  • 1. Data: 2006-05-27 23:01:40
    Temat: Zakupy w USA a clo
    Od: "ledj" <l...@w...pl>

    Witam

    Chciałem kupić sobie jakieś drobiazgi w stanach. Dokładnie w sklepie
    internetowym. Sklep może wysłać do Poslki. Jak wyglada opłata podatku, cła
    itp. rzeczy.
    Czy podwójnie zaplacę VAT? W USA i Polsce??
    Jak zrobić by to wszystko ominoć??

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2006-05-28 09:46:09
    Temat: Re: Zakupy w USA a clo
    Od: "Piotrek." <p...@t...pl>

    Użytkownik "ledj" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itp. rzeczy.
    > Czy podwójnie zaplacę VAT? W USA i Polsce??

    poczytaj sobie tutaj
    http://e-platnosci.23.pl/faq.htm

    pzdr
    piotrek

  • 3. Data: 2006-05-28 11:01:59
    Od: BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org>

    Sun, 28 May 2006 01:01:40 +0200 jednostka biologiczna o nazwie "ledj"
    <l...@w...pl> wyslala do portu 119
    jednego z serwerow news nastepujace dane:

    >Chciałem kupić sobie jakieś drobiazgi w stanach. Dokładnie w sklepie
    >internetowym. Sklep może wysłać do Poslki. Jak wyglada opłata podatku, cła
    >itp. rzeczy.

    Ku przestrodze:
    http://strony.aster.pl/4x5/ktopyta/kupno.htm

    >Czy podwójnie zaplacę VAT? W USA i Polsce??
    >Jak zrobić by to wszystko ominoć??
    _ominąć_

    Najlepej nie kupować w Sztatach. Ominąć się nie da.
    Coż to za rzeczy których w naszym kraju nie możesz kupić ? (nie żebym
    twierdził że u nas wszystko jest, ale jak powisz co chcesz kupić to
    może ktoś podpowie inny sposób zakupienia danej rzeczy)

  • 4. Data: 2006-05-28 11:29:46
    Temat: OT Re: Zakupy w USA a clo
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    BLE_Maciek wrote:

> [...]
    > twierdził że u nas wszystko jest, ale jak powisz co chcesz kupić to
    > może ktoś podpowie inny sposób zakupienia danej rzeczy)

    Oooo! To ja mam coś czego nigdzie w Europie nie można kupić. Szukam od
    jakiegoś czasu.
    Kalendarz "Spike 2006" z autografem Marstersa.
    Jak dotąd znalazłam tylko w amerykańskim amazonie i koszt przesyłki jest
    równy cenie kalendarza.

    Dorzucę całą listę filmów na DVD które nigdy w Polce nie były i nie będą
    wydane a dostępne są jedynie w formie chińskich piratów na Allegro,
    ewetualnie w koszmarnych cenach na brytyjskim Amazonie (sprowadzenie z
    Australii wychodzi taniej).

    Cała gama niszowych produktów, np. z serii "think geek" itp itd.

    Wymieniać dalej?

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 5. Data: 2006-05-28 12:30:18
    Temat: Re: OT Re: Zakupy w USA a clo
    Od: BLE_Maciek <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org>

    Sun, 28 May 2006 13:29:46 +0200 jednostka biologiczna o nazwie Maddy
    <m...@e...com.pl> wyslala do portu 119
> [...]

    [...]
    >Cała gama niszowych produktów, np. z serii "think geek" itp itd.
    Ciach. Miałem raczej na myśli sprzęt elektroniczny, fotograficzny,
    który czasem można jakoś wygrzebać na giełdach itp. Co do filmów itp.
    to niestety, trzeba się pogodzić z tym że nie da się ich u nas
    kupić... (albo bulić).

  • 6. Data: 2006-05-28 16:59:12
    Od: "ledj" <l...@w...pl>

    Chciałem kupić obiektyw np. Sigme 18-50 który u nas kosztuje koło 2000 zł Na
    allegro za 1700 można a ze stanów wraz z przesyłką zakupię za 1300zł.

    Użytkownik "BLE_Maciek" <i80c586@cyberspace_NO_SPAM_.org> napisał w
    wiadomości news:cn5j7214djnku2o8lqem3a1mg3473pah7l@4ax.com...

  • 7. Data: 2006-05-28 17:34:12
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ledj wrote:

    > Chciałem kupić obiektyw np. Sigme 18-50 który u nas kosztuje koło 2000 zł
    > Na allegro za 1700 można a ze stanów wraz z przesyłką zakupię za 1300zł.

    Dolicz do tego cło i 22% VAT (VAT liczy cię od wartośc z dodanym już cłem) i
    opłaty typu "za rewizję celną". Może wyjść drożej niż na Allegro.

    --
    Maddy
    Jabber ID n...@e...com.pl

  • 8. Data: 2006-05-29 06:57:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 28 May 2006, ledj wrote:

    > Czy podwójnie zaplacę VAT? W USA i Polsce??

    Tylko wKwestiiFormalnej: w USA nie ma VAT.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)