  • 11. Data: 2005-02-14 12:30:34
    Temat: Re: Zmiana VAT na dostep do netu
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    wiadomości news:13022005.5EC1DFD1@budzik61.poznan.pl...
    > Mam pytanie
    > Mój operator wlasnie poinformował mnie ze podwyzsza ceny w zwiazu z
    > wejsciem VAT.

    Cena (netto) pozostaje bez zmian, jedynie cena brutto się zwiększa. Zatem
    nawet nie jest to zmiana cennika... Poza tym teraz masz mozliwosc odliczenia
    tego VATu od podatku na koniec roku, wiec w czym problem?

    fenRis

  • 12. Data: 2005-02-14 14:56:48
    Od: Black Peter <b...@w...pf.pl>

    fenRis napisał(a):

> [...]
    > nawet nie jest to zmiana cennika... Poza tym teraz masz mozliwosc odliczenia
    > tego VATu od podatku na koniec roku, wiec w czym problem?

    Jak sie odlicza VAT od podatku? ;)

    --
    _ ) _ \
    _ \ __/ *Black Peter*

  • 13. Data: 2005-02-15 09:26:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik fenRis f...@a...w.stopce.pl ...

> [...]
    > Zatem nawet nie jest to zmiana cennika... Poza tym teraz masz
    > mozliwosc odliczenia tego VATu od podatku na koniec roku, wiec w czym

    problem w tym ze ta podwyzka w tej wysokosci IMO jest bezpodstawna.
    Umowe podpisałem w 2003 roku, wtedy było 7%VAT na internet i placiłem 50 zł
    (ok 46 + 7%VAT). Kiedy VAT zniesiono, ceny mi nie obnizono - nadal place 50
    zł z tym ze nie ma w tym VAT. Z jakiej racji wiec, kiedy VAT wzrasta do 22
    %, o tyle podnosi mi sie cene??? Uwazam ze pytanie jest zasadne ze względu
    wlasnie na brak obnizenia ceny przy zmianie VAt z 7% na zw, oraz ze wzgledu
    na to ze przeciez firma nie odprowadzi tego VAT całego do US (no chyba ze
    ma zerowe koszty) a co za tym idzie - róznica pozostanie w ich kieszeni!

    "_")
    "Prawda cierpi od zbyt wielu analiz."
    Frank Herbert

  • 14. Data: 2005-02-15 09:37:20
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 14 lut o godzinie 13:30, na pl.soc.prawo.podatki, fenRis napisał(a):

    > ... Poza tym teraz masz mozliwosc odliczenia tego VATu od podatku na koniec roku,
    wiec w czym problem?

    Czaszka Ci się przemroziła?
    *Jaki* VAT możesz odliczyć?
    Coś Ci się dzwonki w kościołach poprzestawiały facet, nie wiesz w którym
    dzwoni.

    --
    Herbi
    15-02-2005 10:37:18

  • 15. Data: 2005-02-15 12:01:00
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Black Peter" <b...@w...pf.pl> napisał w wiadomości

    Zatem

    > Jak sie odlicza VAT od podatku? ;)

    W tym konkretnym przypadku o którym mowa (Internet) istnieje ulga podatkowa,
    która umożliwia odliczenie wydatków za Internet do wysokości bodajże 760zł.
    Zakładając podatek 19% i abonament w wysokości 50zł jaki płaci osoba
    zadająca pytanie, taka podwyżka będzie dla niej neutralna.

    fenRis

  • 16. Data: 2005-02-15 12:01:35
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    koniec roku, wiec w czym problem?

    > Czaszka Ci się przemroziła?
    > *Jaki* VAT możesz odliczyć?
    > Coś Ci się dzwonki w kościołach poprzestawiały facet, nie wiesz w którym
    > dzwoni.

