  • 21. Data: 2005-02-15 18:06:50
    Temat: Re: Zmiana VAT na dostep do netu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 13 Feb 2005, Budzik wrote:

    >+ Mam pytanie
    >+ Mój operator wlasnie poinformował mnie ze podwyzsza ceny w zwiazu z
    >+ wejsciem VAT.
    >+ czy to ma potwierdzenie w jego rozliczaniu?
    >+ Załozmy:
    >+ Przychód 10000
    >+ koszty 5000

    ...dziura...
    Otóż nie jest istotne ile wynosiły koszty jako takie
    ale ile wynosiły koszty oVATowane. Tylko od tych kosztów
    może odliczyć VAT - więc koszty w rodzaju pensji pracowników
    (czy zleceniobiorców "osobistych") trzeba policzyć tak samo
    jak dochód :) - do "policzenia współczynnika podwyżki ceny"
    rzecz jasna.
    Zarówno do swojego zysku (jak i ZUSu oraz pensji pracowników
    tudzież ZUSu) musi doliczyć 22% VAT - bo TEGO VATu nie
    odliczy... Dużo trzeba by wiedzieć :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 22. Data: 2005-02-15 21:41:30
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    fenRis napisał(a):

    > W tym konkretnym przypadku o którym mowa (Internet) istnieje ulga podatkowa,
    > która umożliwia odliczenie wydatków za Internet do wysokości bodajże 760zł.
    > Zakładając podatek 19% i abonament w wysokości 50zł jaki płaci osoba
    > zadająca pytanie, taka podwyżka będzie dla niej neutralna.
    >
    > fenRis

    Klarowac mi tego nie musisz - dlatego wstawilem " ;) "

    Nastepnym razem pisz ze w pewien sposob mozliwosc odliczenia od dochodu
    tych 760zl z wydatkow na internet bedzie rekompensowalo podwyzke VAT,
    ale nie pisz ze VAT odlicza sie od podatku!

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 23. Data: 2005-02-15 22:10:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Herbi x...@a...pl ...

    > Ci co płaca 50 PLN to są sieciowcy osiedlowi /drętwe łącza 2Mb czy też
    > ....neostrady rozdzielone/
    > Takie osoby i tak będą *w plecy* circa 350 Pln rocznie po zastosowaniu
    > odliczenia.

    dlaczego w plecy???

    "_")

  • 24. Data: 2005-02-15 23:13:07
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

    > Operatorowi przysluguje prawo dowolnego zwiekszania ceny, tak jak i
    > tobie wypowiedzenie umowy, jesli uwazasz, ze taka cena jest
    > nieuczciwa... Z tego co zauwazylem wiekszosc operatorow podnosi
    > ceny...

    nie napisałem ze nie ma prawa, tylko zapytałem czy wytłumaczenie tej
    podwyzki 22% VATem ma sens. Oczywiscie ze mam mozliwsoc zerwania umowy,
    nawet ostatnio zaczynam o tym myslec, bo niestety od miesiaca czekam na
    wizyte admina i nie moge sie doczekac, ale wolałbym tego nie robic bo firma
    nawet sympatyczna i jakos tak człowiek sie przyzwyczaił...

    > zł
    > 50
    >
    > Tyle ze Tobie wowczas cena wzrosla o 7%, a operatorowi o co najmniej
    > 15% wzrosly koszty, gdyż musiał zapłacic 22% VAT za łącze któe kupuje
    > u operatora zewnętrznego, a prowadząc usługi ze stawką zw nie mógł
    > później tego VATu wcale odliczyć... W 100% zgodnie z matematyką byłoby
    > wtedy, gdyby podwyżka wyniosła teraz właśnie 15%. Ale zważ na to, że
    > przez 2 lata nie miałeś żadnej podwyżki pomimo istnienia inflacji...

    o, i to jest argument ze jednak podwyzka jest całkiem logicznie
    wytłumaczona. BTW 22% dla firm był od kiedy?? Od tego samego czasu, co
    zmiana VAT z 7% na zw?

    > wzgledu
    >
    > Ale ty masz teraz ulge podatkową wprowadzoną właśnie po to, aby
    > operatorzy mogli podnieść ceny, a ludzie tego nie odczuli...

    Ulga IMO jest oddzielna sprawa i nie powinna byc z tym łączona. Wole
    zaplaci w roku 600 zł i odliczyc 120 zł, niz zaplacic 720 i odliczyc 140
    zł! :)

    "_")
    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal

  • 25. Data: 2005-02-16 07:27:20
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    Budzik napisał(a):

    > dlaczego w plecy???

