  • 1. Data: 2006-01-13 10:52:08
    Temat: Zeznanie podatkowe?
    Od: "Marta" <m...@v...pl>

    Mam pytanie : od jakiej wysokoście dochodów osiągniętych w danym roku
    podatkowym w przypadku osób fizycznych należy złozyć zeznanie podatkowe i
    rozliczyć sie z fiskusem? Tzn. chodzi mi o dokładną kwotę, która pozostaje
    wolna od opodatkowania.
    W moim przypadku jest to dochód z tytułu stypendium motywacyjnego w
    wysokości 306 zł za okres całego roku. Czy powinnam złożyć zeznanie
    podatkowe?

    --
    Marta
    -------------

  • 2. Data: 2006-01-13 11:14:58
    Temat: Re: Zeznanie podatkowe?
    Od: "Monika Ramusiewicz" <k...@o...pl>

    > Mam pytanie : od jakiej wysokoście dochodów osiągniętych w danym roku
    > podatkowym w przypadku osób fizycznych należy złozyć zeznanie podatkowe i
    > rozliczyć sie z fiskusem?

    Od kazdej.

    > Tzn. chodzi mi o dokładną kwotę, która pozostaje
    > wolna od opodatkowania.

    od podatku możesz sobie odliczyć 530,08 PLN, tzn. że nie zapłacisz podatku w
    ogóle, jeśli zarobisz mniej niż
    2 789,89 PLN.

    > W moim przypadku jest to dochód z tytułu stypendium motywacyjnego w
    > wysokości 306 zł za okres całego roku. Czy powinnam złożyć zeznanie
    > podatkowe?

    IMHO stypendia motywacyjne (za wyniki w nauce) przyznanwane przez uczelnię
    są zwolnione z podatku dochodowego.

    M.