20 stycznia. Z prawa do ulgi
    > remontowej skorzystam dopiero w marcu 2006. Czy tak nie można ?
    Jedno mnie jeszcze martwi. Wydatki z 2005 roku mogą być przeciez traktowane
    jako kontynuacja ulgi remontowej za lata 2003-2005 ale wydatki w 2005 roku
    są odrębną inwestycją chociaż w ramach ulgi za lata 2003-2005. Sam już nie
    wiem.

  • 10. Data: 2006-01-16 11:53:20
    Od: "lucky" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > remontowej od w/w faktur VAT na dzień 20 stycznia. Z prawa do ulgi
    > remontowej skorzystam dopiero w marcu 2006. Czy tak nie można ?

    chyba chcesz być za sprytny
    Moim zdaniem, to jest nadinterpretacja. Bo tak naprawdę korzystasz, tylko
    ich zawiadomisz o tym później
    No ale zrobisz jak uważasz.

    Andrzej