    W plecy w stosunku do obecnego stanu kiedy VAT na ineternet jest zw. :(

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 26. Data: 2005-02-16 09:28:16
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    > Ciągle nie powiedziałes jak odliczac *VAT* od *podatku*.
    > Ja też czekam na instrukcje bo takiego dziwolaga jeszcze nie widziałam.
    > No nie badź śliwa, podziel się ta unikalna wiedzą. ;-)

    Ok, to byl skrot myslowy :) Nie badzmy czepialscy :) Wyjasnilem to kilka
    posotw obok :)

    fenRis

  • 27. Data: 2005-02-16 09:33:31
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    wiadomości news:15022005.600A90C8@budzik61.poznan.pl...
    > Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...
    > >
    > o, i to jest argument ze jednak podwyzka jest całkiem logicznie
    > wytłumaczona. BTW 22% dla firm był od kiedy?? Od tego samego czasu, co
    > zmiana VAT z 7% na zw?

    Tak., w tym samym czasie. A dokladniej VAT 22% byl dla wszystkich, z pewnymi
    wyjatkami ;) A wyjatkami tymi byly m.in. instytucje edukacyjne i odbiorcy
    indywidualni. Sam jestem malutkim providerem stad tez znam sprawe od
    podszewki :)

    > Ulga IMO jest oddzielna sprawa i nie powinna byc z tym łączona. Wole
    > zaplaci w roku 600 zł i odliczyc 120 zł, niz zaplacic 720 i odliczyc 140
    > zł! :)

    Ulga zostala wlansie po to i tylko po to wprowadzona, aby skompensowac
    podwyzke VAT konieczna w zwiazku z dostosowaniem naszych przepisow do UE.
    Tak naprawde wprowadzenie stawki zw bylo wielkim knotem, wiec teraz tak to
    wlasnie naprawiono. Czy slusznie? Ja akurat jestem przeciwnikiem ulg
    podatkowych i zwolennikiem jednej stawki liniowej. Ale to osobna sprawa :)

    A co do ceny internetu: gdyby nie kosmiczne ceny za interent, jakie narzuca
    TPSA, rowniez klienci placili by mniej. Na zachodzie rynek jest bardziej
    konkurencyjny i 1Mb sym,etrycznego lacza mozna kupic za 50USD, a u nas to
    samo kosztuje 200USD...

    fenRis

  • 28. Data: 2005-02-16 09:37:46
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    > Widzisz - teraz mówisz o *odliczeniu od dochodu* poniesionych wydatków *za
    > dostęp do internetu*. A nie jak nie ściśle pisałeś wcześniej - *odliczenie
    > VATu od dochodu*.

    Tak, poprzednio byl skrot myslowy, wybaczcie :)

    > Dlaczego wszyscy zakładają 50 złotych abonamentu?
    > Jakoś istnieje ogromna liczba osób która płaci - tak jak np. ja - 189 PLN
    > abonamentu /netto/.
    > Ci co płaca 50 PLN to są sieciowcy osiedlowi /drętwe łącza 2Mb czy też
    > ....neostrady rozdzielone/
    > Takie osoby i tak będą *w plecy* circa 350 Pln rocznie po zastosowaniu
    > odliczenia.

    O 50zl wpisal autor watku. U mnie ludzie placa 59zl za 256/128kb i 79zl za
    512/128 - uwazam to za dobra i uczciwa stawke. A podzial 2MB symetrycznego
    lacza nawet na kilkudziesieciu uzytkownikow wcale nie musi byc bolesny,
    jesli jest rozsadnie zrobiony. Oczywiscie dzielenie neostrady lub dsl to
    faktycznie porazka ze wzgledu na niski upload.

    Jesli chodzi zas o bycie w plecy to beda co najwyzej o 3% (roznica miedzy
    22VAT i 19% dochodowy)...

    fenRIs

  • 29. Data: 2005-02-16 09:39:19
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@w...pf.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tych 760zl z wydatkow na internet bedzie rekompensowalo podwyzke VAT,
    > ale nie pisz ze VAT odlicza sie od podatku!

    Ok, postaram sie byc bardziej precyzyjny. Moj blad :)

    fenRis

  • 30. Data: 2005-02-16 12:05:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > pewnymi wyjatkami ;) A wyjatkami tymi byly m.in. instytucje edukacyjne
    > i odbiorcy indywidualni. Sam jestem malutkim providerem stad tez znam

    ok, wielkie dzieki za wyjasnienia i powodzenia w dzieleniu lacza! :)

    "_")
    które mogą cię pokonać. To często popełniana omyłka. Frank Herbert