  • 1. Data: 2006-01-11 17:50:19
    Temat: Zatrudnienie
    Od: "Lukasz K" <l...@p...fm>

    Witam,
    Zalozmy taka sytuacje teoretyczna:

    " Pan X jest wspolwlascicielem spolki cywilnej. Z US rozlicza sie na
    ksiazke, i
    jako firma wykazuje niewielki dochod. Jednak faktycznie dostaje co miesiac
    wynagrodzenie w kwocie pwoiedzmy 2000 netto. Problem polega na tym ze w
    ten sposob nie ma zadnego wiarygodnego zrodla dochodu dla Banku (interesuje
    go kredyt mieszkaniowy), a ten ktory wykazuje z dokumentow firmy to raptem
    25% ogolnego dochodu firmy, co jest suma niewielka. "

    I teraz pytania:

    1) Czy moze zostac zatrudniony w tej spolce na podstawie jakiegos typu umowy
    ?? Jaka to umowa ??
    2) Czy gdyby zmienil osobowosc prawna spolki to bylo by to mozliwe ?? Jaki
    typ spolki ?? Jaka umowa ??
    3) Czy musialby zmienic sposob rozliczania z ksiazki na pelna ksiegowosc ??

    4) Czy bedac wspolwlascicielem moze wliczac w koszy wydatki na edukacje
    (studia) lub leczenie (konsultacje stomatologiczne), 3 filar, lub inne
    rzeczy ??
    5) Czy moze wliczac w koszty wydatki na edukacje i zdrowie swoich
    pracownikow ?? (3 filar)
    6) Gdzie mozna znalezc dane o tym co moze stanowic koszty w firmie ?? Ustawa
    mile widziana :)

    Pozdr. Lukasz

  • 2. Data: 2006-01-12 10:27:50
    Temat: Re: Zatrudnienie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Jan 2006, Lukasz K wrote:

> [...]
    > jako firma wykazuje niewielki dochod. Jednak faktycznie dostaje co miesiac
    > wynagrodzenie w kwocie pwoiedzmy 2000 netto.

    To znaczy że
    albo:
    - pan X przejada zakumulowaną wartość swojego majątku w DG (np.
    zamiast amortyzację przeznaczać w kolejne inwestycje jej
    równoważność "odbiera sobie" - wolno mu)
    albo
    - pan X jest oszustem podatkowym

    > I teraz pytania:
    >
    > 1) Czy moze zostac zatrudniony w tej spolce na podstawie jakiegos typu umowy

    Umowę stanowi jednoczesne oświadczenie co najmniej 2 stron, nie można
    się "umówić sam ze sobą" (definicja w Kodeksie Cwilnym).

    > 2) Czy gdyby zmienil osobowosc prawna spolki to bylo by to mozliwe ?? Jaki
    > typ spolki ??

    Osoba prawna - spzoo, S.A.

    > 3) Czy musialby zmienic sposob rozliczania z ksiazki na pelna ksiegowosc ??

    O to to :)

    > 4) Czy bedac wspolwlascicielem moze wliczac w koszy wydatki na edukacje
    > (studia)

    Sporne

    > lub leczenie (konsultacje stomatologiczne)

    Nie.

    > 3 filar, lub inne rzeczy ??

    Nie mam zdania (coś z tym 3.filarem było, ale to dotyczy *pracowników*)

    > 6) Gdzie mozna znalezc dane o tym co moze stanowic koszty w firmie ?? Ustawa
    > mile widziana :)

    No toż ustawa o podatku dochodowym...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2006-01-13 09:49:17
    Od: "Lukasz K" <l...@p...fm>

> [...]
    > zamiast amortyzację przeznaczać w kolejne inwestycje jej
    > równoważność "odbiera sobie" - wolno mu)

    Albo Pan X w momencie wykazywania dochodu kupuje towar i tak ciagle omija
    koniecznosc zaplacenia podatku, ktory faktycznie kiedys bedzie musial
    zaplacic ??

  • 4. Data: 2006-01-13 22:20:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jan 2006, Lukasz K wrote:

    > Albo Pan X w momencie wykazywania dochodu kupuje towar i tak ciagle omija
    > koniecznosc zaplacenia podatku

    Możliwości są dwie:
    1. "ciągle" to dla ciebie < 1 rok
    2. nie przyglądałeś się rozliczeniu KPiR :)

    Remanent *roczny* jest *obowiązkowy*!

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)