  • 11. Data: 2005-02-24 11:50:36
    Temat: Re: Zakup towaru przed otwarciem DG - czy mozna?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005, MarekZ wrote:

    > + formie zapytania wnioskuje z dosc wysokim prawdopodobienstwem, ze takowa
    > + podstawa nie istnieje :-)

    Powiem tak: przez kilka lat kiedy jestem na grupie i kiedy jeszcze
    Orka wzmiankowała o owym "braku" nie pojawił się nikt ktoby taką
    podstawę podał :)

    > + > Jeśli kierujesz się przykładami które były na grupie :) to dotyczyły
    > + > one *środków trwałych* [...]
    > +
    > + Moze sie jakos da zaksiegowac najpierw "na wyposazenie"

    Wyposażenie nie przejdzie. Z tego samego powodu: "brak podstawy
    prawnej" !
    Tylko dla wybranej pozycji - ST (ale już nie WNiP, czyli np.
    programów !) jest wyjątek. Ogólna zasada jest prosta: nabycie
    jest kosztem jeśli zostało dokonane *w celu osiągnięcia przychodu*
    - w tym przypadku gospodarczego. A IMO jak ktoś zezna że "kupił
    żeby sprzedać albo zużyć w DG" to właśnie wyłożył że w momencie
    kupna już *prowadził* DG... (i pytanie - "to dlaczego nie zgłosił
    do US i ZUS że "prowadzi" :))

    > + > Podstawa prawna: art. 22a.1 ("stanowiące własność podatnika" !)
    > +
    > + No jak juz kupil, to z pewnoscia stanowi to jego wlasnosc.

    Nie o to chodzi.
    Idzie o fakt że do "wpuszczenia w koszty" *wystarczy* żeby ST
    był własnością podatnika !! (to że przez amortyzację stanowi
    już szczegół uboczny :))
    Zasadą ogólną jest "nabycie w celu..." !! - sama własność
    nie wystarcza do *uznania za koszt* !
    Kupić sobie można - nawet jacht jak ktoś lubi ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 12. Data: 2005-03-02 18:06:00
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <cviiu0$ahs$1@inews.gazeta.pl>,
    "Rafal M" <m...@p...gazeta_NO_SPAM_.pl> wrote:

    > U›ytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisa 1/2 w
    > wiadomo?ci news:Pine.WNT.4.60.0502231909420.1608@athlon...
    >
    > [ciach]
    >
    > To inaczej, powiedzmy ze nie bede chcial tego wrzucic w koszty (i tak wiecej
    > zaoszczedze na ZUSie przez 2 mies). Czy bede mogl to normalnie sprzedawac?

    Przeczytaj jeszcze raz posty Gotfryda i postaraj si´ je zrozumieç.
    zrobieniu remanentu (drugiego). A sprzedawaç b´dziesz móg 1/2 normalnie,
    skoro normalnie kupisz i b´dziesz mia 1/2 na to kwity.

    > Poprostu dany towar bedzie moim wkladem w utworzona DG?

    A› tak si´ nie musisz po?wi´caç :)

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2005-03-02 22:57:23
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

> [...]

    > zaoszczedze na ZUSie przez 2 mies). Czy bede mogl to normalnie sprzedawac?

    Przeczytaj jeszcze raz posty Gotfryda i postaraj się je zrozumieć.
    Będziesz mógł wrzucić w koszty - tyle że dopiero po sprzedaży i
    zrobieniu remanentu (drugiego). A sprzedawać będziesz mógł normalnie,
    skoro normalnie kupisz i będziesz miał na to kwity.

    > Poprostu dany towar bedzie moim wkladem w utworzona DG?

    Aż tak się nie musisz poświęcać :)