  • 11. Data: 2011-04-15 10:40:45
    Temat: Re: Zaliczka, a kasa fiskalna - w praktyce
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 15-04-2011 11:27, Sławek pisze:

    > Czyżby nikt nie zaprzątał sobie głowy zaliczkami?
    > Jest tu ktoś, kto robi zaliczki na kasie fiskalnej
    > dla "zwykłych" klientów?
    >
    > Napiszcie proszę jak to robicie u siebie.

    Zaliczka nabijana na kasę - osobny kod towaru "zaliczka".
    W momencie zamknięcia transakcji na kasie nabija się resztę, kodem
    towaru "rozliczenie zaliczki".
    Ale do wszystkiego są faktury, taka branża. Jest łatwiej.
    Taki system już zastałam, ale przeszedł z 5 kontroli w ciągu ostatnich 2
    lat, bo firma ma ciągle zwroty VAT.

    A co do obowiązku nabijania zaliczek na kasę, to na szybko znalazłam
    dwie interpretacja, obie z identycznym stanowiskiem - że trzeba nabijać,
    bo na kasie ewidencjonuje się podatek należny a podatek od zaliczek jest
    należny.

    Dość stare, ale moim zdaniem nic się w prawie nie zmieniło, co by je
    miało zdezaktualizować:

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/41-kasy-rejestrujace
    /76882-kasa-rejestrujaca.html

    http://interpretacja-podatkowa.pl/interpretacja/poka
    z/1-_podatek-od-towarow-i-uslug-oraz-podatek-akcyzow
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/41-kasy-rejestrujace
    /34102-ewidencja-sprzedazy-kasa-rejestrujaca-sprzeda
    z-zaliczka.html

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 12. Data: 2011-04-15 11:12:38
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 15.04.2011 12:40, Maddy pisze:

    > Zaliczka nabijana na kasę - osobny kod towaru "zaliczka".

    OK

    > W momencie zamknięcia transakcji na kasie nabija się resztę, kodem
    > towaru "rozliczenie zaliczki".

    Bez wskazania specyfikacji zakupów?

    > Ale do wszystkiego są faktury, taka branża. Jest łatwiej.

    I podklejam do faktury, na której jest specyfikacja zakupów,
    jak rozumiem. I "gra gitara".

    > Taki system już zastałam, ale przeszedł z 5 kontroli w ciągu ostatnich 2
    > lat, bo firma ma ciągle zwroty VAT.

    To ma sens i nie ukrywam, że taki sposób i mnie
    całkiem by odpowiadał. Wymaga to co prawda wystawiania
    faktury także klientom bez działalności, ale to nie problem.

> [...]
    > dwie interpretacja, obie z identycznym stanowiskiem - że trzeba nabijać,
    > bo na kasie ewidencjonuje się podatek należny a podatek od zaliczek jest

    Tak, to że trzeba nabijać na kasę zaliczki nie ulega wątpliwości
    (dla osób fizycznych nie prowadzących działalności oczywiście).
    Zaliczka trafia do rejestru VAT w chwili jej otrzymania, co więcej
    VAT z zaliczki trzeba rozliczyć w miesiącu jej otrzymania, nawet
    wówczas, gdy dowiedzieliśmy się o jej wpłacie w miesiącu następnym.

    A do KPiR wpisujemy dopiero w chwili otrzymania całej zapłaty za
    towar/usługę i dostarczenia towaru do klienta.

> [...]
    y_/2-podatek-od-towarow-i-uslug/41-kasy-rejestrujace
    /34102-ewidencja-sprzedazy-kasa-rejestrujaca-sprzeda

    Tak i mnie się wydaje. Chyba czytałem wcześniej też te interpretacje.

    Serdeczne dzięki Maddy,

    Sławek

  • 13. Data: 2011-04-16 07:24:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Apr 2011, Sławek wrote:

    > To ma sens i nie ukrywam, że taki sposób i mnie
    > całkiem by odpowiadał. Wymaga to co prawda wystawiania
    > faktury także klientom bez działalności, ale to nie problem.

