  • 1. Data: 2005-11-06 11:14:22
    Temat: Zwolnienie chorobowe a dz. gosp.
    Od: TBL aka TLZ <t...@w...info.pl>

    Czy prowadzac dz. gosp. z wszelkimi tego kosekwencjami (ZUS, US) mogę
    iść na zwolnienie lekarskie? Jak wtedy wygląda sprawa z "wypłatami"? Czy
    ZUS coś mi płaci, czy nie?

    TBL

  • 2. Data: 2005-11-06 19:54:03
    Temat: Re: Zwolnienie chorobowe a dz. gosp.
    Od: "Wiesiek" <b...@p...pl>

    Użytkownik "TBL aka TLZ" <t...@w...info.pl> napisał w wiadomości
    > Czy prowadzac dz. gosp. z wszelkimi tego kosekwencjami (ZUS, US) mogę
    > iść na zwolnienie lekarskie? Jak wtedy wygląda sprawa z "wypłatami"? Czy
    > ZUS coś mi płaci, czy nie?

    Wszystko zależy czy podlegasz pod dobrowolne ubezpieczenie chorobowe. Jeśli tak, to
    ZUS wypłaci zasiłek chorobowy, a ty za czas choroby nie płacisz składek na
    ubezpieczenia społeczne. Jeśli jednak nie podlegasz, to zwolnienie nic Ci nie daje.

    --
    Wiesiek

  • 3. Data: 2005-11-06 21:55:06
    Od: "Latet" <l...@l...pl>

> [...]
    > Jeśli tak, to ZUS wypłaci zasiłek chorobowy, a ty za czas choroby nie
    > płacisz składek na ubezpieczenia społeczne. Jeśli jednak nie podlegasz, to

    Nawet zwolnienia na czas choroby z płacenia składek?

    latet

  • 4. Data: 2005-11-07 06:42:35
    Od: "Wiesiek" <b...@p...pl>

    Użytkownik "Latet" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > Nawet zwolnienia na czas choroby z płacenia składek?

    Nawet.

    --
    Wiesiek

  • 5. Data: 2005-11-07 10:54:07
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <dkln1b$3su$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Wiesiek" <b...@p...pl> wrote:

> [...]
    > składek na ubezpieczenia społeczne. Jeśli jednak nie podlegasz, to zwolnienie

    WKF: zależy od tego, czy płaci. Bo jako prowadzący DG z definicji
    podlega pod dobrowolne (w odróżnieniu od tych, którzy podlegają pod
    obowiązkowe).

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 6. Data: 2005-11-07 11:06:58
    Od: cyklista <1...@a...net.pl111>

    ale co to jest dobropwolne ubezpieczenie chorobowe?
    czy chodzi o te 160 zł które musze placic jako przedsiebiorca majacy
    etat gdzie indziej?

  • 7. Data: 2005-11-07 16:35:28
    Od: " jerry" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > ale co to jest dobropwolne ubezpieczenie chorobowe?

    Wejdź na strone zusu. Ubezpieczenie społeczne możesz płacić z lub bez
    dobrowolnego ubezpieczenia chorobowego ( w tym miesiącu jest to odpowiednio
    513,33 lub 479,25 ).
    Pozdrawiam! jerry