  • 1. Data: 2003-02-04 14:09:02
    Temat: Zasłyszane - ciezarówki na osobowy
    Od: "Marian Kadziolka" <m...@i...pl>

    Zasłyszane na forum dyskusyjnym autocentrum.pl:

    " Na podst Dz.U nr 216 z dn 17 grudnia 2002 pojawia sie możliwosc zmiany
    ciezarówki na osobowy. Sprawa jest swieza i nie wszedzie w urzedach maja o
    tym dobra wiedze ale sprawa jest pewna na 100%"

    .....????

  • 2. Data: 2003-02-04 14:15:04
    Temat: Re: Zasłyszane - ciezarówki na osobowy
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Marian Kadziolka" <m...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:3933-1044367519@213.17.171.138...
> [...]
    > ciezarówki na osobowy. Sprawa jest swieza i nie wszedzie w urzedach maja o
    > tym dobra wiedze ale sprawa jest pewna na 100%"

    A po co?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-02-04 14:30:44
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    BaLab wrote:
    > A po co?
    A wyobraź sobie:
    - Kratka bez homologacji (w dowodzie ciężarówka, dla US osobowy).
    Droższa winieta, brak możliwości przekroczenia granicy na połowie
    przejść itp. problemy.
    - Skończyłeś leasing, wykupiłeś grata ale nie chcesz go używać we firmie
    tylko np. dać teściowej (można i bez leasingu). Problemy jw.

    --
    = Pozdrawiam ================================ MauP ==
    = Piotr M. Kumor === GG 1676929 === ph.+48602796599 =

  • 4. Data: 2003-02-04 14:33:14
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "maup" <k...@m...in.tarnow.pl> napisał w wiadomości

    > A wyobraź sobie:
    > - Kratka bez homologacji (w dowodzie ciężarówka, dla US osobowy).

    Ciężarowy = i kratka i homologacja. Osobowy = bez homologacji.

    > Droższa winieta, brak możliwości przekroczenia granicy na połowie
    > przejść itp. problemy.

    Te itp. problemy wystepują od określonej ładownosci (>3,5 t) a nie od tego
    czy auto jest "ciężarowe" czy osobowe.

    > - Skończyłeś leasing, wykupiłeś grata ale nie chcesz go używać we firmie
    > tylko np. dać teściowej (można i bez leasingu). Problemy jw.

    Odpowiedź j.w.

    Zmieniając "ciężarówkę" na osobowy i uzywając ją jako ST w firmie pozbawiasz
    się możliwosci odliczenia VAT-u od benzyny.
    Jakie jeszcze są związane korzysci z posiadania osobowego zamiast
    "ciezarowego"?

    Pozrawiam,
    BaLab

  • 5. Data: 2003-02-04 14:37:39
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    Podobno tak jest, ale (rowniez podobno) nie ma przepisow wykonawczych....
    Podobno zmiany beda mogly dokonywac niektore stacje diagnostyczne (podobno o
    numerach zaczynajacych sie na 50 20). Podobno nie wiadomo jaka bedzie
    procedura w urzedzie. Wiecej "podobno" nie pamietam ;))

    > A po co?
    Hmmm ano po to na przyklad ze jak ktos sobie kupi auto "ciezarowe" w
    leasingu na firme i potem z tego leasingu wykupi i bedzie chcial sprzedac to
    to samo auto ale juz "nieciezarowe" bedzie ciut drozsze (bo ilosc miejsc
    bedzie wieksza, bo nie bedzie niewygodnej kratki....)

    pzdr
    aska

  • 6. Data: 2003-02-04 14:50:25
    Od: "Marian Kadziolka" <m...@i...pl>

    > Jakie jeszcze są związane korzysci z posiadania osobowego zamiast
    > "ciezarowego"?

    Wszystkie ujawniają się przy sprzedarzy samochodu.

  • 7. Data: 2003-02-04 14:54:35
    Od: "Marian Kadziolka" <m...@i...pl>

    Już się poprawiam, miało być sprzedaży.

  • 8. Data: 2003-02-04 14:57:44
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:

    > Ciężarowy = i kratka i homologacja. Osobowy = bez homologacji.

    Dla US owszem. Dla policji liczy sie to co w dowodzie.
    A i ciezarowe dla celów podatkowych homoliogacje muszą mieć od niedawna.

    A co z "przerabianymi" ciezarówkami? Żadna z nich nie ma homologacji, a
    w dowodzie stoi jak byk "ciężarowy".
    Jeździ takich sporo po drogach.
    Kto pamieta kiedy wszedł obowiązek homologacji? 2000?2001?
    Nie chce mi się szukać, ale stosunkowo niedawno.

    Naprawde nie widziałes samochodu cięzarowego bez homologacji?

    > Te itp. problemy wystepują od określonej ładownosci (>3,5 t) a nie od tego
    > czy auto jest "ciężarowe" czy osobowe.
    Kłopoty na granicach wystepują bez względu na ładownośc.
    Nie ładownośc jest wazna a czy granicznik Cie polubi czy nie.

