  • 11. Data: 2011-04-06 09:10:14
    Temat: Re: Zlozenie NIP-3 przez osobe trzecia
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Użytkownik Maddy napisał:

    > Co Ty pleciesz.
    >
    > Od prawie 3 lat DG rejestruje się w Urzędzie Miasta/Gminy i nie składa
    > się samemu NIP-1 do US. Nawet się go nie wypełnia - niezbędne dane
    > podaje się na wniosku o wpis do ewidencji i UM/UG przesyła je do
    > skarbówki, ZUS i Regonu.
    > NIP-1 służy tylko do zgłaszani zmian danych których nie obejmuje wpis do
    > ewidencji.
    >
    > NIP-1 ze zgłoszeniem rozpoczęcia działalności gospodarczej US nie ma
    > nawet prawa przyjąć.
    >
    > Tylko do VAT trzeba się zarejestrować bezpośrednio w US.
    >
    > Jakieś baśnie i legendy opowiadasz.

    To tylko w przypadku osoby fizycznej, a cała reszta firm idzie do krs i
    składa sama nip i inne formularze.

  • 12. Data: 2011-04-06 09:26:10
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > prawa przyjąć.
    >
    > Tylko do VAT trzeba się zarejestrować bezpośrednio w US.

    (..)

    Prawie masz rację, ale to prawie jednak robi różnicę :)
    Jedno okienko w Gdańsku działa i to sprawnie. Rejestrowałam się pod koniec
    grudnia, z terminem rozpoczęcia działaności od 3 stycznia br.
    Urzędniczka kilkakrotnie, jasno i wyraźnie podkreślała że jeszcze przed
    rozpoczęciem DG muszę się zgłosić do US. W US wypełniałam druk wyboru
    sposobu opodatkowania. Samo EDG-1 nie ma takiej pozycji, jest tylko rodzaj
    prowadzonej dokumentacji rachunkowej.
    Do ZUS-u też trzeba się zgłosić (choć rejestracja firmy już była widoczna w
    systemie) . W międzyczasie GUS nadaje REGON (ja swój odebrałam osobiście,
    ale standardowo wysyłają do domu). Dopiero mając REGON można założyć firmowe
    konto w banku. NIP-1 aktualizacyjny składałam właśnie ze względu na
    aktualizację konta.
    Rejestracja VAT-u to oddzielna bajka. Ja akurat miałam zamiar skorzystać z
    podmiotowego zwolnienia z VAT, ale wskutek własnej niewiedzy okazało się, że
    wpisałąm o jeden numerek PKD za dużo i nie mogę.

    Pozdrawiam
    marzatela

    PS. Grupę czytam i wiele się tu uczę. Bardzo cenię Twoje wypowiedzi :)

    ---------------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 13. Data: 2011-04-06 09:56:29
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-04-2011 11:10, cyklista pisze:

    > To tylko w przypadku osoby fizycznej, a cała reszta firm idzie do krs i
    > składa sama nip i inne formularze.

    Coś jesteś też nie na czasie.
    Wszystkie dokumenty rejestracyjne, w tym NIP-2 i RG-1 składa się za
    pośrednictwem KRSu. Niczego poza VAT-R się do US nie dostarcza
    bezpośrednio.
    Dotyczy to także zmian objętych wpisem do KRS.
    Druk NIP-2 owszem, wypełnia się, ale składa się go do KRS, który
    przesyła go do US dopiero po dokonaniu wpisu zmian w rejestrze.

    Dzięki temu "ułatwieniu" może się zdarzyć, że spółka przez pół roku nie
    jest w stanie skutecznie zawiadomić Urzędu, że nastąpiła zamian siedziby
    i jednocześnie właściwości US. Wystarczy nieszczęśliwy zbieg
    okoliczności i niedbały radca prawny, który opóźni wpis zmian w KRS i
    prezes ma szanse na wylewa albo zawał.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 14. Data: 2011-04-06 10:43:01
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-04-2011 11:26, Marzena pisze:

    > Dopiero mając REGON można założyć firmowe konto w banku.

    Można założyć koto firmowe bez regonu.
    Większość banków go nie żąda, bo od czasu zmiany w zasadach rejestracji
    nie można założyć DG i nie wystąpić o regon, robi to automatycznie
    wydział ewidencji.
    Wybrałaś dziwny bank.

