  • 11. Data: 2009-07-06 07:41:26
    Temat: Re: Zawieszenie DG - ubezpieczenie zdrowotne/zasiłek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 5 Jul 2009, Jacek Osiecki wrote:

    > Nie do końca. Problem pojawił się wtedy, gdy ludzie zaczęli cwaniakować -
    > ZUS w odpowiedzi zaczął się bawić definicją "przerwy w wykonywaniu
    > działalności"... i potem już rykoszetem oberwali równieć ci co rzeczywiście
    > zawieszali działalność (a nie tylko unikali płacenia ZUSu).

    Ale o to idzie: skoro taka operacja (znaczy "obrywania")
    była *MOŻLIWA*, to znaczy że dziura w prawie *ISTNIAŁA*.
    To że być może nie zostałaby "wykryta" jest bez znaczenia: problem
    (w postaci *możliwości* że ktoś "wykryje") by nadal istniał.

    > Swoją drogą, nie wiem czy przypadkiem z tego samego powodu właśnie nie było
    > zmiany w zdrowotnym - kiedyś płaciło się proporcjonalnie do czasu podlegania
    > w danym miesiącu (gdy ktoś zaczynał działalność), a teraz płaci się zawsze
    > całość.

    Możliwe, ale tu mamy jasność w przepisie - i przed zmianą, i po.

    pzdr, Gotfryd