eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Zamknięcie zawieszonej działalności gospodarczej.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 2

  • 1. Data: 2011-10-17 17:04:32
    Temat: Zamknięcie zawieszonej działalności gospodarczej.
    Od: dawin <d...@g...pl>

    Witam,
    chcę zamknąć zawieszoną dotychczas działalność gospodarczą (KPiR +
    VAT). Niestety nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Od prawie dwóch
    lat nie mam z tej DG żadnych dochodów, nie posiadam też żadnych
    towarów oraz środków trwałych. Z tego co udało mi się znaleźć to muszę
    (czy aby na pewno?):
    - wypełnić formularz CEIDG-1
    - wypełnić formularz VAT-Z
    - sporządzić spis z natury na dzień zaprzestania wykonywania czynności
    opodatkowanych (jeżeli nic nie mam to ca mam w nim wpisać?) a
    następnie zawiadomić US o dokonanym spisie z natury
    - sporządzić wykaz składników majątku na dzień likwidacji działalności
    gospodarczej wzór (tak samo jak wyżej, jeżeli nic nie mam to ca mam w
    nim wpisać?) a następnie zawiadomić US o zrobionym wykazie
    - czy złożenie deklaracji VAT 7 jest konieczne? (od prawie dwóch lat
    nie składałem takowej)

    Proszę o pomoc. Dziękuję.


  • 2. Data: 2011-10-21 19:39:43
    Temat: Re: Zamknięcie zawieszonej działalności gospodarczej.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Oct 2011, dawin wrote:

    > Witam,
    > chcę zamknąć zawieszoną dotychczas działalność gospodarczą (KPiR +
    > VAT). Niestety nie bardzo wiem jak się do tego zabrać. Od prawie dwóch
    > lat nie mam z tej DG żadnych dochodów, nie posiadam też żadnych
    > towarów oraz środków trwałych. Z tego co udało mi się znaleźć to muszę
    > (czy aby na pewno?):
    > - wypełnić formularz CEIDG-1
    > - wypełnić formularz VAT-Z

    Nie wtykam się (nie wiem)

    > - sporządzić spis z natury na dzień zaprzestania wykonywania czynności
    > opodatkowanych (jeżeli nic nie mam to ca mam w nim wpisać?)

    IMVHO:
    http://groups.google.pl/groups/search?as_q=pozycji+z
    ero&num=100&as_ugroup=pl.soc.prawo.podatki&safe=off

    Ale spisy potrzebne są DWA: dla celów VAT i dla celów dochodowego.
    Nie widzę przeszkód, aby oba sporządzić na tym samym formularzu,
    byleby wydzielić ew. elementy ktore są rozłączne (o ile wystąpią!)

    > a następnie zawiadomić US o dokonanym spisie z natury

    Poproszę podstawę prawną. Podstawę dla słowa "następnie".
    I dziwi mnie, że nikt nie krzyczy, a przepis jest przecież prosty
    jak drut kolczasty:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,721,24
    380,20110101,sposob-prowadzenia-ksiegi-przez-podatni
    kow-niebedacych.html
    +++
    4. O zamiarze sporzšdzenia spisu z natury w innym terminie niż
    na dzień 1 stycznia, 31 grudnia oraz na dzień rozpoczęcia
    działalnoœci gospodarczej podatnicy sš obowišzani zawiadomić
    w formie pisemnej właœciwego naczelnika urzędu skarbowego
    w terminie co najmniej siedmiu dni przed datš sporzšdzenia tego spisu.
    ---

    Spis końcowy *nie jest* "z automatu", US ma prawo do powiadomienia
    i tym samym sprawowania nadzoru :O

    > - sporządzić wykaz składników majątku na dzień likwidacji działalności
    > gospodarczej wzór (tak samo jak wyżej, jeżeli nic nie mam to ca mam w
    > nim wpisać?) a następnie zawiadomić US o zrobionym wykazie

    Nie mylisz z przypadkiem ryczałtowca?
    Na ryczałcie to cóś, co na KPiR i PK nazywa się ewidencją
    środków trwałych nosi nazwę "wykazu" właśnie.
    Na KPiR EŚT (EŚToWNiP) oraz EW trzeba po prostu "mieć",
    więc nie ma potrzeby aby "sporządzać"!
    Jest puste to jest puste i tyle.

    pzdr, Gotfryd

strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1