    > NIP-1 aktualizacyjny składałam właśnie ze względu na aktualizację
    > konta.

    A więc nie rejestrowałaś w tym momencie działalności ale aktualizowałaś
    dane. To jest bardzo duża różnica.

    > Prawie masz rację, ale to prawie jednak robi różnicę :)

    Prawie zgodnie z prawda opisałaś stan faktyczny w pierwszym swoim poście.

> [...]
    > skorzystać z podmiotowego zwolnienia z VAT, ale wskutek własnej
    > niewiedzy okazało się, że wpisałąm o jeden numerek PKD za dużo i nie

    Z podmiotowego zwolnienia a VAT korzysta się poprzez niegłoszenie się do
    VAT, bo jest to stan domyślny.
    Kto ci powiedział, że nie możesz być zwolniona, bo masz o jeden numer
    PKD za dużo we wpisie?
    Ważna jest faktycznie wykonywana działalność a nie numerki.
    Możesz sobie wpisać budowę statków morskich i poszukiwanie ropy
    naftowej. Dopóki tej działalności nie wykonujesz, nie ma to znaczenia.

    > PS. Grupę czytam i wiele się tu uczę.

    A powyższe było wałkowane na grupie po stokroć.

    Podobnie jak zalecenia, żeby w ważnych sprawach nie kierować się radami
    pani z okienka podawczego, bo w razie czego ona nie ponosi żadnej
    odpowiedzialności za to, co nam poradziła.
    To była na grupie pewnie tysiackrotnie, w tym relacje takich, którzy
    dzięki poradom z okienka nieźle się potłukli.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2011-04-06 10:43:15
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Wed, 6 Apr 2011 11:26:10 +0200, Marzena napisał(a):

    > Pozdrawiam
    > marzatela

    Hehe, w nawiązaniu do Twojego przypadku, to ja spotkałem się z taką
    sytuacją że jest sobie dwóch przedsiębiorców i prowadzą DG w formie spółki
    cywilnej. Jako że jeden z tych przedsiębiorców zmieniał adres zamieszkania
    i zameldowania jednocześnie, a drugi "dostał numer swojego domu" i również
    aktualizował wpis w EDG, to po jakimś czasie przyszła korespondencja z
    GUSu.... każdy z nich "dostał REGON" <ROTFL>
    I teraz jest kapiszcze totalne... spółka ma dwóch wspólników, ma "swój
    REGON", ale stare adresowe dane wspólników :)
    Jest tez teraz sytuacja że zostali oni "nowymi, odrębnymi" podmiotami ...i
    pewnie zostali zgłoszenie do ZUS, z czego będą musieli później się
    tłumaczyć że nie opłacają zdrowotnego "kolejnego"... :)))

    I TO JEST KU....A JEDNO OKIENKO :)))
    SYSTEM wie lepiej :)))

  • 16. Data: 2011-04-06 11:11:46
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

> [...]
    > Większość banków go nie żąda, bo od czasu zmiany w zasadach rejestracji
    > nie można założyć DG i nie wystąpić o regon, robi to automatycznie

    Millennium. Z pewnych względów tak było mi najwygodniej. I żądali REGON-u.

    > A więc nie rejestrowałaś w tym momencie działalności ale aktualizowałaś
    > dane. To jest bardzo duża różnica.
    (..)
    Tak, masz rację, że tu nieprecyzjnie się wyraziła. To był jednak okres, gdy
    sporo biegałam po urzędach i nie tylko, wszystko to mam zapisane hasłowo
    jako "zakładanie firmy".

> [...]
    > Możesz sobie wpisać budowę statków morskich i poszukiwanie ropy naftowej.
    > Dopóki tej działalności nie wykonujesz, nie ma to znaczenia.

    Tu akurat nie ilość miałam na myśli, a treść. Wśród kilku różnych wpisałam
    sobie także PKD związane z doradztwem informatycznym, a z tego coo pytałam,
    wyszukałam i sprawdziałam w ustawie o VAT - każde doradztwo wyklucza
    zwolnienie podatkowe.

> [...]
    > To była na grupie pewnie tysiackrotnie, w tym relacje takich, którzy
    > dzięki poradom z okienka nieźle się potłukli.

