  • 1. Data: 2004-02-01 19:51:55
    Temat: Zlecenie na przełomie roku
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    w grudniu podpisałem umowę o dzieło. Rachunek wysłałem przed świętami. Kasę
    dostałem w styczniu. Czy dostanę PIT-11 w tym roku, czy dopiero w
    przyszłym? Czy mogę się spokojnie rozliczać za 2003 czy czekać na 11 za tą
    umowę?

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2004-02-02 08:58:58
    Temat: Re: Zlecenie na przełomie roku
    Od: Jazzabell <j...@g...pl>

    Tristan Alder:

    > w grudniu podpisalem umowe o dzielo. Rachunek wyslalem przed swietami.
    > Kase dostalem w styczniu. Czy dostane PIT-11 w tym roku, czy dopiero w
    > przyszlym? Czy moge sie spokojnie rozliczac za 2003 czy czekac na 11 za
    > ta umowe?

    Hmmm... Zaufam intuicji ktora mi podpowiada, ze nie masz w tej firmie umowy
    o prace... ;)
    W takiej sytuacji otrzymujesz PIT-8B, a nie 11, a poniewaz przychody z umow
    wykonywanych osobiscie rozlicza sie "kasowo", przychód masz w styczniu,
    czyli PIT otrzymasz do konca lutego przyszlego roku.

    Przy okazji pytanie do grupy: co z zaliczkami na podatek od umow o
    dzielo/zlecenia, dotyczacych zeszlego roku, a wyplaconych w tym?
    19 czy 20%?

    Izz

  • 3. Data: 2004-02-02 14:36:47
    Od: "kichawa" <k...@o...pl>

> [...]
    > dostałem w styczniu. Czy dostanę PIT-11 w tym roku, czy dopiero w
    > przyszłym? Czy mogę się spokojnie rozliczać za 2003 czy czekać na 11 za tą

    Witam.
    Podepne się pod ten wątek żeby nie tworzyć nowego.
    Umowa o dzieło podpisana w grudniu 2003 która skończyła się 31.12.2003.
    Rachunek wystawiony 31.12.2003 z terminem płatności 14 dni i zapłacony już w
    styczniu 2004. Dzisiaj mi przychodzi pit 8b na tą umowe na 2003 rok.
    Powinien być chyba za 2004?. Co mam z tym zrobić?
    I drugie pytanie. Umowa była na napisanie programu z KUP'em 50%. W której
    pozycji powinna wobec tego być wpisana w pit 8b? W pozycje 48 (Umowy
    zlecenia i o dzieło) czy w 56 (Prawa autorskie i inne prawa)?

    Kichawa.

  • 4. Data: 2004-02-02 15:40:41
    Temat: Re: Dzieło na przełomie roku
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, kichawa wrote:
    [...]
> [...]
    >+ styczniu 2004. Dzisiaj mi przychodzi pit 8b na tą umowe na 2003 rok.

    IMO tak.

    >+ Co mam z tym zrobić?

    Zaprotestować u zamawiającego :) ?

    >+ I drugie pytanie. Umowa była na napisanie programu z KUP'em 50%. W której
    >+ pozycji powinna wobec tego być wpisana w pit 8b? W pozycje 48 (Umowy
    >+ zlecenia i o dzieło) czy w 56 (Prawa autorskie i inne prawa)?

    Jeśli KUP 50% to prawa majątkowe a nie umowy osobiste...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 5. Data: 2004-02-02 18:23:49
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 2. lutego 2004 09:58 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Jazzabell:

    > Hmmm... Zaufam intuicji ktora mi podpowiada, ze nie masz w tej firmie
    > umowy o prace... ;)

    No nie mam, bo i tak chyba nie wolno, prawda?

    > W takiej sytuacji otrzymujesz PIT-8B,

    no dobra, zaćmiło mnie z numerkiem :)

    > a nie 11, a poniewaz przychody z
    > umow wykonywanych osobiscie rozlicza sie "kasowo", przychód masz w
    > styczniu, czyli PIT otrzymasz do konca lutego przyszlego roku.

    ołki, dzięki, to lecę się rozliczać :)

  • 6. Data: 2004-02-02 21:07:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 2 Feb 2004, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ > umowy o prace... ;)
    >+
    >+ No nie mam, bo i tak chyba nie wolno, prawda?

    Czego nie wolno ??

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2004-02-02 23:37:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pon 2. lutego 2004 22:07 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Czego nie wolno ??

    No UoDować czy UZować tam gdzie się ma UP. Ale może się mylę? Już nie jestem
    najmłodszy i cholera zapomniałem połowę naszych rozmów tutaj sprzed 2 lat,
    jak jeszcze prowadziłem SC.

  • 8. Data: 2004-02-03 00:05:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Feb 2004, Tristan Alder wrote:
    [...]
    >+ > Czego nie wolno ??
    >+
    >+ No UoDować czy UZować tam gdzie się ma UP. Ale może się mylę?

    Chyba jednak :] !

    >+ Już nie jestem najmłodszy

    ROTFL !

    >+ i cholera zapomniałem połowę naszych rozmów tutaj sprzed 2 lat,
    >+ jak jeszcze prowadziłem SC.

    BTW&OT: a co teraz prowadzisz ? :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2004-02-03 22:18:01
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 3. lutego 2004 01:05 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Chyba jednak :] !

    Tzn?

    > ROTFL !

    No co? Mam o dwa lata więcej niż jak tu bywałem ,,zawodowo''. A już wtedy
    miałem ich nieco za dużo :(

    Edukację :) http://www.tristan.b7.pl/

  • 10. Data: 2004-02-03 22:20:56
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia wto 3. lutego 2004 01:05 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane Gotfryd Smolik news:

    > Chyba jednak :] !

    Tzn?

    > ROTFL !

    No co? Mam o dwa lata więcej niż jak tu bywałem ,,zawodowo''. A już wtedy
    miałem ich nieco za dużo :(

    > BTW&OT: a co teraz prowadzisz ? :)

    Edukację :)
    a) http://www.tristan.b7.pl/
    b) http://silesia.linux.org.pl/
    c) http://www.alrauna.org/ (jeszcze tu nic nie ma, ale będzie)
    d) kilka innych rzeczy w planach
    Generalnie to postawiłem na edukację i zostałem Edukatorem. A tu wróciłem,
    bo zastanawiam się nad uruchomieniem pewnych komercyjnych działań
    związanych z edukacją, więc przypominam sobie stare wiadomości o
    prowadzeniu DG.