  • 1. Data: 2006-10-21 08:35:48
    Temat: Zaplata przelewem - wystawianie faktury
    Od: ANIOŁ <a...@o...pl>

    Jak radzić sobie z sytuacją gdy klient płaci mi za usługę
    przelewem a ja wystawiam mu za to fakturę.
    Często klienci w nieprzewidywalny sposób opisują takie
    przelewy, nawet jeśli sugeruje im się treść tytułu przelewu.
    Często nadają przelewy z konta innej osoby albo w tytule
    wpłaty wpisują różne głupoty, bo im się nie mieści treść w
    ich bankowych formularzach.

    Jak najlepiej postępować aby prawidłowo wystawić fakturę gdy
    np. moim klientem jest Kowalski a przelew dostaje od
    Malinowskiego (w tytule jest opis identyfikujący prawidłowo usługę) ?

    Albo dostaję przelew od właściwej osoby ale w tytule są
    jakieś bzdury ?

    Macie takie przypadki ?
    Pewnie część problemów rozwiązywała by faktura pro-forma
    ale to znowu tony papieru, czy wogóle w takich przypadka
    pro-forma jest konieczna ?
    --
    Aniol

  • 2. Data: 2006-10-21 08:55:51
    Temat: Re: Zaplata przelewem - wystawianie faktury
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    ANIOŁ wrote:

> [...]
    > Pewnie część problemów rozwiązywała by faktura pro-forma
    > ale to znowu tony papieru, czy wogóle w takich przypadka

    Polecam metodę radykalną: zwracać takie przelewy. Albo wyjaśniać np
    przez 2 miesiące (np. żadając notarialnych potwierdzeń czego dotyczył
    przelew z podpisami klienta i osoby z którego konta był przelew
    zrobiony) - po pewnym czasie klienci będą wiedzieć jak robić przelewy
    żeby dostać od razu towar.
    Twój prawdziwy problem zacznie się wtedy kiedy (patrząc na twój
    przykład) wyślesz towar Kowalskiemu a po pół roku Malinowski pozwie zię
    do sądu o zwrot kasy z odsetkami za towar, którego mu nie doatarczyłeś.

  • 3. Data: 2006-10-21 09:50:40
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 21-10-2006 o 10:55:51 jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > przelew z podpisami klienta i osoby z którego konta był przelew
    > zrobiony) - po pewnym czasie klienci będą wiedzieć jak robić przelewy

    Ale tu mówimy o firmie która chce zdobywać a nie tracić klientów :)

  • 4. Data: 2006-10-21 10:36:50
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    jureq wrote:

> [...]
    > przykład) wyślesz towar Kowalskiemu a po pół roku Malinowski pozwie zię
    > do sądu o zwrot kasy z odsetkami za towar, którego mu nie doatarczyłeś.

    To ostro jest, ja polecam nie zwracac przelewów, tylko wyjaśniać sprawę.
    Przygotowac sobie szablon dokumentu typu:

    Szanowni Panstwo, wtedy a wtedy orzymalismy przelew na taka kwotę, ktory
    zidentyfikowalismyjako prawdopodobnie to i tamto za tamto. Jednakze dane
    osoby skladajacej rpzelew sa rozne od ... jesli to jest ten przelew
    prosimy o podpisanie i odesklanie zalacznika... do wyjasnienia sprawy
    faktura nie zostanie wystawiona, jesli sprawa nie zostanie wyjasniona
    bla bla przelew zostanei odeslany nadawcy...

    w zalaczniku

    oswiadczamy ze przelew od tego i tamtego dla tego i tamtego to przelew
    od nas do was za to a tamto...

    I już ;)

    Dobrze mysle?

    --
    Większość przypadków zgwałcenia przez duchy charakteryzuje niemal
    identyczny przebieg. Ofiara zazwyczaj znajduje się w łóżku i jest

  • 5. Data: 2006-10-21 10:44:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Hikikomori San wrote:

> [...]
    >
    > w zalaczniku
    >
    > oswiadczamy ze przelew od tego i tamtego dla tego i tamtego to

    W zasadzie tak, ale byłoby dobrze gdyby podpisywał to także ten kto
    wysłał przelew ze swojego konta a nie tylko klient, dla którego ma być
    towar. Bo właśnie opróćz problemów z US możemy obawiać się roszczeń
    tego kto wysłał przelew za towar zamówiony przez kogoś innego. No i
    problem skąd mamy pewność, że podpis nie zostanie sfałszowany. Wiem, to
    są początki paranoi.....
    I nie tylko "faktura nie zostanie wystawiona" ale także "towar nie
    zostanie wysłany"

