  • 21. Data: 2009-04-11 09:02:26
    Temat: Re: Zatrudnienie za najnizsza krajowa.
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    aw napisal:
    > Bo jeżeli jednocześnie ci sami "software'owcy" ustanawiają prawo które
    > zmusza do korzystania tylko i wyłącznie z ich produktów to wg mnie jest
    > już wymuszeniem (czytaj działalnością przestępczą).

    Podaj choc jeden przyklad takiego prawa i wymuszenia 8^)

    > Dalej są paserzy (np. ZUS)

    Czy rozumiesz pojecia, ktorych uzywasz?
    Czy rozumiesz co znaczy 'paser'?

    > a na końcu my. Zwykłe szaraczki, w większości nie mające
    > pojęcia o całym procederze.

    Plebs zawsze byl malo zorientowany i zazwyczaj ograniczal
    sie do wrzaskow 'panem et circenses'. I zazwyczaj dostawal.
    Teraz tez dostaje: Lidl + Polsat.

    > Ale jak to zwykle bywa, to szarak dostaje
    > w dupę, za to że wiedział lub za to że nie wiedział.

    Czemus biednys? Bos glupi! A czemus glupi? Bos biedny.
    I kolko sie zamyka. Przez pewien czas szarakom sie
    wydawalo, ze sie wyksztalca i wyrwa z tego kola.
    No wiec zafundowano im pseudo-studia dla kazdego.
    I mamy teraz 'zreformowane' szkolnictwo podstawowe
    i srednie, a otoczenie Kudryckiej ostro pracuje nad tym,
    by rozwalic do reszty publiczne szkolnictwo wyzsze.

    > Tak czy owak dupa zawsze z tyłu.

    Niestety, ale tak :(
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 22. Data: 2009-04-11 09:11:43
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

    > A w czym konkretnie widzisz problem? U nas ludzie mają zawarte umowy na
    > określoną, stałą podstawę i tzw. premię uznaniową, która w jednym miesiącu
    > może wynosić formalnie 0 zł a w innym > 0 zł. I zasadniczo nikt nie może
    > się do tego przyczepić, bo nigdzie nie jest napisane, że premie są
    > gwarantowane w takiej czy śmiakiej wysokości.

    Zgadza sie.
    Tylko wezmy taki przypadek.
    W duzej wiekszosci firm, czy to w transporcie, uslugach, budownictwie itd
    pracownikow zatrudnia sie za najnizsza krajowa. Premie placi sie na lewo,
    ktora jest prawdziwym wynagrodzeniem i pieniedzmi za ktore da sie zyc.

    Teraz zakladajac firme i placac "legalna" stawke pracownikowi nie mam szans
    jego zdobyc.
    Nie ma firm bez pracownikow.

    Opcja (w obu przypadkach koszty, ktore ponosi pracodawca sa takie same):
    1. najnizsza krajowa + wysoka premia
    2. srednia placa

    Wiekszosc woli model zatrudnienia za najnizsza + premia na lewo, z ktorej
    nie musi oddawac haraczu ZUS'owi.
    I tak nie wiadomo, czy cos bedzie z tych emerytur.

    Zakladajac firme musze przystac na opcje 1, aby tych pracownikow pozyskac.
    Nie ma problemu, jezeli obie strony sie dogadaja, obojgu stronom to
    odpowiada.
    W wiekszosci przypadkow obie strony beda zadowolone.
    Pracodawca ma pracownika. Pracownik ma wiecej do reki i moze godnie zyc.

    Tylko czasami sprawy sie komplikuja, jakas klotnia szef-pracownik.
    No i pracownik biegnie do inspekcji pracy. Kabluje na to, na co sie zgadzal
    i sam mial z tego korzysci.
    Jezeli udowodni, ze dostawal wiecej, to pracodawca musi zaplacic zalegle
    podatki.

    Pytanie bylo, co jesli jest w stanie to udowodnic (np. drugi pracownik to
    potwierdzi)?
    Ale nie jest w stanie udowodnic jakiej wysokosci byly premie placone na
    "lewo".
    Nigdzie to nie jest przeciez zapisane (inni pracownicy tez nie wiedza, kto
    ile ma).

  • 23. Data: 2009-04-11 09:20:26
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

    > Nie musza. Moga kupic. Jezeli sie to oplaca. Jezeli sie nie oplaca,
    > to albo musza uzyc innego narzedzia, albo dac sobie spokoj z biznesem.

    > Alez ta pierwsza firma to jest wlasnie ta 'audica z Hamburga'!
    > Jeszcze tego nie zauwazyles? 8^)

    Jezeli wiekszosc pracownikow wybiera pierwsza firme,
    to jak ma konkurowac audica z salonu (droga) z audica z hamburga (darmowa)?

