  • 1. Data: 2004-08-29 13:09:35
    Temat: Zakup pojazdu w holandii a VAT
    Od: "marlo" <g...@h...pl>

    Witam! Mam pytanie.
    Czy jeśli kupiłem pojazd od firmy holenderskiej (za kwotę netto) a nie mam
    jeszcze nadanego Euro Nipu to:
    1. Muszę zapłacić (naliczyć) podatek VAT w Polsce a następnie go odliczyć.
    2. Muszę zapłacić (naliczyć) podatek VAT w Polsce ale nie będę mógł go
    odliczyć ponieważ w chwili obecnej nie jestem posiadaczem Euro Nipu.
    Moje dane:
    Działalność gospodarcza, forma rozliczenia PKPiR, płatnik VAT.
    Dziękuje za fachowe odpowiedzi.
    Marcin

  • 2. Data: 2004-08-31 18:35:43
    Temat: Re: Zakup pojazdu w holandii a VAT
    Od: "Szymon Gluch" <s...@o...pl>

    > Dziękuje za fachowe odpowiedzi.

    Trudny temat... A wniosek o nadanie VAT UE zlozyles przed dokonaniem
    transakcji?

    Szymon

  • 3. Data: 2004-09-01 08:07:04
    Od: "marlo" <g...@h...pl>

    Użytkownik "Szymon Gluch" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Trudny temat... A wniosek o nadanie VAT UE zlozyles przed dokonaniem
    > transakcji?
    Złozyłem, ale dopiero wczoraj, więc poczekam pewnie z dwa tygodnie.
    Ps. Temat juz nieaktualny. Zapłaciłem za pojazd netto i odbiorę go dopiero
    jak będę miał Euro Nip. Wtedy tez wystawia mi fakturę - nie chciałem
    ryzykować.
    pozdr. Marcin

  • 4. Data: 2004-09-01 22:49:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Sep 2004, marlo wrote:

    >+ Użytkownik "Szymon Gluch" <s...@o...pl> napisał
    >+ > Trudny temat...
    [...]
> [...]
    >+ jak będę miał Euro Nip. Wtedy tez wystawia mi fakturę - nie chciałem

    Ja chyba czegoś tu nie rozumiem.
    Jesteś świadom że ZAPŁATA powoduje OBOWIĄZEK PODATKOWY VAT ?
    W tym obowiązek wystawienia faktury...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)