  • 1. Data: 2002-03-11 22:22:18
    Temat: Zgłoszenie działalności w US
    Od: "Andrzej W. Ząbik" <z...@k...com.pl>

    Byłem dzisiaj w US już po raz kolejny, co wiedziałem wypełniłem a co nie
    zostawiłem i grzecznie do pana w okienku zwracam się z prośbą o pomoc, zanim
    rozpocząłem drugie zdanie gość wyrał mi deklaracje i zgłoszenia i pokreślił
    długopisem, podbił pieczątki poprosił o ksera zgłoszenia z UG i regon, oddał
    podbite i pokreślone kwity i skwitował - To wszystko, następny proszę...
    Drugi raz gęby już nie otwierałem bo po jego minie uznałem, że lepiej nie
    ... pewnie pomyślał i pewnie miał rację , jak się chłopie nie znasz to nie
    zabieraj się za to, więc tu pytanie do Was, doskonale się na tym znacie i
    uświadomcie mnie czy wszystko gra i co ja w końcu zarejestrowałem ???
    Mam zamiar prowadzić działalność gospodarczą jako osoba fizyczna i być
    płatnikiem podatku VAT na zasadach ogólnych, czyli prowadzić uproszczoną
    księgowość i móc odliczać sobie koszty w firmie.
    tu linki skanów z odebranych kopii z US
    http://strony.wp.pl/wp/6191/1.jpg
    http://strony.wp.pl/wp/6191/2.jpg
    czy gość mnie po prostu zbył i pokreślił sobie na odczepnego czy wszystko
    gra i jest wspaniałym "człowiekiem"... ???
    Dzięki za pomoc. Andrzej

  • 2. Data: 2002-03-12 00:10:02
    Temat: Re: Zgłoszenie działalności w US
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Witaj.
    Ja składałem jeszcze formularz zmiany danych NIP (bodjaże NIP-3). Na nim na
    pewno dane o nowym koncie bankowym (do działalności gospodarczej powinienieś
    założyć inne niż prywatne - jest inaczej opodatkowane) i chyba też adres
    prowadzenia działalności.

    Ponadto trzeba odwiedzić ZUS.

    Powodzenia w interesach
    Krzysztof

  • 3. Data: 2002-03-12 16:44:45
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a z...@k...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > http://strony.wp.pl/wp/6191/2.jpg

    Z tego co widzę to nie będziesz płacił VAt, gdyż 38 i 39 zaznaczyłes NIE.
    Jedno powinno być TAK. Zresztą wybrałeś 41 co zdaje się oznacza że
    sprzedajesz towary wyłącznie zwolnione.
    I jeszcze pierwszy termin deklaracji - jeżeli rozpoczynasz DG teraz to
    pierwsza powina być za marzec. Dobrze myślę???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Dlaczego chłopaki z Warszawy wolą dziewczyny z Poznania niż ze stolicy?
    Bo z jednej strony Wola i Ochota a z drugiej Brudno i Włochy.

  • 4. Data: 2002-03-12 16:44:47
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a k...@i...pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > gospodarczej powinienieś założyć inne niż prywatne - jest inaczej
    > opodatkowane) i chyba też adres prowadzenia działalności.

    Na nip-1 jest miejsce na konto osobiste i na konto gospodarcze. Po co
    chcesz składać nip-3 (zgłoszenie identyfikacyjne/aktualizacyjne dla osoby
    nie prowadzącej działalności) skoro DG prowadzisz???

    > Ponadto trzeba odwiedzić ZUS.

    Nie ulega wątpliwości :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Chyba mam zdolności prekognicyjne - wczoraj rano, wyjmując resztki
    mizernej pensji z bankomatu, powiedziałem do siebie: "Chyba się urżnę".
    No i proszę!

  • 5. Data: 2002-03-13 16:53:43
    Od: "Andrzej W. Ząbik" <z...@k...com.pl>

    no i w tym problem, byłem już u dwóch księgowych i jedna nie maiła pojęcia o
    co chodzi, powiedziała, że musi poczytać ustawę aby poprawnie to wypełnić, a
    druga powiedziała, że jest OK i nie wiem w końcu komu wierzyć, bo jeszcze
    tutaj na grupie dowiaduję się czegoś innego, więc co ja mam robić!!!
    Drodzy koledzy poratujcie! Zamierzam prowadzić działalność informatyczną
    świadcząc usługi głównie przy programach komputerowych, od czasu do czasu
    sprzedać jakieś części i coś naprawić. Nie będę prowadził komisu i chcę być
    vatowcem, znaczyć się chcę być jego płatnikiem i móc rozliczać swoje koszty.
    Działalność rozpoczynam 1 kwietnia :-) i teraz jak widzę wybranie sobie tej
    daty mści się na mnie okrutnie.. Zatem co w tym zgłoszeniu powinienem
    ponaznaczać aby było OK???

  • 6. Data: 2002-03-13 19:29:01
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a z...@k...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    Tu jest wszystko OK, wybrałeś opodatkowanie na zasadach ogólnych i będziesz
    prowadzioł podatkową książkę przychodów i rozchodów.

> [...]
    > rozpoczynam 1 kwietnia :-) i teraz jak widzę wybranie sobie tej daty
    > mści się na mnie okrutnie.. Zatem co w tym zgłoszeniu powinienem

    Więc jeszcze raz:
    pozycje 38 - utrata możliwości zwolnienia z płacenia VAT w skutek
    przekroczenia obrotu 10.000 EURO (w tym roku 38,500zł)
    pozycja 39 - rezygnacja ze zwolnienia z VAT czyli chce płacić
    Jeżeli oba zaznaczysz nie to znaczy że ani nie utraciłeś zwolnienia ani sam
    z niego nie zrezygnowałeś, więc jesteś zwolniony. W twoim przypadku powinno
    być zaznaczone 39 TAK, oznacza to że rezygnujesz ze zwolnienia i wchodzisz
    na VAT.
    41 - tutaj trochę wcześniej się pomyliłem, ponieważ nie oznacza to
    oczywiście sprzedaży towarów wyłącznie zwolnionych, ale co to oznacza to
    już nie pamiętam, kołaczą mi coś po głowie jakieś metale szlachetne, nie
    wiem - sprawdź w ustawie - powinno byćdość czytelne :)
    I jeszcze pierwsz deklaracja - jeżeli rozpoczynasz DG 1 kwietnia to jest
    OK, pierwsza będzie oczywiście za kwiecień. :-)
    Mam nadzieję że rozwiałem twoje wątpliwości???

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy
    dopisał mu humorek zamiast escape wcisnął enter i rozjebał World Trade Center.