  • 1. Data: 2003-08-13 05:20:35
    Temat: Założenie drugiej działalności gospodarczej
    Od: "Darek" <darek_s1@@poczta.onet.pl>

    Posiadamy z zona spolke cywilna (2 wpisy do ewidencji). Teraz chcielibysmy
    otworzyc druga firme tez na zasadzie s.c. i wolelibysmy z pewnych wzgledow
    (m.in. koncesje i zezwolenia) zeby to byla druga firma, a nie rozszerzenie
    pierwszej. Siedziby firm bylyby te same. W jaki sposob to zalatwic? Czy
    pojsc do UM po drugi wpis? Czy tylko zmiana we wpisach z rozszerzeniem
    dzialalnosci i sporzadzenie drugiej umowy s.c. i zarejestrowanie w Urzedzie
    Skarbowym?
    Pozdrawiam
    Darek

  • 2. Data: 2003-08-13 19:09:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Z tego co wiem, to jedynie dobranie trzeciego wspólnika.

  • 3. Data: 2003-08-14 06:15:16
    Od: "Darek" <darek_s1@@poczta.onet.pl>

    A czy moge prowadzic działalność na własny rachunek bez zawierania drugiej
    umowy s.c.?
    Darek

  • 4. Data: 2003-08-14 08:29:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Aug 2003, it was written:

    >+ A czy moge prowadzic działalność na własny rachunek bez zawierania drugiej
    >+ umowy s.c.?

    Oczywiście, ale tylko pod warunkiem że będziesz odpowiadał
    pod cytatem ;) !!

    [...]
    >+ Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> [...]
    >+ > Z tego co wiem, to jedynie dobranie trzeciego wspólnika.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 5. Data: 2003-08-15 08:35:15
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Tako rzecze r...@g...pl:

    > Z tego co wiem, to jedynie dobranie trzeciego wspólnika.

    A dlaczego???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Siłą kobiet są słabostki mężczyzn" - Voltaire

  • 6. Data: 2003-08-15 13:05:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Nie wiem. Dobierz sobie dwóch albo zadaj normalnie pytanie. Po prostu tak mi
    się wydaje.

  • 7. Data: 2003-08-16 09:46:49
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

    Osobnik posiadający mail'a r...@g...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Nie wiem. Dobierz sobie dwóch albo zadaj normalnie pytanie. Po prostu
    > tak mi się wydaje.

    Tnz. sugerujesz że dwóch tych samych wspólników nie może sobie otworzyć
    kilku s.c - jeżeli nie może to proszę - podaj podstawę.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    "Jest tylko jedna kategoria ludzi, którzy myślą więcej o pieniądzach
    niż bogaci - to biedni." Oscar Wilde

  • 8. Data: 2003-08-16 12:19:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Tnz. sugerujesz że dwóch tych samych wspólników nie może sobie otworzyć
    | kilku s.c - jeżeli nie może to proszę - podaj podstawę.

    Przyjąłem per analogia, że nie można prowadzić dwóch działalności
    gospodarczych na osoby fizyczne. Ale chyba faktycznie nie mam racji. Spółkę
    drugą można zarejestrować. A przynajmniej nie znalazłem przepisu
    zabraniającego.

  • 9. Data: 2003-08-16 13:36:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 16 Aug 2003, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ gospodarczych na osoby fizyczne. Ale chyba faktycznie nie mam racji. Spółkę
    >+ drugą można zarejestrować. A przynajmniej nie znalazłem przepisu

    A może za szybko się poddajesz: czy znasz przepis zabraniający
    założenia dwu DG na OF ("niespółkowych") ? Spróbujemy od niego
    wyjść :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez S.C.)

  • 10. Data: 2003-08-17 08:59:57
    Od: Budzik <b...@t...poczta.onet.pl>

> [...]

    > gospodarczych na osoby fizyczne. Ale chyba faktycznie nie mam racji.
    > Spółkę drugą można zarejestrować. A przynajmniej nie znalazłem

    Można bez problemu, i to nawet posługując się tymi samymi wpisami do EDG,
    mało tego, można takich spółek otworzyć więcej i do tego jeszcze prowdzić
    DG na własne nazwisko - wszystko na jednym wpisie. Dlatego czasami
    zastanawia mnie, po co ludzie załatwiają sobie kolejne wpisy do EDG.

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    budzik61(at)poczta(dot)onet(dot)pl (w nagłówku adres antyspamowy)

    Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia
    jeśli będziesz wystarczająco szybko jeździł.