  • 1. Data: 2005-11-28 14:28:32
    Temat: Zwiększone koszty uzyskania dochodu
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    Witam serdecznie.

    Sprawa z którą mam problem wygląda tak:
    Ja wraz z moją dziewczyną mieszkamy w mieście A a pracujemy w mieście B, ja
    wypisywałem jakić dokument o tym, że pracuje w miejscu innym niż mieszkam i
    w związku z tym mam mieć zwiększone koszty uzyskania dochodu (czy dobrze
    rozumiem że czeka mnie jakiś zwrot podatku?), moja dziewczyna nie wypełniała
    takiego dokumentu i teraz moje pytanie:
    Czy jak tego nie robiła to zakład pracy sam informuje US o takim fakcie ?

    Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    LiM

  • 2. Data: 2005-11-28 15:53:33
    Temat: Re: Zwiększone koszty uzyskania dochodu
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "lim" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam
    > LiM
    >
    > Jeśli pracujecie na umowie o pracę, to przy wypełnieniku takiego
    oświadczenia jest pobierany mniejszy podatek ok. 5,00 zł/m-c/ , a więc
    wypłacana większa pensja /kilka zł/. Przy rocznym zeznaniu z tego tytułu nie
    będzie żadnego zwrotu podatku.
    Dziewczyna jeśli nie będzie miała potrąconych podwyszonych kosztów, a więc
    zapłaci wyższy podatek i składając roczne zeznanie sama w tym zeznaniu może
    wstawić faktyczne koszty, a nie takie jakie wstawi zakład w PIT-11, który
    jest podstawą do złożenia rocznego zeznania.
    1/ koszty m-czne 102,25 x 12 m-cy = 1227,00
    2/ podwyższone m-czne 127,82 x 12 m-cy = 1533,84
    Różnica wynosi w kosztach 306,84 x 19% = 58,30 różnica w podatku za
    cały rok.

  • 3. Data: 2005-11-28 16:11:23
    Od: "lim" <s...@i...pl>

    dziękuje za odp.