  • 1. Data: 2007-07-13 12:14:49
    Temat: Zaliczka przy umowie zamiany
    Od: "EagleEye" <e...@o...pl>

    Witajcie!

    Mam zagwostkę.

    Postanowiłem zamienić swój samochód na motocykl. Znalazłem okazję. Właściciel
    moto powiedział jednak, że muszę mu wpłacić 1500zł różnicy (ponieważ uznał, że
    jego sprzęt był idealny, a mój nie). Wpłaciłem przelewem (mam dowód) z tytułem
    "Zaliczka".

    Po przyjeździe na miejsce okazało się, że sprzęt nie jest idealny. Mówiąc
    wprost bałbym się nim wyjechać na drogę.

    On stwierdził, że mój samochód też jest wadliwy. Rozeszliśmy się bez zamiany.

    Wróciłem więc spowrotem kawał drogi. Długo mnie zwodził, opowiadał, że zaraz
    zwróci kasę kilka razy. W końcu byłem stanowczy i powiedziałem, że już sie nie
    bede przypominal. Niech on kase przeleję spowrotem. Dziś, po kilku tygodniach
    oświadczył, że pieniędzy mi nie odda, bo przepada.

    Ja żadnej umowy z klauzulą przepadającej zaliczki nie podpisałem.

    Jak to wygląda z tą zamianą? Czy to rzeczywiście zaliczka, czy różnica
    wynikająca np z jakości sprzętu, który ja miałem.

    Mam szanse wygrać?

  • 2. Data: 2007-07-13 12:16:07
    Temat: Re: Zaliczka przy umowie zamiany
    Od: "EagleEye" <e...@o...pl>

    Przepraszam - OFF TOPIC!!!! Proszę nie odpowiadać. Umieszcze ten temat na
    pl.soc.prawo

  • 3. Data: 2007-07-13 22:10:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 13 Jul 2007, EagleEye wrote:

    > jego sprzęt był idealny, a mój nie). Wpłaciłem przelewem (mam dowód) z tytułem
    > "Zaliczka".
    [...]
    > Jak to wygląda z tą zamianą? Czy to rzeczywiście zaliczka,

    Na moje oko jest tak: mamy spór.
    I mamy *Twoje* oświadczenie (na dowodzie wpłaty) że zamierzałeś wpłacić
    właśnie zaliczkę - tylko nie wiemy na co!

    > czy różnica wynikająca np z jakości sprzętu, który ja miałem.

    Zatytułowałeś inaczej :]
    Ale jest pytanie: na co miała być owa "zaliczka"?
    Na zdrowy rozum - właśnie na cel który opisujesz, na dopłatę różnicy
    wartości sprzętu.
    Pytanie czy niedoszły kontrahent nie zechce wymyśleć innego celu :(

    A na deser inna rzecz: to nie "zaliczka" przepada z urzędu.
    Z zaliczki można potrącić UZASADNIONE koszty!
    Do "przepadania" jest takie cóś co nazywa się "zadatek".

    Rzuć okiem na:
    _117.html
    ...art. 394 oraz 395
    Dalsze też :)