    A cos ty taki nerwowy? Poczytaj moja odpowiedz wyzej...

    fenRis

  • 17. Data: 2005-02-15 12:07:01
    Od: "fenRis" <f...@a...w.stopce.pl>

    wiadomości news:14022005.191FC1B3@budzik61.poznan.pl...

    > problem w tym ze ta podwyzka w tej wysokosci IMO jest bezpodstawna.

    Operatorowi przysluguje prawo dowolnego zwiekszania ceny, tak jak i tobie
    wypowiedzenie umowy, jesli uwazasz, ze taka cena jest nieuczciwa... Z tego
    co zauwazylem wiekszosc operatorow podnosi ceny...

    > Umowe podpisałem w 2003 roku, wtedy było 7%VAT na internet i placiłem 50

    > (ok 46 + 7%VAT). Kiedy VAT zniesiono, ceny mi nie obnizono - nadal place
    50
    > zł z tym ze nie ma w tym VAT.

    Tyle ze Tobie wowczas cena wzrosla o 7%, a operatorowi o co najmniej 15%
    wzrosly koszty, gdyż musiał zapłacic 22% VAT za łącze któe kupuje u
    operatora zewnętrznego, a prowadząc usługi ze stawką zw nie mógł później
    tego VATu wcale odliczyć... W 100% zgodnie z matematyką byłoby wtedy, gdyby
    podwyżka wyniosła teraz właśnie 15%. Ale zważ na to, że przez 2 lata nie
    miałeś żadnej podwyżki pomimo istnienia inflacji...

> [...]
    > ma zerowe koszty) a co za tym idzie - róznica pozostanie w ich kieszeni!

    Ale ty masz teraz ulge podatkową wprowadzoną właśnie po to, aby operatorzy
    mogli podnieść ceny, a ludzie tego nie odczuli...

    fenRis

  • 18. Data: 2005-02-15 12:49:03
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    fenRis napisał(a):
    > Użytkownik "Herbi" <x...@a...pl> napisał w wiadomości

    > koniec roku, wiec w czym problem?

    > A cos ty taki nerwowy? Poczytaj moja odpowiedz wyzej...

    Ciągle nie powiedziałes jak odliczac *VAT* od *podatku*.
    Ja też czekam na instrukcje bo takiego dziwolaga jeszcze nie widziałam.
    No nie badź śliwa, podziel się ta unikalna wiedzą. ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 19. Data: 2005-02-15 12:55:24
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cusr55$k6l$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Ciągle nie powiedziałes jak odliczac *VAT* od *podatku*.
    > Ja też czekam na instrukcje bo takiego dziwolaga jeszcze nie widziałam.
    > No nie badź śliwa, podziel się ta unikalna wiedzą. ;-)

    Heh, coś gdzieś słyszałem o kompensacie. Może to o to chodzi?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 20. Data: 2005-02-15 14:00:50
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 15 lut o godzinie 13:01, na pl.soc.prawo.podatki, fenRis napisał(a):

    > W tym konkretnym przypadku o którym mowa (Internet) istnieje ulga podatkowa,
    > która umożliwia odliczenie wydatków za Internet do wysokości bodajże 760zł.

    Widzisz - teraz mówisz o *odliczeniu od dochodu* poniesionych wydatków *za
    dostęp do internetu*. A nie jak nie ściśle pisałeś wcześniej - *odliczenie
    VATu od dochodu*.

    > Zakładając podatek 19% i abonament w wysokości 50zł jaki płaci........

    Dlaczego wszyscy zakładają 50 złotych abonamentu?
    Jakoś istnieje ogromna liczba osób która płaci - tak jak np. ja - 189 PLN
    abonamentu /netto/.
    Ci co płaca 50 PLN to są sieciowcy osiedlowi /drętwe łącza 2Mb czy też
    ....neostrady rozdzielone/
    Takie osoby i tak będą *w plecy* circa 350 Pln rocznie po zastosowaniu
    odliczenia.

    --
    Herbi
    15-02-2005 15:00:48