  • 11. Data: 2010-07-13 10:47:04
    Temat: Re: Zawieszenie działalności a wpływy na konto.
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-07-13 12:41, Maddy pisze:

    > A jak się zawieszało działalność w US zanim wprowadzono obecne przepisy,
    > oświeć mnie, proszę. Na podstawie którego przepisu?
    > Bo jak sięgam pamięcią, zawieszenie w US było tylko dla kartowiczów, ze
    > względu na szczególne zasady opłacania podatku.

    :)
    O nich myślałem. :) To była jedyna możliwość ale była. :)
    Dlatego zdecydowana większość narzekających swego czasu na problemy z
    ZUS ('no przecież zawiesiłem') to byli m.in. taksówkarze. :)

    --
    spp

  • 12. Data: 2010-07-13 11:18:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    spp pisze:

> [...]
    > Dlatego zdecydowana większość narzekających swego czasu na problemy z
    > ZUS ('no przecież zawiesiłem') to byli m.in. taksówkarze. :)

    A o ile ja pamiętam (z opowiadań, bo DG wówczas nie prowadziłem), do
    zawieszania działalności w ZUSie służyły odpowiednie druki (z
    odpowiednimi polami i kodami), pracownicy ZUS takie drugi przyjmowali,
    składek nie pobierano, dopiero po latach się komuś odwidziło i zaczęły
    się egzekucje.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2010-07-13 11:54:45
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

> [...]
    > odpowiednimi polami i kodami), pracownicy ZUS takie drugi przyjmowali,
    > składek nie pobierano, dopiero po latach się komuś odwidziło i zaczęły

    Nie było takiej opcji na żadnym
    formularzu ZUS. Ani nie było też odpowiednich kodów dla zawieszenia.
    Zgodnie z obowiązującym wówczas prawem można było
    działalności zaprzestać, ale to było co innego.
    (jak ktos dochował powiadomień w innych urządach i organie ewidencyjnym
    i faktycznie działalnosci nie prowadził, bo np wyjechał z kraju, to można
    było wywalczyć
    "swoje", ale nie od razu i nie z automatu)
    ZUS się pewnie wkurzył na tych, którzy prowadzili działalnosć, ale do
    ubezpieczeń
    zgłaszali się na te dwa dni w miesiącu, żeby wystawić i przyjąc i faktury
    :-)

  • 14. Data: 2010-07-13 12:32:01
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    cef pisze:

> [...]
    > ubezpieczeń
    > zgłaszali się na te dwa dni w miesiącu, żeby wystawić i przyjąc i

    Tu jest nawet interpelacja w sprawie ówczesnych przepisów:

    http://orka2.sejm.gov.pl/IZ5.nsf/main/091BC42C

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2010-07-14 06:12:08
    Od: "Grzes" <p...@o...pl>

    > Mam takie pytanie.......

    Witam ponownie.

    Bardzo dziękuję za odpowiedzi i wszystkie posty.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 16. Data: 2010-07-15 13:10:53
    Od: "Kotlet mielony" <b...@b...blabla>

    a nie mozna na stronie napisac, dzialalnosc zawieszona na okres 1 miesiąca ?

    --
    http://program.do.wystawiania.faktur.dumpingowiec.pl
    / - rewelacja !

  • 17. Data: 2010-07-15 13:13:23
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Kotlet mielony pisze:
    > a nie mozna na stronie napisac, dzialalnosc zawieszona na okres 1
    > miesiąca ?

    Jeśli ten napis będzie zamiast, a nie obok dotychczasowej treści
    strony, to niewątpliwie można :)

    --
    Liwiusz

  • 18. Data: 2010-07-15 22:27:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 15 Jul 2010, Liwiusz wrote:

    > Jeśli ten napis będzie zamiast, a nie obok dotychczasowej treści strony, to
    > niewątpliwie można :)

    Ze względu na słowo "utrzymanie" wnioskuję o nieczepianie się wersji
    ze słowem "obok" ;)
    ("przygotowanie", przed rozpoczęciem DG, to co innego - nie ma takiej
    wersji, bo nie przewidziano "DG OF w organizacji", ale skoro już
    istnieje i jest zawieszona to mamy tylko "utrzymanie" czy coś podobnego
    do wyboru).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2010-07-16 04:52:10
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ze względu na słowo "utrzymanie" wnioskuję o nieczepianie się wersji
    > ze słowem "obok" ;)

    Niby prawda, ale to by znaczyło, że jest możliwość prowadzenia DG,
    jednocześnie jej nie prowadząc. Nie każdy ma sklep i codziennych
    klientów - nieraz firma może utrzymywać się z pojedynczych, dużych
    transakcji, raz na kilka miesięcy.

    I co? Na stronie i we wszelkich reklamach małym drukiem napisać
    "przedsiębiorca zawiesił działalność" (tak jak "reklama nie jest ofertą
    w rozumieniu KC") i można spokojnie poszukiwać klientów na maszynę za
    milion złotych, a jak ktoś wyrazi chęć kupna, odwiesić działalność na
    miesiąc? :)

> [...]
    > wersji, bo nie przewidziano "DG OF w organizacji", ale skoro już
    > istnieje i jest zawieszona to mamy tylko "utrzymanie" czy coś podobnego

    W miarę powiększania się dziury budżetowej, antyprzedsiębiorcza
    interpretacja przepisów, nawet w sądach, będzie narastała.

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2010-07-16 05:43:03
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Liwiusz wrote:

    > można spokojnie poszukiwać klientów na
    > maszynę za milion złotych, a jak ktoś wyrazi chęć kupna, odwiesić
    > działalność na miesiąc? :)

    Jak odwiesisz, to już musisz prowadzić potem.
    Tak więc czasowe odwieszanie i zawieszanie nie wchodzi w grę.
    Można za to zamykać i otwierać działalność, bo nic nie kosztuje :-)
    Ale wtedy "wisząca" strona jest nieuprawniona.