    A poza tym nie mozna (czytaj : nie wolno!) wymontowac kraty, co w
    nieduzym samochodzie - np. WV Polo znacznie zmniejsza przestrzeń
    bagażową - nie można złożyc tylnych siedzeń.
    Jak ktoś ma małe dziecko + wozek +torbę z pampersami, to zrozumie o czym
    mówię.

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Odpowiedź j.w.
    >
    > Zmieniając "ciężarówkę" na osobowy i uzywając ją jako ST w firmie pozbawiasz
    > się możliwosci odliczenia VAT-u od benzyny.

    Czytanie być cięzka praca....
    Ale żeby było latwiej podkresliłam kluczowe sformuowania.

    > Jakie jeszcze są związane korzysci z posiadania osobowego zamiast
    > "ciezarowego"?

    Chetnych na takie przekwalifikowanie jest od dawna wielu.
    Może to Ty czegos nie dostrzegasz?
    Mnie samej limuzyna z krata wydaje sie smieszna.
    I pomijając efekt podatkowy... BMW combi z krata świadczy o tym że
    własciciela nie stać na BMW ale bardzo chciał je mieć.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-02-04 16:19:54
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości news:b1oke3

    > Dla US owszem. Dla policji liczy sie to co w dowodzie.
    > A i ciezarowe dla celów podatkowych homoliogacje muszą mieć od niedawna.

    Może i tak, ale w kontekście grupy liczy się US.

> [...]
    > Nie chce mi się szukać, ale stosunkowo niedawno.
    > Naprawde nie widziałes samochodu cięzarowego bez homologacji?

    Nie wiem, żaden nie miał na szybie duzymi literami napisane "nie mam
    homologacji" :-).

    > Kłopoty na granicach wystepują bez względu na ładownośc.
    > Nie ładownośc jest wazna a czy granicznik Cie polubi czy nie.

    Z tego co wiem, na granicach taki problem pojawił sie raz w ub. roku i trwał
    2 dni. Teraz to chyba już nie problem.

    > A poza tym nie mozna (czytaj : nie wolno!) wymontowac kraty, co w
    > nieduzym samochodzie - np. WV Polo znacznie zmniejsza przestrzeń
    > bagażową - nie można złożyc tylnych siedzeń.

    No, to to wiem, i też tego nie lubię.

    > Jak ktoś ma małe dziecko + wozek +torbę z pampersami, to zrozumie o czym
    > mówię.

    Nie mam, ale rozumiem.

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Czytanie być cięzka praca....
    > Ale żeby było latwiej podkresliłam kluczowe sformuowania.

    Złośliowośc być lekka :-/. Wykupiłem grata - jest więc ST w firmie, darowuję
    go teściowej - a więc zwracam VAT. A jeśli zrobie go najpierw osobowym a
    pozniej daruje to tez musze VAT zwrocic. Jeśli byłabyś tak uprzejma i
    napisała mi dlaczego dla teściowej autko ciężarowe to taki problem (oprócz
    ładowności i słabej widoczności). Może nie wolno darować cięzarówek osobom
    fizycznym?

    > Chetnych na takie przekwalifikowanie jest od dawna wielu.
    > Może to Ty czegos nie dostrzegasz?

    Oczywiscie. Przeciez gdybym dostrzegał to bym nie pytal, no nie?
    Czy są jakieś wymierne korzyści podatkowe, niższe opłaty za coś czy tym
    podobne?

    > Mnie samej limuzyna z krata wydaje sie smieszna.
    > I pomijając efekt podatkowy... BMW combi z krata świadczy o tym że
    > własciciela nie stać na BMW ale bardzo chciał je mieć.

    A to sprawa gustu. Jeśli mogę kupić sobie BMW z kratą albo o 22% tańszy i
    tandetniejszy samochód bez kraty, to jasne, ze wybiorę BMW. Co w tym
    dziwnego, ze ludzie chcą oszczędzać?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 10. Data: 2003-02-04 19:59:04
    Od: maup <k...@m...in.tarnow.pl>

    BaLab wrote:
    > Ciężarowy = i kratka i homologacja. Osobowy = bez homologacji.
    Nieprawda.

    > Te itp. problemy wystepują od określonej ładownosci (>3,5 t) a nie od tego
    > czy auto jest "ciężarowe" czy osobowe.
    Nieprawda. Osobiście wracałem Cytryną Berlingo zawrócony z przejścia w
    Piwnicznej - a jeżeli Cytryna to takie duże, to powiem Ci, że dogonił
    mnie kolega, którego wrócili zakratkanym Fordem Focusem :>
    _Na_ _razie_ nie masz problemów z ograniczeniam prędkości czy parkowania
    wszystkimi kołami na chodniku (to faktycznie 3.5t) ale byc może do czasu.

    > Odpowiedź j.w.
    >
    > Zmieniając "ciężarówkę" na osobowy i uzywając ją jako ST w firmie pozbawiasz
    > się możliwosci odliczenia VAT-u od benzyny.
    Wydawało mi się, że wyraźnie pisałem o _zaprzestaniu_ używania
    zakratkanego wehikułu w DG.