  • 1. Data: 2009-01-08 20:10:24
    Temat: Zawieszenie działalności - coś się zmieniło?
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Witam,

    Mój ojciec prowadzi działalność gospodarczą 'sezonową'.
    Do zus płaci tylko zdrowotne bo jest również zatrudniony na etacie.
    Ostatnio z dg ma słabe dochody, zerowy podatek, nie ma od czego odliczyć
    tego zdrowotnego.
    Czy obecnie taka osoba ma możliwość zawieszenia działalności?
    Inaczej mówiąc chodzi o czasowe (na zimę) zawieszenie opłacania składek
    zdrowotnych bez wyrejestrowywania się z ewidencji, gus itp.?

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2009-01-08 20:16:21
    Temat: Re: Zawieszenie działalności - coś się zmieniło?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 21:10:24 PiotrB. <p...@o...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > Inaczej mówiąc chodzi o czasowe (na zimę) zawieszenie opłacania składek
    > zdrowotnych bez wyrejestrowywania się z ewidencji, gus itp.?

    Tak, była ostatnio nowelizacja ustrawy o swobodzie DG.
    Jeśli faktycznie nie prowadzi poza senzone DG i nie ma pracowników,
    może za friko zawiesić DG w urzędzie miasta/gminy.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-08 20:16:28
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Znalazłem artykuł na ten temat.

    http://www.rp.pl/artykul/56257,192821_Od_jutra_firma
    _moze_zawiesic_dzialalnosc_.html

    Czy to tak działa jak opisano?

    Pozdr. Piotr

  • 4. Data: 2009-01-08 20:25:38
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 21:16:28 PiotrB. <p...@o...pl>
    napisał(a):

    > Znalazłem artykuł na ten temat.
    >
    > http://www.rp.pl/artykul/56257,192821_Od_jutra_firma
    _moze_zawiesic_dzialalnosc_.html

    > Czy to tak działa jak opisano?

    Mniej więcej, chociaż tą ramkę z lukami to ktoś po pijaku pisał.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 5. Data: 2009-01-08 21:16:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    PiotrB. wrote:

> [...]
    > Do zus płaci tylko zdrowotne bo jest również zatrudniony na etacie.
    > Ostatnio z dg ma słabe dochody, zerowy podatek, nie ma od czego

    To niech odliczy od podatku z etatu.
    Wprawdzie w rozliczeniu rocznym dopiero, ale zawsze coś.

  • 6. Data: 2009-01-08 22:19:21
    Od: "PiotrB." <p...@o...pl>

    Dnia 08-01-2009 o 22:16:44 cef <c...@i...pl> napisał(a):

    > To niech odliczy od podatku z etatu.
    > Wprawdzie w rozliczeniu rocznym dopiero, ale zawsze coś.

    w sumie racja.

    Piotr