    Chyba, że trafisz na pieniacza.
    Kilka lat temu było na .prawo - gość się upierał, że nie poda
    danych do f-ry i już.
    "Bo nie".
    Ale "żąda sprzedaży" (albo już kupił/skorzystał).
    I próby przetłumaczenia mu, że *są* takie przypadki, kiedy
    wystawienie f-ry jest krytyczne dla sprzedawcy (nie chce mi
    się sprawdzać, czy ówczesne zwolnienie "do 50 faktur i do
    20 usługobiorców" dla niektórych usług jest aktualne)
    nie odnosiły skutku.

    A dokument bez danych to nie f-ra :]

    Pomijam oczywiście pytanie, czy to musiałaby być (w Twoim
    przypadku) faktura.

    [...Maddy...]

    No to słowo ("należny") właśnie przeoczyłem :[

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2011-04-17 21:02:28
    Od: Sławek <a...@w...pl>

> [...]
    > się sprawdzać, czy ówczesne zwolnienie "do 50 faktur i do
    > 20 usługobiorców" dla niektórych usług jest aktualne)
    Obecnie dotyczyć to będzie sprzedaży przez Internet, więc aby
    przysłać/przywieźć towar, to kupujący chcąc nie chcąc musi
    podać swoje dane.
    Ale masz rację, że przy sprzedaży w sklepie może się
    zdarzyć osoba, która nie poda swoich danych. Albo poda
    fałszywe, ale tego się już nie sprawdzi, bo chyba sprzedawca
    nie ma prawa legitymować kupującego.

    Sławek

  • 15. Data: 2011-04-17 22:52:21
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2011-04-17 23:02, Sławek pisze:
    > Obecnie dotyczyć to będzie sprzedaży przez Internet, więc aby
    > przysłać/przywieźć towar, to kupujący chcąc nie chcąc musi
    > podać swoje dane.

    Zawsze trzeba podać adres na który ma być wysłana przesyłka...i
    oczywiście *zapłacić z góry*. Sprzedawcy dane osobowe nie powinny
    interesować tylko wysłać tam gdzie wskazano.
    Kupowałam matce telewizor przez internet i wskazałam adres matki, bo tam
    kurier powinien dostarczyć ten telewizor.

    --
    animka

  • 16. Data: 2011-04-18 07:25:49
    Od: Sławek <a...@w...pl>

    W dniu 18.04.2011 00:52, animka pisze:

> [...]
    > Kupowałam matce telewizor przez internet i wskazałam adres matki, bo tam
    > kurier powinien dostarczyć ten telewizor.

    A i owszem, ale robiąc przelew przekazujesz sprzedawcy także
    dane kupującego - chcąc czy nie chcąc.

  • 17. Data: 2011-04-26 11:18:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 17 Apr 2011, Sławek wrote:

    > Ale masz rację, że przy sprzedaży w sklepie może się
    > zdarzyć osoba, która nie poda swoich danych.

    To raz.

    > Albo poda
    > fałszywe, ale tego się już nie sprawdzi, bo chyba sprzedawca
    > nie ma prawa legitymować kupującego.

    A to dwa, i znacznie gorsze.

    Na .prawo był kiedyś opis przypadku, jak to sobie komputer
    "pożyczyli" na dłuższy czas.
    Przylazł gość z chłopakiem (przedstawiał się jako wujek czy
    jakoś tak), a do faktury podał dane chłopca.
    I za jakiś czas przyszli rodzice, z fakturą (wystawioną
    na dziecko), komputerem w garści oraz art.19 KC na ustach.
    "Nie wyrażaliśmy zgodzy żeby dzieciak wydawał tyle pieniędzy
    bez *NASZEJ* wiedzy".

    pzdr, Gotfryd