    Tak, zdecydowanie masz rację. Problem w tym, że żeby móc coś sprawdzić -
    trzeba wiedzieć o co pytać. Dla mnie dobrym przykładem jest tu właśnie to
    moje doradztwo - dowiedziałam się o tym właśnie z jednej dyskusji na grupie.
    Owszem, sprawdziłam to w kilku różnych miejscach i wszyscy mi potwierdzili.
    Wiesz, zeby zadawać pytanie - trzeba wiedzieć też, że jakiś probelm
    istnieje. To, co jest oczywiste dla kogoś biegłego w danej dziedzinie -
    innym może nawet nie przyjść do głowy.

    marzatela
    ---------------------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 17. Data: 2011-04-06 11:37:25
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 06-04-2011 13:11, Marzena pisze:

> [...]
    > wpisałam sobie także PKD związane z doradztwem informatycznym, a z tego
    > coo pytałam, wyszukałam i sprawdziałam w ustawie o VAT - każde doradztwo

    Wykonywanie czynności doradztwa. Nie wpisanie sobie w wykazie działalności.
    Wykonujesz czynności doradztwa? Sprzedajesz komuś takie usługi?

> [...]
    > to moje doradztwo - dowiedziałam się o tym właśnie z jednej dyskusji na
    > grupie. Owszem, sprawdziłam to w kilku różnych miejscach i wszyscy mi

    Jakie zadałaś pytanie? Tak konkretnie, nie z pamięci, pamięć ludzka jest
    zawodna. O co pytałaś dokładnie?

    > Wiesz, zeby zadawać pytanie - trzeba wiedzieć też, że jakiś probelm
    > istnieje. To, co jest oczywiste dla kogoś biegłego w danej dziedzinie -
    > innym może nawet nie przyjść do głowy.

    Problem z odpowiedziami jest taki, że one dotyczą pytań wyartykułowanych
    a nie tych, o których się myślało.

    Kiedy się jest laikiem w jakiejś dziedzinie, nie należy się silić na
    fachowe słownictwo, bo można użyć niewłaściwych określeń.
    Trzeba pytać "własnymi słowami" i najlepiej opisowo - sprawdza się w
    każdej dziedzinie życia. Jak się nie wie dokładnie, co to jest nadproże,
    lepiej pokazać palcem o co chodzi. Bo to może wcale nie nadproże a deska
    progowa.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 18. Data: 2011-04-06 13:07:08
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    >W dniu 06-04-2011 13:11, Marzena pisze:
    >
    > Wykonywanie czynności doradztwa. Nie wpisanie sobie w wykazie
    > działalności.
    > Wykonujesz czynności doradztwa? Sprzedajesz komuś takie usługi?
    (...)
    > Jakie zadałaś pytanie? Tak konkretnie, nie z pamięci, pamięć ludzka jest
    > zawodna. O co pytałaś dokładnie?

    Nie pamiętam już dokładnie jakie pytania zadawałam czy to szukając w necie
    czy dzwoniąc do KIP lub US.
    Być może moje wiedza jest błędna, ale z tego co wiem - póki nie świadcze
    takiej usługi - nie musiałąbym być zarejestrowana.
    Ja zrobiłam to niejako z wyprzedzeniem, jeszcze przed wystawieniem pierwszej
    takiej faktury. Głównie dlatego, aby nie być zmuszoną do tego z dnia na
    dzień.

    marzatela
    -------------------------
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl

  • 19. Data: 2011-04-06 15:57:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 4/6/2011 12:12 AM, Marzena wrote:

    > Gdy oddawałam swój NIP-1 - poproszono mnie od pokazanie dowodu osobistego.

    co nie zmienia faktu, ze wcale nie musialas oddawac swojego nipu. Im
    chodziło tylko o to kto przynosi.

  • 20. Data: 2011-04-06 16:17:02
    Od: "Marzena" <m...@g...pl>

    > co nie zmienia faktu, ze wcale nie musialas oddawac swojego nipu. Im
    > chodziło tylko o to kto przynosi.

    Dlatego nie oddałam im swojego NIP-u, a jedynie formularz NIP-1
    :)

    marzatela
    http://mojezakupycodzienne.blox.pl