  • 1. Data: 2009-12-29 13:17:33
    Temat: Zmiana formy opodatkowania
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    Jeżeli przedsiębiorca założył firmę 1.12.2009 i wybrał rozliczanie się
    na zasadach ogólnych i chciałby od roku 2010 zmienić formę rozliczenia
    na ryczałt, to czy odpowiedni wniosek musi złożyć w terminie do
    20.1.2010 czy wcześniej? Czy ten wniosek to jakiś oficjalny druk, czy
    po prostu ręcznie pisze się odpowiednie podanie?

    http://megalotto.pl - Lotto
    http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
    http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

  • 2. Data: 2009-12-29 13:33:18
    Temat: Re: Zmiana formy opodatkowania
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2009 o 14:17:33 Rafał K. <r...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > 20.1.2010 czy wcześniej? Czy ten wniosek to jakiś oficjalny druk, czy
    > po prostu ręcznie pisze się odpowiednie podanie?

    A hosting do tego:

    > http://megalotto.pl - Lotto
    > http://tajemniczyswiat.pl - Tajemniczy Świat
    > http://www.robimybiznes.pl - Zarabianie w Internecie

    - nie robi 2% kosztów?

    I jeszcze z ciekawości - czytałeś art. 17 z
    0930 ?

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2009-12-29 13:53:17
    Od: Rafał K. <r...@g...com>

    On 29 Gru, 14:33, Tomek <t...@o...pl> wrote:

    > A hosting do tego:

    > - nie robi 2% kosztów?
    >
    > I jeszcze z ciekawości - czytałeś art. 17
    zhttp://isap.sejm.gov.pl/DetailsServlet?id=WDU199814
    40930?

    > --
    > Tomek

    Mnie ta sytuacja nie dotyczy, ponieważ nie zamierzam (przynajmniej na
    razie) zmieniać formy opodatkowania na ryczał i założyłem DG kilka
    miesięcy temu. Po prostu chciałbym wiedzieć czy można tak od razu
    zmienić formę opodatkowania po jednym miesiącu działalności. No ale w
    sumie to czemu nie? Skoro można ją zmienić na początku roku, to krótki
    czas prowadzenia DG nie powinien być tu chyba żadną przeszkodą i po
    prostu normalnie składa się wniosek do 20 stycznia nowego roku.

  • 4. Data: 2009-12-29 18:18:34
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał K." <r...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

> [...]
    >czas prowadzenia DG nie powinien być tu chyba żadną przeszkodą i po
    >prostu normalnie składa się wniosek do 20 stycznia nowego roku.

    Wiec wlasnie - wystarczy pomyslec :)
    A swoja doga, to chyba nie jest ani podanie ani wniosek tylko oswiadczenie
    po prostu - jednosronnie oswiadczasz, ze oto wybierasz sobie ryczalt od
    przychodow ewidencjonowanych.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-12-29 18:22:55
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2009 o 19:18:34 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

> [...]
    > oswiadczenie
    > po prostu - jednosronnie oswiadczasz, ze oto wybierasz sobie ryczalt od

    Od nieewidencjonowanych też wybiera ryczalt - tyle że 75% :)

    --
    Tomek