-
1. Data: 2006-04-30 17:49:44
Temat: Re: Zakupy na allegro w firmie...
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
Marek napisał(a):
> Zastanwiam się nad możliwościa zaksięgowania w firmie (pełna księgowość)
> zakupu na allegro w sytuacji, gdy sprzedawca nie chce/nie może wystawić
> faktury. Jedynym dowodem poniesionych kosztów jest wtedy wydruk wyniku
> aukcji+przelew.Obawiam się, że nie ma na to sposobu. A może jednak jest ?
niech wystawi umowe kupna-sprzedazy
--
Pozdrawiam
Jacek
-
2. Data: 2006-04-30 17:51:05
Temat: Zakupy na allegro w firmie...
Od: Marek <A...@g...pl>
Zastanwiam się nad możliwościa zaksięgowania w firmie (pełna księgowość)
zakupu na allegro w sytuacji, gdy sprzedawca nie chce/nie może wystawić
faktury. Jedynym dowodem poniesionych kosztów jest wtedy wydruk wyniku
aukcji+przelew.Obawiam się, że nie ma na to sposobu. A może jednak jest ?
--
Marek
-
3. Data: 2006-04-30 18:26:52
Temat: Re: Zakupy na allegro w firmie...
Od: Marek <A...@g...pl>
Sun, 30 Apr 2006 19:49:44 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, castrol
napisał(a):
> Marek napisał(a):
>> Zastanwiam się nad możliwościa zaksięgowania w firmie (pełna księgowość)
>> zakupu na allegro w sytuacji, gdy sprzedawca nie chce/nie może wystawić
>> faktury. Jedynym dowodem poniesionych kosztów jest wtedy wydruk wyniku
>> aukcji+przelew.Obawiam się, że nie ma na to sposobu. A może jednak jest ?
>
> niech wystawi umowe kupna-sprzedazy
A jak z jego podatkami ? Musi odprowadzić przy wartości przedmiotu 50 -
300 zł ?
--
Marek
-
4. Data: 2006-04-30 18:49:09
Temat: Re: Zakupy na allegro w firmie...
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
news:4454f8b7@news.home.net.pl...
> Marek napisał(a):
>> Zastanwiam się nad możliwościa zaksięgowania w firmie (pełna księgowość)
>> zakupu na allegro w sytuacji, gdy sprzedawca nie chce/nie może wystawić
>> faktury. Jedynym dowodem poniesionych kosztów jest wtedy wydruk wyniku
>> aukcji+przelew.Obawiam się, że nie ma na to sposobu. A może jednak jest ?
>
> niech wystawi umowe kupna-sprzedazy
Przecież zakup na allegro to nic innego jak umowa kupna sprzedaży.
Skutecznie zawarta, jeśli doszło do transakcji.
-
5. Data: 2006-04-30 22:47:02
Temat: Re: Zakupy na allegro w firmie...
Od: Marek <A...@g...pl>
>> niech wystawi umowe kupna-sprzedazy
>
> Przecież zakup na allegro to nic innego jak umowa kupna sprzedaży.
> Skutecznie zawarta, jeśli doszło do transakcji.
Czyli powinien wystarczyć do zaksięgowanai dowód zapłąty+wydruk z allegro
+rejestracja firmy na allegro?
--
Marek
-
6. Data: 2006-05-01 08:47:41
Temat: Re: Zakupy na allegro w firmie...
Od: castrol <j...@w...wp.pl>
Cavallino napisał(a):
> Przecież zakup na allegro to nic innego jak umowa kupna sprzedaży.
> Skutecznie zawarta, jeśli doszło do transakcji.
Zgadza sie, ale zazwyczaj nie wystawia sie na to zadnego dokumentu.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
7. Data: 2006-05-01 20:20:42
Temat: Re: Zakupy na allegro w firmie...
Od: "Cavallino" <k...@...pl>
Użytkownik "castrol" <j...@w...wp.pl> napisał w wiadomości
news:4455cb2c$1@news.home.net.pl...
> Cavallino napisał(a):
>
>> Przecież zakup na allegro to nic innego jak umowa kupna sprzedaży.
>> Skutecznie zawarta, jeśli doszło do transakcji.
>
> Zgadza sie, ale zazwyczaj nie wystawia sie na to zadnego dokumentu.
Tyle że IMO to w niczym nie przeszkadza.
Dane sprzedającego znasz, to i wpisujesz w księgi.
-
8. Data: 2006-05-02 08:41:03
Temat: Re: Zakupy na allegro w firmie...
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
On Sun, 30 Apr 2006, castrol wrote:
> niech wystawi umowe kupna-sprzedazy
Od zawsze sprzeciwiam się uznawaniu *umowy* za dokument księgowy.
Z samej umowy nie wynika że umowa została zrealizowana!
Oczywiście jeśli na papierze pt. "umowa" jest zapis "gotówkę
przyjąłem" to ten papier pełni formę dowodu zapłaty, a to już
jakby inny dokument ;)
IMO to *JEST* istotna różnica - że nie chodzi o "umowę".
Trzeba mieć "dowód wykonania" :) (i dowód zapłaty jest już
jakimś znacznie poważniejszym argumentem niż umowa, umowa
co najwyżej jest dodatkiem "wyjaśniającym" - na podstawie
Ordynacji Podatkowej art.180 jakby kto się pytał).
IMHO zapłata przelewem + wydruk z allegro mogłyby taką rolę
pełnić.
Dlaczego "by" ?
Ano dlatego że pewnym kłopotem jest obejście ogólnej zasady
wymagania podpisu pod dokumentem księgowym.
Przepisy o fakturach jako przepisy szczegółowe powodują że
f-ra jest dokumentem księgowym i już (również niepodpisana).
Ale np. dla KPiR zapis brzmi:
+++
§ 12.
1. Zapisy w księdze dokonywane są [...]
3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
[...]
2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
co najmniej:
[...]
d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania operacji
gospodarczych
[...]
---
Doszukuję się dziury w całym, ale moim zdaniem przepisy literalnie
WYMAGAJĄ podpisu - i pytaniem jest czy podpisu wystawcy :> dowodu
powstania kosztu.
Problemem jest zamknięta lista dokumentów na które można wystawić
DW (nie widzę allegro na liście :)) - więc powinien to być dowód
"obcy", podpisany przez sprzedawcę.
Jak kwota nie jest istotnie duża to bym chyba tak zrobił i już,
lekko naruszajac przepis (najwyżej wywalą z kosztów) :]
Jak to mawiają: "każdy odpowiada za siebie"...
Przepisy o podpisywaniu miejscami nie przystają do realiów - wymóg
obustronnego podpisania deklaracji PCC jest tego innym przykładem.
--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, memoriał, ZUS)