  • 6. Data: 2006-10-21 10:54:56
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    jureq wrote:

    > I nie tylko "faktura nie zostanie wystawiona" ale także "towar nie
    > zostanie wysłany"

    Jednocześnie informujemy, że za każdy dzień zwłoki
    w wyjaśnianiu sprawy naliczamy opłatę w wysokości X PLN,
    a za magazynownie towaru odrębną opłatę wg cennika.
    Opłaty te zostaną doliczone do faktury.
    Może być tak?
    :-)

  • 7. Data: 2006-10-21 11:52:15
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@o...pl> napisal(a):

> [...]
    > Często nadają przelewy z konta innej osoby albo w tytule
    > wpłaty wpisują różne głupoty, bo im się nie mieści treść w

    A po co sobie z tym radzić? Płatnikiem może być kto inny. Urząd będzie
    interesowało komu sprzedałeś, a nie kto za to zapłacił. Czy jak ktoś
    ma rachunek wspólny z żoną, to też wystawisz fakturę jemu i żonie, czy
    co? :)

    A kiedy masz sklep (taki 'w realu', z ladą) i ktoś płaci gotówką żądając
    faktury, to też go legitymujesz? :)

    Jedyny powód, jaki widzę, to unikanie kasy fiskalnej metodą "na
    dobrze opisane przelewy przy sprzedaży wysyłkowej" ;-) Niestety, jak
    sam zauważyłeś, tego nie da się sensownie zrobić. Klienci ZAWSZE będą
    pisać bzdury i wysyłać z rachunków innych osób. Czasem potrafią iść do
    oddziału Twojego banku i zrobić "wpłątę własną" ;-) Jedynym sensownym
    rozwiązaniem tej sytuacji jest zakupienie kasy fiskalnej. :(
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2006-10-21 17:33:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Oct 2006, t wrote:

    > Ale tu mówimy o firmie która chce zdobywać a nie tracić klientów :)

    Przyjrzyj się na allegro - częœć firm akcentuje WYRANIE co *MUSI*
    być w przelewie - m.in. nick i numer aukcji.
    "Jakoœ" zabezpiecza to przed twierdzeniem w razie czego że zapłata była
    omyłkš - acz... IMO jureq ma sporo racji.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2006-10-21 17:43:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Oct 2006, Samotnik wrote:

    > A po co sobie z tym radzić? Płatnikiem może być kto inny. Urząd będzie
    > interesowało komu sprzedałeś, a nie kto za to zapłacił.

    ...za wyjštkiem rzadkich (albo i nie) przypadków o których
    sam piszesz :)

    > A kiedy masz sklep (taki 'w realu', z ladą) i ktoś płaci gotówką żądając
    > faktury, to też go legitymujesz? :)

    Znane sš przypadki (bodaj na .prawo taki kiedyœ był) że owszem, klient
    "wykołował" sprzedawcę wskutek niewylegitymowania.

    Mechanizm:
    - nastolatek wybiera sobie komputer/sprzęt RTV/podobne, jest
    z osobš dorosłš (która zresztš dla zmylenia przeciwnika płaci!)
    - osoba dorosła zapodaje dane do faktury, tyle że dane nastolatka
    - za rok przychodzš z kompem i fakturš że "nastolatek go jednak
    nie chce". Jest pisemny dowód że to nastolatek kupował, oœwiadczenia
    "opiekuna prawnego" brak.

    Sprzedawca oberwał w ten deseń nokaut z art. 17 i 18 K.C.

    > Jedyny powód, jaki widzę, to unikanie kasy fiskalnej metodą "na
    > dobrze opisane przelewy przy sprzedaży wysyłkowej" ;-) Niestety, jak
    > sam zauważyłeś, tego nie da się sensownie zrobić.

    IMO sa się.
    Niektórzy będš niezadowoleni, ale to już mówi się trudno :|

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-10-21 18:29:18
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > IMO sa się.
    > Niektórzy będš niezadowoleni, ale to już mówi się trudno :|

    Jak się da? Odsyłanie? Oświadczenia? NO sorry, ja w takiej firmie bym
    nic nie kupił, jakby odesłali to poszedłbym gdzie indziej :) Jak ktoś
    się musi uciekać do kombinowania bo nie chce kupić kasy, która
    kosztuje realnie biorąc kilkaset zł (po odliczeniach itd), to...
    --
    Samotnik