  • 1. Data: 2011-11-05 13:39:41
    Temat: Zawieszenie DG a koniec roku
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Jednoosobowa DG, KPiR, VAT - od 01.01.2011.
    Zawieszenie DG od 01.06.2011 na 6 miesięcy. Wybieram się do urzędu gminy
    przedłużyć zawieszenie na kolejne pół roku ale coś mnie naszło, że
    powinienem dopełnić jakichś formalności na okoliczność zbliżającego się
    końca roku...
    Za 2011 rozliczał się będę wspólnie z żoną.
    Czy wystarczające w zupełności będzie wpisanie w PIT (pewnie jakoś w lutym)
    moich dochodów wziętych z KPiR, zaliczek na podatek itd jak przy zwykłym
    etacie?

    TIA,

    --
    M.

  • 2. Data: 2011-11-05 14:59:17
    Temat: Re: Zawieszenie DG a koniec roku
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek. wrote:
    > Jednoosobowa DG, KPiR, VAT - od 01.01.2011.
    > Zawieszenie DG od 01.06.2011 na 6 miesięcy. Wybieram się do urzędu
    > gminy przedłużyć zawieszenie na kolejne pół roku

    Nie ma takiej opcji.
    Możesz wznowić (a potem zaraz zawiesić) albo zamknąć.

> [...]
    > Czy wystarczające w zupełności będzie wpisanie w PIT (pewnie jakoś w
    > lutym) moich dochodów wziętych z KPiR, zaliczek na podatek itd jak

    Tak.
    Poza tym wszystko co i tak na koniec roku: remanent, PIT B itp

  • 3. Data: 2011-11-05 15:07:34
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Nie ma takiej opcji.
    > Możesz wznowić (a potem zaraz zawiesić) albo zamknąć.

    Jednak jest taka opcja.
    Ale można to chyba napisać prościej :-)

    Okres zawieszenia wykonywania działalności gospodarczej
    rozpoczyna się od dnia wskazanego we wniosku o wpis informacji
    o zawieszeniu wykonywania działalności gospodarczej, nie wcześniej
    niż w dniu złożenia wniosku, i trwa do dnia złożenia wniosku
    o wpis informacji o wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej
    lub do dnia wskazanego w tym wniosku, który nie może
    być wcześniejszy niż dzień złożenia wniosku.

  • 4. Data: 2011-11-05 17:53:52
    Od: "Maciek." <m...@g...com>

    Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał
    > Tak.
    > Poza tym wszystko co i tak na koniec roku: remanent, PIT B itp

    A co mieści się pod pojęciem "itp"? :)
    Remanent? Mam drukarkę z odliczonym vatem i opony rozliczone częściowo przez
    ew. przebiegu prywatnego auta. I to cały majątek "firmy".
    Zastanawiam się czy nie zlikwidować w cholerę tego "interesu". Działalność
    jest zawieszona ale fefnaście kwitów trzeba i tak zanieść...

    --
    M.

  • 5. Data: 2011-11-05 20:59:04
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Maciek. wrote:

    > A co mieści się pod pojęciem "itp"? :)
    > Remanent? Mam drukarkę z odliczonym vatem i opony rozliczone
    > częściowo przez ew. przebiegu prywatnego auta. I to cały majątek
    > "firmy".

    Niektórzy mają jakieś obowiązki sprawozdawcze na koniec roku.
    Sprawozdania do ZUS, NBP, marszałka.
    Trudno w ciemno przewidziec na co się załapiesz :-)