  • 11. Data: 2003-02-04 20:55:32
    Temat: Re: Zasłyszane - ciezarówki na osobowy
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:TeQ%9.132918$xv1.1604538@news.chello.at...

    > Podobno tak jest, ale (rowniez podobno) nie ma przepisow wykonawczych....

    Zawsze mnie intrygowalo to sformulowanie "brak przepisow wykonawczych".
    Kto i jak wydaje takie przepisy.
    Jak wprowadzili "belkowe" to rzecznik jakiegos banku tez wykrecal sie takim
    sformulowaniem.

    Karol

  • 12. Data: 2003-02-04 21:56:17
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nieprawda. Osobiście wracałem Cytryną Berlingo zawrócony z przejścia
    > Piwnicznej - a jeżeli Cytryna to takie duże, to powiem Ci, że
    dogonił
    > mnie kolega, którego wrócili zakratkanym Fordem Focusem :>

    Mnie też kiedyś zawrócili na dole w Zgorzelcu.
    Nie targowałem się, bo nie byłem "całkiem bez grzechu" ;-)
    Ale następnym razem zapytałem na jakiej podstawie
    mnie zawracają. I okazało się, że przepis dotyczący
    przepuszczania lub nie "kratek" przez granicę
    opiera się właśnie wg służby granicznej
    na definicji pojazdu z kodeksu drogowego.
    Kazali mi się wrócić i zobaczyć jaki to znak stoi wcześniej :-)
    Przyszedł jakiś wyższy rangą pogranicznik i po krótkiej
    dyskusji udało mi się przekonać go co do
    znaczenia tego znaku:przejechałem.
    Ale akurat tak nie jest do końca.

    Ponadto (sprawdzałem to kiedyś, więc nie wszystko pamiętam):

    1. Ustawa o Straży Granicznej albo o ochronie granicy
    stanowi, że drogowe, kolejowe i chyba rzeczne przejścia
    graniczne oraz rodzaje ruchu dozwolonego w tych przejściach
    ustala się w umowach międzynarodowych.
    2. Jak zaglądałem do takiej umowy, to nie ma tam mowy o rodzaju
    pojazdów tylko o rodzaju r u c h u :
    a) ruch osobowy (co nie znaczy, że samochodem osobowym, tylko,
    że przejeżdżają osoby, a nie towar)
    b) ruch towarowy (przejeżdża towar)
    c) pieszy, rowerowe i inne takie
    3. Ruch towarowy można realizować zarówno pojazdem osobowym
    jak i ciężarowym.
    4. Podobnie z ruchem osobowym: tzn można przewozić osoby samochodem
    osobowym i ciężarowym.
    5. Straż Graniczna wydała kiedyś taki komunikat

    http://www.sg.gov.pl/poradnik/index.asp

    i do tego się zawsze odwoływali
    (to chyba zarządził Komendant i moim
    zdaniem to przekraczył swoje kompentencje)
    Protestami kierowców zajęła się kiedyś chyba GW albo Rzepa
    W Rzepie znalazłem to:

    http://arch.rp.pl/a/rz/2001/08/20010821/200108210063
    .html?k=on;t=19990
    10520030204

    Wniosek:
    Jak nie boisz się kontroli,
    to zawsze się przepchniesz :-))
    Trzeba tylko się uprzeć i poprosić
    o podstawę prawną. :-)

  • 13. Data: 2003-02-05 07:04:07
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    > Zawsze mnie intrygowalo to sformulowanie "brak przepisow wykonawczych".
    > Kto i jak wydaje takie przepisy.

    Wszystkie te informacje uslyszalam na stacji diagnostycznej na ktorej
    diagnosci juz zacierali rece ze beda mogli przerabiac ciezarowki na
    osobowki... Twierdzili ze teoretycznie mozna od 17 stycznia ale nikt nie wie
    jak (nie ma przepisow wykonawczych)...
    a z drugiej strony sprawdzilam na stronie sejmu - w podanym przez autora
    pierwszego postu w tym watku dz.u. nie ma nic na ten temat :( ale moze
    jeszcze nie wstawili....

    pzdr
    aska

  • 14. Data: 2003-02-05 08:31:10
    Od: "Marian Kadziolka" <m...@i...pl>

    > a z drugiej strony sprawdzilam na stronie sejmu - w podanym przez autora
    > pierwszego postu w tym watku dz.u. nie ma nic na ten temat :( ale moze
    > jeszcze nie wstawili....

    Ja też cytowałem.

    Pozdrawiam.
    Autor pierwszego postu.

  • 15. Data: 2003-02-05 09:33:18
    Od: "Lucyna Wnuk" <w...@w...pl>

    Dzieki za wiesci - byloby super. Dla mnie to wazne bo place wysokie OC z
    tytulu posiadania takiej ciezarowki. Ale jak szukam tej ustawy to nic
    znalesc nie moge. Czy wiadomo cos wiecej?

    Użytkownik "Marian Kadziolka" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:3933-1044367519@213.17.171.138...

  • 16. Data: 2003-02-05 12:05:45
    Od: "Marian Kadziolka" <m...@i...pl>

    > Dzieki za wiesci - byloby super. Dla mnie to wazne bo place wysokie OC z
    > tytulu posiadania takiej ciezarowki. Ale jak szukam tej ustawy to nic
    > znalesc nie moge. Czy wiadomo cos wiecej?

    Dyskusja rozwija się także na forum Focus Klub Polska. Oto link.

    http://www.autocentrum.pl/index.php3?FF=75&type=-23&
    pagenr=0&cll=&postid=187
    9631980&threadid=753297035&om=1&showform=0

  • 17. Data: 2003-02-05 12:08:07
    Od: "Marian Kadziolka" <m...@i...pl>

    Się podzielił. Oto scalony:

  • 18. Data: 2003-02-05 12:09:55
    Od: "Marian Kadziolka" <m...@i...pl>

    Niestety nie udało się, trzeba scalić link ręcznie. Cale życie się człowiek
    uczy.

  • 19. Data: 2003-02-05 23:36:27
    Od: f...@p...onet.pl

> [...]
    > ciezarówki na osobowy. Sprawa jest swieza i nie wszedzie w urzedach maja o
    > tym dobra wiedze ale sprawa jest pewna na 100%"

    Nic o tym jeszcze nie slyszalam, , ale jesli to przwda to brzmi optymistycznie.
    pozdro.
    "Minister finansów już stwierdził, że prawo do odliczenia przysługuje tym,
    którzy nabyli pojazd przed 1 stycznia 2001 r., wykorzystywali go do
    działalności gospodarczej, a dokonane przeróbki zostały potwierdzone przez
    uprawnioną stację kontroli. Pozostaje spora grupa właścicieli aut, którzy
    kupują używane auta z kratką i wkrótce muszą przedłużyć im badania techniczne.
    Okazuje się jednak, że na samochód o nadwoziu sedan ich nie uzyskają, a to
    oznacza niedopuszczenie do ruchu. Ponieważ prawo o ruchu drogowym zabrania
    przekwalifikowywania pojazdu ciężarowego na osobowy, pozostaje go po prostu
    wyrzucić. Ten problem na razie też nie został rozwiązany."
    caly art. zobacz ponizej
    http://arch.rp.pl/a/rz/2002/06/20020618/200206180080
    .html?
    k=on;t=2002040720030206