  • 1. Data: 2002-04-18 13:39:06
    Temat: Zgodność z dokumentem tożsamości
    Od: Mariusz Debicki <m...@u...lublin.pl>

    Witam,
    Jakie nazwisko należy wpisać przy uzupełnianiu dokumentów (w
    szczególności PIT) jeżeli moja żona nie ma jeszcze zmienionego dowodu
    osobistego. Na spodzie dokumentu podpisuje się przecież, że dane są
    zgodne z dowodem osobistym i innymi dokumentami tożsamości, no a prawnie
    nazwisko jest już inne...

    Pzdr, Mariusz

  • 2. Data: 2002-04-18 14:20:51
    Temat: Re: Zgodność z dokumentem tożsamości
    Od: "Ewa" <e...@p...onet.pl>

    Powinna mieć wbite do dowodu starego, że zmieniła nazwisko. No i posługiwać
    się nowym.

  • 3. Data: 2002-04-18 15:01:54
    Od: Mariusz Debicki <m...@u...lublin.pl>

    > Powinna mieć wbite do dowodu starego, że zmieniła nazwisko. No i posługiwać
    > się nowym.

    W urzędzie do starego dowodu nie chcieli wbić pieczątki, argumentując, że i tak
    dowody należy zmienić....
    A z tą zmianą to tak jakoś zeszło, że już ponad rok i nic...:)

    Jak w takiej sytuacji wypełniać PIT ???

  • 4. Data: 2002-04-19 00:11:36
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Apr 2002, Ewa wrote:

    >+ Powinna mieć wbite do dowodu starego, że zmieniła nazwisko. No i posługiwać
    >+ się nowym.

    BTW: jakby stary dowód był juz nowym dowodem :) to widzę
    problem: na kartę kredytową trudno "coś przybić" :]
    (a poza tym masz rację).
    I podanie w sprawie formalnej: odpowiadaj POD cytatem,
    zdecydowanie lepiej się czyta (i TNIJ cytaty !)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-04-19 07:45:00
    Od: k...@v...com.pl (Krzysztof Sudoł)

  • 6. Data: 2002-04-19 07:45:01
    Od: k...@p...com (KaMeL)

    Witaj Mariusz,

    W Twoim liście datowanym 18 kwietnia 2002 (15:39:06) można przeczytać:

> [...]
    MD> osobistego. Na spodzie dokumentu podpisuje się przecież, że dane są
    MD> zgodne z dowodem osobistym i innymi dokumentami tożsamości, no a prawnie

    Nazwisko prawdziwe.
    Dowodu może nie mieć zmienionego ale zapewne na jednej ze stron dowodu ma
    adnotację z USC że wstąpiła w związek małżeński i przyjęła nazwisko męża

    --
    Pozdrowienia,
    K...@t...net.pl

  • 7. Data: 2002-04-19 08:48:36
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Thu, 18 Apr 2002 17:01:54 +0200, Mariusz Debicki
    <m...@u...lublin.pl> napisałbył:

    >A z tą zmianą to tak jakoś zeszło, że już ponad rok i nic...:)

    No to masz problem, bo nie dopełniłeś obowiązku wymiany DO!

    >Jak w takiej sytuacji wypełniać PIT ???

    Zgodnie z prawdą i zasuwać z wnioskiem o zmianę DO.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 8. Data: 2002-04-19 10:50:48
    Temat: Re: Re: Zgodność z dokumentem tożsamości
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On 19 Apr 2002 09:45:01 +0200, k...@p...com (KaMeL) wrote:

    >Dowodu może nie mieć zmienionego ale zapewne na jednej ze stron dowodu ma
    >adnotację z USC że wstąpiła w związek małżeński i przyjęła nazwisko męża

    USC już nie stemplują dowodów, trzeba wymienić (i zabulić).

    Sławomir Dąbrowski