  • 1. Data: 2007-03-08 16:49:27
    Temat: Zasiłek z ZUS a DG
    Od: "Bart Prokop" <b...@t...com>

    Mam pytanie, jak się rozlicza zaliłek chorobowy z ZUS przedsiębiorcy który
    przebywa na zwolnieniu lekarskim? Czy otzrymana na konto kwota jest brutto,
    netto? Co z podatkiem dochodowym? Czy to się rozlicza jak przychód z DG wg
    stawki liniowej, czy na "normalnym" PIT?

    BP

  • 2. Data: 2007-03-08 18:45:54
    Temat: Re: Zasiłek z ZUS a DG
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bart Prokop" <b...@t...com> napisał w wiadomości

    Czy to się rozlicza jak przychód z DG wg
    > stawki liniowej, czy na "normalnym" PIT?

    To jest podobnie, jakbys bral rente czy emeryture.
    Dostajesz do reki kwote netto, ZUS, jako platnik, odprowadza podatek - wg
    skali progresywnej chyba - na poczatku nastepnego roku dostajesz PIT-11A i
    rozliczasz sie na PIT-37.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-09 09:21:27
    Od: "SP" <p...@s...cc.pl>

    Tez mam taka sytuację i w związku z tym pytanie:
    Jeśli osoba jest na zwolnieniu lekarskim to płaci składkę zdrowotną. Gdzie
    się ja za ten okres w takim przypadku odlicza - w pit-36 z działalności czy
    w pit-37?

  • 4. Data: 2007-03-09 10:29:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "SP" <p...@s...cc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > się ja za ten okres w takim przypadku odlicza - w pit-36 z działalności

    Gdzie chcesz - jesli jest od czego!!!!
    Poza tym PIT-36 i PIT-37 nie sklada sie razem - sklada sie tylko PIT-36.
    Chyba, z emiales na mysli PIT-36L, to wtedy oczywiscie sklada sie i PIT 36-L
    i PIT-37.
    Zazwyczaj bedzie tak, ze te skladke lepiej bedzie odliczyc sobie w PIT-36L z
    dzialalnosci, bo na PIT-37 zazwyczaj kwota zasilku chorobowego nie
    przekroczy kwoty wolnej (lekarz orzecznik nie pozwoli tyle chorowac :) i tak
    czy inaczej cala zaliczka bedzi edo zwrotu :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2007-03-12 08:15:57
    Od: "SP" <p...@s...cc.pl>

> [...]
    tak
    > czy inaczej cala zaliczka bedzi edo zwrotu :)

    Zapomniałem dodać, że z działalności rozliczam się na PIT-28. Wobec tego
    który pit będzie do rozliczenia zasiłku chorobowego i renty?

    Pozdrawiam
    SP

  • 6. Data: 2007-03-16 12:10:21
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Zapomniałem dodać, że z działalności rozliczam się na PIT-28. Wobec tego
    > który pit będzie do rozliczenia zasiłku chorobowego i renty?

    PIT-37

    Pozdrawiam
    SDD