  • 71. Data: 2015-03-20 06:31:39
    Temat: Re: Założenie działalności
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.03.2015 o 21:34, witek pisze:

    > z rozliczenia, ktore wyślesz jak trzeba bedzie zapłacic.

    Czyli i tak trzeba złożyć rozliczenie, a dodatkowo takie rozliczenie
    musiałoby zawierać dane do rejestracji. I tak przy każdym rozliczeniu. A
    dzięki rozbiciu na osobny formularz (można je złożyć przecie
    równocześnie, jak ktoś ma jednoosobową DG) masz 1 raz w historii
    rejestrację i DRA potem przy zmianach.

    > jakos inne kraje sobie radzą, tylko w Polsce niedasie

    Inne kraje sobie radzą też np. z tym, że można oddać towar do sklepu jak
    bardzo nie pasuje nawet po dłuższym czasie. A buraki-cebulaki wracali z
    UK i opowiadali, jakie brytole są durne, bo można na wakacje np. GPS-a
    wypożyczyć ze sklepu i oddać po wakacjach. Albo zegarek sobie nosić i
    oddać jak się znudzi.

  • 72. Data: 2015-03-21 00:57:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli i tak trzeba złożyć rozliczenie

    zwykle i tak go składasz niezaleznie od "rejestracji".

    to "rozliczenie" moze miec chocby formę twojego numeru pesel na przelewie.
    Co i dlaczego wpłaciłeś wyszczególnisz w pit na koniec roku.

    , a dodatkowo takie rozliczenie
    > musiałoby zawierać dane do rejestracji.

    Jezu.
    Jakiej rejestracji.

    Jedyne co potrzebne do zidentyfikowania kto wpłacił miesci sie w przelewie.
    Formatki przelewów do ZUS i US z dodatkowymi danymi mają juch chyba
    wszystkie banki.

    Po co wpłacił, dlaczego wpłacić i ile powinien wpłacić miesci sie
    spokojnie na rocznym pit.

    > I tak przy każdym rozliczeniu. A
    > dzięki rozbiciu na osobny formularz (można je złożyć przecie
    > równocześnie, jak ktoś ma jednoosobową DG) masz 1 raz w historii
    > rejestrację i DRA potem przy zmianach.

    DRA, ZMLA, usy srusy.
    Ale po co?
    Chyba tylko po to, zeby urzednicy potrafili uzasadnic swoje istnienie.

> [...]
    > UK i opowiadali, jakie brytole są durne, bo można na wakacje np. GPS-a
    > wypożyczyć ze sklepu i oddać po wakacjach. Albo zegarek sobie nosić i

    no to jest jakis argument dla istnienia armii urzednikow i koniecznosci
    rejestrowania i rozliczania kazdego pierdniecia.

  • 73. Data: 2015-03-21 10:32:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.03.2015 o 00:57, witek pisze:

    > zwykle i tak go składasz niezaleznie od "rejestracji".

    No, czyli bez złożenia się nie obędzie.

    > to "rozliczenie" moze miec chocby formę twojego numeru pesel na przelewie.

    I co, mam wypisywać tysiąc peseli, jak mam 1000 pracowników? Nawet się
    nie zmieści.

    > Co i dlaczego wpłaciłeś wyszczególnisz w pit na koniec roku.

    Raz, PIT nie jest z ZUS, a US.
    Dwa, to już za późno, zdarzenie objęte ubezpieczeniem może nastąpić w
    ciągu roku.

    > , a dodatkowo takie rozliczenie
    > Jezu.
    > Jakiej rejestracji.

    Płatnika składek oraz ubezpieczonych. Takie założenie konta w systemie.
    Jak kupuję ubezpieczenie w PZU mieszkania, to też muszę zarejestrować w
    PZU swoje dane i wypełnić formularz.

    > Jedyne co potrzebne do zidentyfikowania kto wpłacił miesci sie w przelewie.

    To zupełnie nie jest wystarczające.

    > Formatki przelewów do ZUS i US z dodatkowymi danymi mają juch chyba
    > wszystkie banki.

    I gdzie tam masz podane szczegóły? Masz miesiąc, kwota i rodzaj
    ubezpieczenia. Nie ma informacji o różnych wariantach ubezpieczeń oraz
    osobach mu podlegających.

    > Po co wpłacił, dlaczego wpłacić i ile powinien wpłacić miesci sie
    > spokojnie na rocznym pit.

    Nie mieści się, patrz wyżej.

    > DRA, ZMLA, usy srusy.
    > Ale po co?

    Aby odpowiednio zaksięgować ubezpieczenia.

    > Chyba tylko po to, zeby urzednicy potrafili uzasadnic swoje istnienie.

    Przecie to system robi.

