  • 1. Data: 2009-07-19 13:43:28
    Temat: Zakup samochodu
    Od: "czakista" <c...@o...pl>

    Witam,

    Mam kilka pytań do znawców, związane z zakupem samochodu:
    - do PCC-3 podawać kwotę z umowy czy też z jakiegoś katalogu?
    - czy powyższą kwotę US może zakwestionować?
    - czy jest możliwe coś takiego: zakup samochodu na 2 właścicieli (powiedzmy
    ojciec i syn) tyle że kasę daje ojciec, a syna dopisujemy tylko po to, żeby
    mu zniżki leciały w TU. Trzeba w PCC-3 wpisać wszystkich właściceli? Czy US
    się nie przyczepi np do tego, że ktoś kupił samochód (syn) choć nie ma
    żadnych dochodów? W sumie to można przecież ustalić podział ojciec 99,99%
    samochodu, syn zapalniczka samochodowa czy podobnie.

    Proszę o opinie.

    Dziękuję z góry
    czakista

  • 2. Data: 2009-07-19 13:53:31
    Temat: Re: Zakup samochodu
    Od: mysiar <p...@W...pl>

    czakista wrote:
    > Witam,
    >
    > Mam kilka pytań do znawców, związane z zakupem samochodu:
    > - do PCC-3 podawać kwotę z umowy czy też z jakiegoś katalogu?
    ja wpisalem taka za jaka kupilem, okazalo sie, ze US ma katalog,
    nie pamietam jakiej firmy i okazalo sie, ze w katalogu bylo pare tys wiecej.
    Pani grzecznie mnie poinformowala, ze moge sprawdzic u rzeczoznawcy ;)
    Gra nie warta byla swieczki bo rzeczoznawca kosztowałby pewnie tyle co
    ta róznica w podatku.
    A pewnie i ten rzeczoznawca korzysta z katalogu wyceny :)
    Zmieniłem wpisy w dokumencie, podpisałem i sprawa była załatwiona

    > - czy powyższą kwotę US może zakwestionować?
    czytaj powyzej
> [...]
    > kupił samochód (syn) choć nie ma żadnych dochodów? W sumie to można
    > przecież ustalić podział ojciec 99,99% samochodu, syn zapalniczka

    na to pytanie nie jestem Ci wstanie odpowiedziec

    pozdrawiam
    piotr

  • 3. Data: 2009-07-19 15:41:26
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    czakista w <news:h3v82u$8hn$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Mam kilka pytań do znawców, związane z zakupem samochodu:
    > - do PCC-3 podawać kwotę z umowy czy też z jakiegoś katalogu?

    Ja bym wpisał kwotę z rachunku...

    > - czy powyższą kwotę US może zakwestionować?

    Jak najbardziej

> [...]
    > ojciec i syn) tyle że kasę daje ojciec, a syna dopisujemy tylko po to, żeby
    > mu zniżki leciały w TU. Trzeba w PCC-3 wpisać wszystkich właściceli?

    Powinno się dokładnie tylu ilu w umowie

    > Czy US się nie przyczepi np do tego, że ktoś kupił samochód (syn) choć nie ma
    > żadnych dochodów?

    Jest cos takiego jak darowizna, więc...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2009-07-19 16:13:41
    Od: "czakista" <c...@o...pl>

    Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    > Jest cos takiego jak darowizna, więc...

    ale darowizna z tego co wiem (kasa) musiała by być przelewem na konto.

    A umowa już spisana na ojca i *nie mającego żadnych dochodów* syna.

    Teraz jeszcze pytanie niepodatkowe, czy wspłówłaściciel może zarejestrować
    auto? Czy też wszędzie za rączki muszą chodzić wszyscy
    właścicele/współwłaścicele?

  • 5. Data: 2009-07-19 16:21:05
    Od: spp <s...@o...pl>

    czakista pisze:

    > A umowa już spisana na ojca i *nie mającego żadnych dochodów* syna.

    I bardzo dobrze.
    Dwa miesiące temu tak zrobiłem. :)

    > Teraz jeszcze pytanie niepodatkowe, czy wspłówłaściciel może
    > zarejestrować auto? Czy też wszędzie za rączki muszą chodzić wszyscy
    > właścicele/współwłaścicele?

    Najczęściej tak choć urzędy mają dziwne wymagania.
    Poznańskie starostwo wymaga upoważnienie (z wyjątkiem współmałżonka - tu
    nie ma problemu) i 'obecności' dowodu osobistego wszystkich
    współwłaścicieli.

    --
    spp

  • 6. Data: 2009-07-19 16:29:12
    Od: "czakista" <c...@o...pl>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Dwa miesiące temu tak zrobiłem. :)

    i nie było żadnych problemów? Wpisałeś wszystkich do PCC-3?

    > Najczęściej tak choć urzędy mają dziwne wymagania.

    No właśnie ;/

    > i 'obecności' dowodu osobistego wszystkich współwłaścicieli.

    to to chyba jawne łamanie prawa.

  • 7. Data: 2009-07-19 16:38:51
    Od: spp <s...@o...pl>

    czakista pisze:

    > i nie było żadnych problemów? Wpisałeś wszystkich do PCC-3?

    To była faktura VAT. :)

    Inna sprawa - darowizna nie musi być gotówkowa a dodatkowo, przy
    wartościach przedmiotu mniejszych jak ok. 10000 (narastająco od tej
    samej osoby w ciągu 5 ostatnich lat) nawet nie musisz jej zgłaszać do US. :)

    > to to chyba jawne łamanie prawa.

    Nie chce mi się myśleć - lepsze to niż wizyta obojga właścicieli. :)

    --
    spp