  • 1. Data: 2004-02-21 16:48:57
    Temat: Zakupy VAT a odliczenie
    Od: Marcin Dąbrowski <d...@n...lubie.spamu.poczta.onet.pl>

    Witam,

    mam następujący problem. Kiedy mogę sobie odliczyć VAT od zakupu czyli
    inaczej
    w jakim miesiącu wpisać fakturę do Ewidencji zakupów VAT.
    A wszystko to przez to że otrzymuję faktury wystawioną pod koniec
    miesiąca np. 28 stycznia
    otrzymuję ją na początku lutego a data płatności jest też w lutym.
    Czy zaisać ją jako zakup w styczniu - bo taka jest data wystwienia,
    czy w lutym bo taka jest data płatności?

    Pozdrawiam
    Dąbek

  • 2. Data: 2004-02-21 17:31:35
    Temat: Re: Zakupy VAT a odliczenie
    Od: "Bartosz Wienzek" <b...@2...pl>

    Użytkownik "Marcin Dąbrowski" <d...@n...lubie.spamu.poczta.onet.pl>
    napisał w wiadomości news:c1825m$fu7$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > Czy zaisać ją jako zakup w styczniu - bo taka jest data wystwienia,
    > czy w lutym bo taka jest data płatności?
    Zakup komputera do 3500 zł. jako wyposażenie lub środek trwały powyżej 3500
    zł. można odpisać Vat w miesiącu otrzymania faktury lub w następnym, nie ma
    wpływu na to data płatności
    Janina

  • 3. Data: 2004-02-21 17:38:12
    Od: hagakure <hagakure@boo_tegoniema_.pl>

    Marcin Dąbrowski wrote:

> [...]
    > Czy zaisać ją jako zakup w styczniu - bo taka jest data wystwienia,
    > czy w lutym bo taka jest data płatności?

    W miesiącu otrzymania faktury lub następnym. Po 1 maja już tylko w miesiącu
    otrzymania faktury (tzn ostatnio czytałem projekt w poniedziałek rano :).

    hagakure

  • 4. Data: 2004-02-22 11:05:17
    Od: Marcin Dąbrowski <d...@n...lubie.spamu.poczta.onet.pl>

> [...]
    3500
    > zł. można odpisać Vat w miesiącu otrzymania faktury lub w następnym,

    Z twojej odpowiedzi wnioskuję że wogóle nie brałaś pod uwagę odliczenia
    VAT
    w miesiącu wystawienia faktury. Ale ja się pytałem czy VAT można opdisać
    w miesiącu wystawienia faktury, czy dopiero w miesiącu otrzymania lub
    płatności.

    Dąbek

  • 5. Data: 2004-02-22 14:53:17
    Od: "Jacek" <p...@c...cy>

    Nieustraszony(a) niczym *Marcin Dąbrowski* napisał(a):
    > w miesiącu wystawienia faktury. Ale ja się pytałem czy VAT można opdisać
    > w miesiącu wystawienia faktury, czy dopiero w miesiącu otrzymania lub
    > płatności.

    Generalna zasada w m-cu otrzymania lub następnym.
    Są wyjątki jak to w Polsce bywa.

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!
    Adres zakodowany w ROT-13

  • 6. Data: 2004-02-23 20:07:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Feb 2004, Bartosz Wienzek wrote:

> [...]
    [...]
    >+ zł. można odpisać Vat w miesiącu otrzymania faktury lub w następnym, nie ma

    Sprzeciw w kwestii formalnej.
    Jest możliwe że Marcin rozlicza VAT kasowo i tego nie napisał !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)