  • 1. Data: 2004-02-13 13:47:33
    Temat: Zamieszanie z uproszczoną formą rozliczania zaliczek
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Chciałem w tym roku rozliczac zaliczki metodą uproszczoną
    (nie trzeba składać Pit-5). Pani w Skarbowym powiedziała mi
    że powinienem oobliczyć dochód z DG za rok 2002 (!!!)
    i 1/12 to będzie moja należna zaliczka miesięczna.
    W ustawie o podatku dochodowym pisze jak byk, że
    dochód bierze się z "roku poprzedzającego dany rok podatkowy".
    Podobno w Rzeczypospolitej też było że rok 2002.
    Zadzwoniłem ponownie do US i mówię, że z ustawy wynika
    rok 2003 . Pani powiedziała, żeby zadzwonić w środę (!!!)
    to mi odpowie.

    Może ktoś z Was wie jak to jest naprawdę (z podaniem podstawy prawnej
    jeśli to ma być faktycznie rok 2002) ?

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 2. Data: 2004-02-13 14:34:03
    Od: "EMPI" <e...@p...onet.pl>

    Hej !

    Już wszystko wiem :-)

    > W ustawie o podatku dochodowym pisze jak byk, że
    > dochód bierze się z "roku poprzedzającego dany rok podatkowy".

    No właśnie , tam pisze, że dochód bierze się z zeznania (!!!)
    złożonego w poprzednim roku podatkowym. A w zeszłym roku
    składałem przecież zeznanie z 2002 rok..

    EMPI
    http://www.empimusic.z.pl

  • 3. Data: 2004-02-16 15:51:53
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "EMPI" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > złożonego w poprzednim roku podatkowym. A w zeszłym roku
    > składałem przecież zeznanie z 2002 rok..
    To fakt a ja mam jeszcze wątpliwość czy bierze sie pod uwage dochód po
    odliczeniu ulg czyli np składek ZUS darowizn czy bez uwzgeniania tych
    odliczeneń jesli to wiesz to podziel sie ta wiedza .
    Pozdrawiam Wiola