  • 31. Data: 2009-07-11 14:35:57
    Temat: Re: Zus dzień później
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Jul 2009, Tristan wrote:

    > (autor Grzegorz Brycki

    > Tak, wiem, w mBanku też nie ma.

    Automatyzacji może nie, ale "user friendly" pozwalające nie
    wklepywać większości informacji przecież jest!
    "Ponów przelew".
    Bierzesz listing poprzedniego miesiąca (znaczy od 1.VI do 30.VI),
    wybierasz "przelewy do ZUS", po kolei wybierasz przelewy, dajesz
    "ponów", zmieniasz jedną liczbę (okres deklaracji), "dalej",
    "dalej", karmisz kodem z kartki, "cofnij", "cofnij", bierzesz
    następną deklarację, "ponów", zmieniasz jedną liczbę...

    Fakt, trochę klikania jest, ale pisania ZNACZNIE mniej niż
    przy byle poście na pspp ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-07-11 14:55:52
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Grzegorz Brycki pisze:

    > TO jaka jest prawda w końcu? Jeśli mój bank robi przelew 3 dni, to co -
    > zus będzie się pytał za każdym razem Banku mojego iel trwał u niego
    > przelew?

    Nie sądzę, aby bank robił przelew 3 dni. Jeśli przelew wychodzi z
    banku dnia X, to za kilka godzin w dniu X, najdalej w dniu X+1 koło
    południa jest na koncie wierzyciela.

    W przypadku płatności ZUS, podobnie jak podatków, liczy się data
    obciążenia rachunku dłużnika, a nie uznania rachunku wierzyciela.

    Ba, w przypadku dokonywania płatności opłaty sądowej, jest
    orzeczenie, że nie liczy się dzień obciążenia rachunku, tylko dzień
    zlecenia realizacji przelewu (czyli przelew zrobiony w sobotę, którego
    faktyczna realizacja przypadła na poniedziałek, jest uważany za przelew
    sobotni, pod warunkiem, że w sobotę były środki na jego wykonanie).

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2009-07-11 16:52:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz Brycki wrote:

    > Jak jest w ogóle z płaceniem zusu (robieniem przelewu) 10-tego ale o
    > godzinie 23.59 ? To ma szanse być zaliczone?

    A nie możesz 1-szego zapłacić?

  • 34. Data: 2009-07-11 16:55:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz Brycki wrote:

    > Chłopie ja się próbuję zajmowac prowadzeniem swojego biznesu,

    ZUS jest czescią biznesu.
    Wniosek jest taki, że kiepsko biznes prowadzisz.

  • 35. Data: 2009-07-11 16:56:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Grzegorz Brycki wrote:

    > Zus się zmienia z tego co wiem - do tego muszę wpisywać te ch...
    > informacje o tym że to jest deklaracja nr coś tam i rok mc

    Chłopie, straszne.

    Co to za biznes prowsdzisz, że wysłanie deklaracji raz w miesiącu
    przerastwa twoje możliwości.

  • 36. Data: 2009-07-11 17:10:20
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Andrzej Kłos napisal:
    > od kiedy to stawki do ZUSu zmieniają się raz na kwartał?

    Odkad stawki sa wyliczane na podstawie sredniej z poprzedniego
    kwartalu :) Czyli od zawsze do lutego tego roku. A od marca
    sa zamrozone na caly na gornej obwiedni, czyli maksymalnie
    dla nas pesymistycznie i wyzyskowo. Ale czego sie nie robi
    dla Zakladu Ubostwa Spolecznego ;)
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 37. Data: 2009-07-11 20:22:53
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > W przypadku płatności ZUS, podobnie jak podatków, liczy się data
    > obciążenia rachunku dłużnika, a nie uznania rachunku wierzyciela.

    Tu zgoda.

> [...]
    > faktyczna realizacja przypadła na poniedziałek, jest uważany za przelew
    > sobotni, pod warunkiem, że w sobotę były środki na jego wykonanie).

    A tu brak zgody. Większość banków w wypadku zlecenia przelewu po
    ostatniej sesji eliksiru lub w dniu wolnym, obciąża ruchunek w dniu
    złożenia zlecenia kasę przekazuje w następnym dniu roboczym. Są jednak i
    takie banki które w tej sytuacji obciążają rachunek dopiero w następnym
    dniu roboczym. Więc zachowanie terminu takiego przelewu zależy od tego w
    jakim banku mamy rachunek.

  • 38. Data: 2009-07-11 21:49:27
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    witek pisze:

    > A nie możesz 1-szego zapłacić?

    Mogę. Życie jednak pokazuje, że to co proste takie nie bywa. I to są te
    przypadki.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 39. Data: 2009-07-11 21:52:49
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    witek pisze:

    > Chłopie, straszne.
    >
    > Co to za biznes prowsdzisz, że wysłanie deklaracji raz w miesiącu
    > przerastwa twoje możliwości.

    Jeśli lubisz takie operacje, czerpiesz przyjemność z dokładnego
    przepisywania cyferek, cieszy cię porządek i ogólnie jesteś porządnicki
    - to na pewno płacenie i cały proces z tym związany sprawia Ci niejaką
    perwersyjną przyjemność.

    U mnie jest tak, że nienawidzę wszystkiego co odwraca moją uwagę od tego
    co robię. Resztę czasu wolę poświęcić na patrzenie w sufit, które z
    zasady jest o wiele bardziej inspirujące niż wypełnianie debilnych cyferk.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?

  • 40. Data: 2009-07-11 21:55:09
    Od: Grzegorz Brycki <g...@o...pl>

    witek pisze:

    > ZUS jest czescią biznesu.
    > Wniosek jest taki, że kiepsko biznes prowadzisz.

    Bez urazy ale chyba Cię troche... To tak jakbyś powiedział, że sztuka
    wiąże się ściśle z tym że trzeba kupić farby. Otóż zapewniam Cię że jest
    to tak mocno wtórne jak wtórne może to tylko być. Kup se farby w takim
    razie i czekaj aż się sztuka stanie. Biznes to sztuka, wszystko poza tym
    to obciążenia, koszt, zmarnowany czas.

    --
    Grzegorz Brycki, http://beczkasoli.pl/GD298, a Ty?