    To nie jest to samo, dlatego ze wiekszosc pracownikow woli zatrudnic sie w
    firmie pierwszej,
    natomiast ci sami pracownicy sprowadziliby sobie audice z hamburga, ale nie
    kradziona spod Lidla.

  • 24. Data: 2009-04-11 13:21:10
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Apr 11, 1:34 am, "Przemek" <m...@w...pl> wrote:

    > Jezeli sa firmy w pewnym segmencie uslug,
    > ktore oferuja dajmy na to minimalne wynagrodzenie + 3500zl do reki - laczny

    a to całkiem interesujące: ca 1200 zł + ZUS (połowa) +3500 ma dać
    4000?

    > koszt ponoszony przez pracodawce, to jakies 4000zl.
    > Gdzies miedzy nimi jest firma, ktora zatrudnia za 2500 i daje 2500 do reki -
    > laczny koszt ponoszony przez pracodawce, to tez jakies 4000zl.

    a to jeszcze ciekawsze: 2500+ ZUS (nieujemny) + 2500 = 4000?

    Mam wrażenie, że albo Twoja matematyka jest w innej przestrzeni albo
    inny kraj mamy na myśli :-)

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 25. Data: 2009-04-11 16:28:36
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Przemek napisal:
    > Jezeli wiekszosc pracownikow wybiera pierwsza firme,
    > to jak ma konkurowac audica z salonu (droga) z audica z hamburga (darmowa)?

    Policja. Sadem. Kodeksem karnym.
    Jak myslisz? Dlaczego wiekszosc SKUTECZNYCH doniesien o pracy na czarno
    jest na podstawie donosow?
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 26. Data: 2009-04-11 19:36:36
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Apr 2009, Jacek_P wrote:

    > No to nie bedzie w stanie udowodnic. I niech go reka boska broni, aby w glupocie
    > swojej jednak nie udowodnil. Bo wtedy dostanie domiar 75% podatku od nieujawnionych
    > przychodow.

    Sprzeciw.
    Już będą ujawnione.
    Oczywiście podatek z odsetkami i tak dalej, może nawet kara do tego,
    ale *nie* "nieujawnione" :D
    Nieujawnione to takie, że *nie jest znane źródło* pieniędzy.
    A tu będzie znane.

    pzdr, Gotfryd

  • 27. Data: 2009-04-11 21:31:22
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

    >a to całkiem interesujące: ca 1200 zł + ZUS (połowa) +3500 ma dać
    >4000?

    No i wszyscy sie domyslili o co biega, a ty nie.
    1200 umowa -> czyli oplata pracodawcy jak napisales polowa, to jakies 500
    zl.
    500 + 3500 do reki = 4000 (tak z grubsza).

    > a to jeszcze ciekawsze: 2500+ ZUS (nieujemny) + 2500 = 4000?

    Powinno byc 3500 umowa + 2500 = 4000.
    O tak: przy zatudnieniu 3500 brutto dla pracownika, koszt pracodawcy to
    okolo 4000zl.
    2500 netto + oplaty ponad 1500.

    >Mam wrażenie, że albo Twoja matematyka jest w innej przestrzeni albo
    >inny kraj mamy na myśli :-)

    Tak;)

  • 28. Data: 2009-04-12 06:06:19
    Od: "Przemek" <m...@w...pl>

> [...]
    > ale *nie* "nieujawnione" :D
    > Nieujawnione to takie, że *nie jest znane źródło* pieniędzy.

    Dzieki za konkretne odpowiedzi.

  • 29. Data: 2009-04-12 13:28:36
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 11 Kwi, 23:31, "Przemek" <m...@w...pl> wrote:

    > No i wszyscy sie domyslili o co biega, a ty nie.
    > 1200 umowa -> czyli oplata pracodawcy jak napisales polowa, to jakies 500
    > zl.
    > 500 + 3500 do reki = 4000 (tak z grubsza).

    Zapomniałeś jeszcze o tym, co pracownik dostaje do kieszeni. To także
    jest koszt dla pracobiorcy (tzn. tego, który korzysta z pracy
    świadczonej przez zatrudnionego). 5200 jest wynikiem w tym przypadku,
    a nie 4000.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 30. Data: 2009-04-14 07:06:58
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 01:47:05 +0200, SDD napisał(a):
    > Dlatego - po pierwsze primo:
    > Poprawic sciagalnosc skladek, wykrywalnosc i penalizacje nieplacenia,

    Bzdura: po pierwsze - zmniejszyć składki, ZUS i tak zdechnie. A ZUS
    sukcesywnie likwidować.

    > Emerytura emerytura ale niech sie cos stanie takiemu pracownikowi i co,
    > chorobowe tez dostanie tylko od minimalnej placy.

    Owszem, z ZUSu. Jeśli pracodawca ceni takiego pracownika to i tak mu
    przeleje tyle co normalnie, chyba że się umówili wcześniej że płacą
    podstawową jest to ustawowe minimum a reszta to premia...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944