  • 1. Data: 2007-02-20 06:29:30
    Temat: Zapomniane pit 5
    Od: "ketchups" <k...@w...pl>

    Witam.. jest sobie ludek, ktory prowadzi DG na kpir i od poczatku roku
    wliczyl se remament do kosztow.
    Tak mijaly miesiace, a ludek nie wykazywal podatku do zaplacenia, bo
    przeciez posiadal spore koszty..
    Na poczatku roku zorientowal sie ze remament odlicza sie na koniec
    roku, i kwote kosztow z dnia 1.01 nie wlicza sie w koszty. Zrobil
    kalkulacje i wyszlo, ze obowiazek skladania pit 5 spoczywal na nim od
    maja..
    Co biedny ludek ma zrobic ??
    Aktualny podatek do zaplacenia 400zl..

  • 2. Data: 2007-02-20 08:19:30
    Temat: Re: Zapomniane pit 5
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "ketchups" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
    > Co biedny ludek ma zrobic ??
    > Aktualny podatek do zaplacenia 400zl..

    1. uzupełnić i iść z żalem - moze dostanie mały mandat z 500 zł - ale za to
    grozi dużo więcej albo

    2 kombinować z kosztami wstecz

    Pozdrawiam

  • 3. Data: 2007-02-20 08:22:13
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    > 2 kombinować z kosztami wstecz

    zeby nie było - chodzi mi o szukanie wydatków, których dziwnym trafem nie
    wrzucił w koszty - jakieś faktury, zakup od osób prywatnych, czynsz, energia
    itp.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-02-20 09:00:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Feb 2007, gasper wrote:

    > Użytkownik "ketchups" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...

    > 1. uzupełnić i iść z żalem - moze dostanie mały mandat z 500 zł

    Jak pójdzie "z żalem" (oraz wyjaśnieniem, należą się dwa oddzielne
    dokumenty - IMO mogą być na jednej kartce, ale osobno podpisane)
    i zapłaci (z odsetkami) to na rozum kara się "nie należy" - za co
    mandat?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-02-20 09:06:37
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dokumenty - IMO mogą być na jednej kartce, ale osobno podpisane)
    > i zapłaci (z odsetkami) to na rozum kara się "nie należy" - za co

    za nieskładanie pitów ;)

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-02-20 09:11:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > za nieskładanie pitów ;)

    No ale US nie wiedzial przeciez, ze trzeba bylo je skladac! Przeciez
    podatnik mogl cienko przasc nie przekraczajac przez caly rok kwoty wolnej. O
    fakcie popelnienia wykroczenia dowie sie dopiero od zawiadomienia (czynnego
    zalu) zlozonego przez podatnika, a zatem przeslanki unikniecia
    odpowiedzialnosci zostana spelnione!

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2007-02-20 22:48:28