  • 74. Data: 2015-03-21 12:53:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-03-21 o 10:32, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > I co, mam wypisywać tysiąc peseli, jak mam 1000 pracowników? Nawet się
    > nie zmieści.

    Jak się nie zmieści?
    "Wpłata za 1000 pracowników"

    > To zupełnie nie jest wystarczające.

    Czyli jeszcze sobie nie wyobrażasz sytuacji, że niczego się
    nie rejestruje.
    Powinieneś zostać urzędnikiem.

  • 75. Data: 2015-03-21 15:56:28
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.03.2015 o 12:53, cef pisze:

    > Jak się nie zmieści?
    > "Wpłata za 1000 pracowników"

    Których? I w jakich kwotach? Przecież to nie jest podatek, to jest
    ubezpieczenie. Nie można se ot tak wpłacić, a potem rocznie wykazać co
    za kogo i ile, bo już będzie po fakcie. Tu i Teraz pracownik Cef leży w
    szpitalu i musi być wiadomo czy ma ubezpieczenie zdrowotne, czy nie... i
    tak dalej.

    > Czyli jeszcze sobie nie wyobrażasz sytuacji, że niczego się
    > nie rejestruje.

    Nie mogę. Ubezpieczyciel musi mieć informacje o ubezpieczonym oraz o
    warunkach ubezpieczenia.

  • 76. Data: 2015-03-21 16:21:22
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Przemysław,

    Wednesday, March 18, 2015, 5:50:52 PM, you wrote:

    > Potrafię, można zlikwidować ZUS, i nawet jestem ZA likwidacją.

    Razem z milionami emerytów i rencistów obecnych i tymi, którzy niedługo
    przejdą na emerytury?

    Sam się zlikwiduj!

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 77. Data: 2015-03-21 16:25:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-03-21 o 15:56, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

> [...]
    > za kogo i ile, bo już będzie po fakcie. Tu i Teraz pracownik Cef leży w
    > szpitalu i musi być wiadomo czy ma ubezpieczenie zdrowotne, czy nie... i

    Czyli nie wyobrażasz sobie faktu, że można
    podatki czy zusy płacić i prowadzić swoje ewidencje
    i tylko przelewać należne daniny, a jak urząd sobie zechce, to przyjdzie
    i sobie sprawdzi czy dobrze naliczasz i płacisz.
    Spójrz na PIT - jakoś okazało się, że nie potrzeba składać co miesiąc
    pita - tylko zaliczki i jakoś system się nie zawalił.
    Za pracowników tez płacę PIT jednym przelewem i daję jedną
    deklarację roczną a jakoś z PIT-11 urząd sobie potrafi sprawdzić.
    W ZUS mogłoby być podobnie - zwłaszcza, że i tak "system" wie wszystko.

    > Nie mogę. Ubezpieczyciel musi mieć informacje o ubezpieczonym oraz o
    > warunkach ubezpieczenia.

    Jak zajdzie potrzeba, to się dowie.
    Do tego czasu obowiązuje wpłata.
    Jeśli zakładasz, że nasz statystyczny przedsiębiorca będzie
    to wykorzystywał, żeby NIE płącić, to faktycznie trudno jest sobie wyobrazić
    funkcjonowanie takiego systemu.
    Ale w większości funkcjonujących w podobny sposób systemów
    to działa, bo konsekwencje wykorzystania systemu w taki sposób
    są dla naciągaczy bardzo drastyczne. I reakcja systemu jest
    natychmiastowa i nieuchronna. Nieuchronna i szybka.
    To załatwia sprawę.

  • 78. Data: 2015-03-21 16:33:38
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Razem z milionami emerytów i rencistów obecnych i tymi, którzy niedługo
    > przejdą na emerytury?

    Spokojnie. Podniesie się wiek emerytalny do 70 albo 75
    i już tak dużo nie będzie przybywać.

  • 79. Data: 2015-03-21 16:44:40
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-21, cef <c...@i...pl> wrote:

    [...]

    > W ZUS mogłoby być podobnie - zwłaszcza, że i tak "system" wie wszystko.

    Jak popatrzeć, to w ZUS jest podobnie, ale tylko w odniesieniu do self-employed.
    Tam się DRA składa tylko jak się coś zmieni istotnego.

    Ale jak już zostajesz pracodawcą, to nie ma przebacz. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 80. Data: 2015-03-21 16:48:03
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello cef,

    Saturday, March 21, 2015, 4:33:38 PM, you wrote:

    > Spokojnie. Podniesie się wiek emerytalny do 70 albo 75
    > i już tak dużo nie będzie przybywać.

    Jasne. Ale w międzyczasie obecni emeryci zrobią rewolucję gerontów.

    --
    Best regards,
    RoMan