  • 1. Data: 2010-11-16 13:21:21
    Temat: Zakup rzeczy ruchomej na firmę od osoby prywatnej.
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <j...@o...pl>

    Witam.

    Chcę zakupić od osoby prywatnej spawarkę za 700 złotych. Z tego co wiem PCC
    nie płacę i nie muszę także składać deklaracji PCC.
    Jeśli będę chciał zaliczyć zakup w koszty to wystarczy sama umowa cp?
    Dodatkowo czy sprzedający będzie musiał jakoś uwzględnić tą sprzedaż w
    rozliczeniu rocznym czy gdzie indziej?
    Oczywiście ta osoba nie handluje spawarkami i sprzedaje mi swoją własną,
    używaną przez 1,5 roku spawarkę.

    --
    pozdrawiam, Jacek Filipkiewicz

  • 2. Data: 2010-11-16 13:38:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-16 14:21, Jacek Filipkiewicz pisze:
> [...]
    > nie płacę i nie muszę także składać deklaracji PCC.
    > Jeśli będę chciał zaliczyć zakup w koszty to wystarczy sama umowa cp?

    I rachunek.

    > Dodatkowo czy sprzedający będzie musiał jakoś uwzględnić tą sprzedaż w
    > rozliczeniu rocznym czy gdzie indziej?
    > Oczywiście ta osoba nie handluje spawarkami i sprzedaje mi swoją własną,
    > używaną przez 1,5 roku spawarkę.

    To nie.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-11-16 14:08:38
    Od: "Jacek Filipkiewicz" <j...@o...pl>

    grup dyskusyjnych:ibu1ga$ic5$...@n...onet.pl...

    > I rachunek.

    > To nie.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Dzięki za szybką odpowiedź.

    --
    pozdrawiam, Jacek Filipkiewicz

  • 4. Data: 2010-11-18 21:35:22
    Od: " " <m...@N...gazeta.pl>

    Jacek Filipkiewicz <j...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > rozliczeniu rocznym czy gdzie indziej?
    > Oczywiście ta osoba nie handluje spawarkami i sprzedaje mi swoją własną,

    Jeśli ta osoba miała działalność i przed likwidacją działalności wycofała tą
    spawarkę to jeżeli ją sprzeda przed upływem 6 lat to będzie to przychód do
    opodatkowania. - art.10 ust.2 pkt 3 updof.

    mkgp