  • 31. Data: 2011-07-25 10:26:54
    Temat: Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firmę informatyczną
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > pl.soc.prawo.podatki

    Jakie przepisy podatkowe regulują zasady rejestracji pojazdów?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 32. Data: 2011-07-25 10:29:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 25 Jul 2011 12:12:31 +0200, Piotrek napisał(a):

    > Z takiego mianowicie powodu, że kryterium wpisu nie jest cena tylko
    > przewidywany okres używania.

    A nie bycie środkiem trwałym (uznanie za środek trwały)?

  • 33. Data: 2011-07-25 10:39:13
    Temat: Re: Zakup motocykla typu cross/enduro na firm? informatyczn?
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > No ale pytałem ,,co odróżnia w kontekście podatkowym''.

    Twoja suwerenna decyzja "bo tak" zaakcentowana dokonaniem wpisu w EŚT.
    Serio, żadnego kwitu z pieczątką nie trzeba, zupełnie jak na dzikim
    zachodzie.

    > Sądziłem, że DR stanowi tu dokument poświadczający ,,własność'' pojazdu.

    A to tylko własny pojazd można wpisać do EŚT???

    A propos - po tylu latach na tej liście powinno już do Ciebie dotrzeć,
    że jednoosobowa firma niczego nie posiada, posiada osoba fizyczna
    prowadzące jednoosobowo DG.

    > Myliłem się, i co? To powód do docinków?

    Widzisz, to nie jest kwestia, że się mylisz, to jest kwestia tego, jak
    swoje mylne poglądy prezentujesz.
    Masz coś w sobie takiego, że od razu budzisz w ludziach odruchy
    sadystyczne, np. ochotę na zaakcentowanie wyjaśnienia kopniakiem.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 34. Data: 2011-07-25 11:02:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 25-07-2011 12:29, jureq pisze:

    > A nie bycie środkiem trwałym (uznanie za środek trwały)?

    Może od początku - środkiem trwałym jest każdy przedmiot mający
    przewidywany okres użytkowania dłuższy niż rok. To jest definicja
    naukowa. Co oznacz, że coś jest środkiem rtwałym samo z siebie, tylko z
    uwag na swoje cechy, a nie czyjąś decyzje (uznanie za....)

    Przepisy określają, kiedy coś co teoretycznie jest ŚT nie musi być za
    takowe uznane dla celów podatkowych (ustawa o rachunkowości daje więcej
    luzu, bo samy sobie mamy ustalić co będzie ŚT a co nie, w polityce
    rachunkowości się to zapisuje).
    Nie musi, ale zawsze może. Przysłowiowy długopis moze być ŚT. Mam taki,
    którego używam coś ze 3 lata.

    To raz.

    Dwa - chciałabym zwrócić uwagę na jeden myk dotyczący tanich samochodów
    osobowych, które nie muszą być wpisywane do EŚT, bo przepisy podatkowe
    na to pozwalają (czyli te mityczne "poniżej 3500zł).

    Obowiązek prowadzenia kilometrówki dotyczy samochodów "nie wpisanych do
    EŚT" a nie np. nie będących własnością podatnika.
    Czyli jeżeli wykupujemy z leasingu samochód za 2tys zł (albo mniej,
    właśnie mam przed sobą fakturę na civica za 650zł), to nie mamy
    obowiązku go wpisywać do EŚT.
    Ale jeżeli go nie wpiszemy to musimy prowadzić kilometrówkę ze wszelkimi
    tego konsekwencjami.
    To samo dotyczy samochodów nabytych z zamiarem zbycia prze upływem 12
    miesięcy i w związku w tym wrzuconych w koszty bezpośrednio.

    Warto o tym pamiętać.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 35. Data: 2011-07-25 11:05:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2011 12:39, Maddy pisze:
    > Twoja suwerenna decyzja "bo tak" zaakcentowana dokonaniem wpisu w EŚT.
    > Serio, żadnego kwitu z pieczątką nie trzeba, zupełnie jak na dzikim
    > zachodzie.

    No OK. Przyjąłem. Nie krytykuję, nie neguję. Po prostu wydawało mi się,
    że to się określa papierami zakupu i potwierdzeniem w czasie rejestracji.

    > A to tylko własny pojazd można wpisać do EŚT???

    Nie wiem. Myślałem, że tak. A można cudzy?

    > A propos - po tylu latach na tej liście powinno już do Ciebie dotrzeć,
    > że jednoosobowa firma niczego nie posiada, posiada osoba fizyczna
    > prowadzące jednoosobowo DG.

    No owszem, aczkolwiek podział na majątek osobisty i majątek
    przedsiębiorstwa jakoś występuje. Gotfryd kiedyś o tym pisał, a i w tym
    wątku pojawiły się dwie sprzeczne intepretacje indywidualne. Dlatego
    próbuję to ogarnąć.

    > Masz coś w sobie takiego, że od razu budzisz w ludziach odruchy
    > sadystyczne, np. ochotę na zaakcentowanie wyjaśnienia kopniakiem.

    Spoko, jeszcze tylko tydzień i będziecie wolni.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 36. Data: 2011-07-25 11:22:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > No OK. Przyjąłem. Nie krytykuję, nie neguję. Po prostu wydawało mi się,
    > że to się określa papierami zakupu i potwierdzeniem w czasie rejestracji.

    > Nie wiem. Myślałem, że tak. A można cudzy?

    O leasingu finansowym to nie słyszałeś?

> [...]
    > przedsiębiorstwa jakoś występuje. Gotfryd kiedyś o tym pisał, a i w tym
    > wątku pojawiły się dwie sprzeczne intepretacje indywidualne. Dlatego

    Przeczytaj te posty Gotfryda jeszcze raz, bo coś tam zapamiętałeś, ale
    połowa Ci się zdążyła pomylić.
    Kiedy do Ciebie dotrze, że różne definicje stosuje się dla różnych celów?

    Na pytanie czym różni się majątek firmowy od osobistego prawidłowa
    odpowiedź to pytanie "ale w jakim kontekście?".

    > Spoko, jeszcze tylko tydzień i będziecie wolni.

    No ja myślę, że to Ty będziesz wolny. W końcu kopniaki bardziej bolą
    kopanego.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 37. Data: 2011-07-25 19:20:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2011, Gotfryd Smolik news wrote:

    > Formalnie racja, tylko nie wiem czy Paulina zdaje sobie sprawę
    > ze skutków takiego oczekiwania ;)

    A to niezależnie od poniższej mojej wpadki :)

    > Cóż, masz rację, dopóki pozostałe warunki są spełnione.
    > W szczególności wersje ze zbyciem przed upływem 12 miesięcy.

    Ekhm....
    Po pierwsze, to ja kontrolnie muszę przyznać że jakoś tak nie wiedzieć
    czemu przejechałem wzrokiem po opisie, a zupełnie nielogicznie nie
    zajarzylem że mowa o kwocie *poniżej* 3500 zł.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2011-07-25 19:23:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 25 Jul 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie wiem. Myślałem, że tak. A można cudzy?

    Takie nieśmiałe pytanie: może byś tak JEDNAK z raz do ustawy zajrzał?

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2011-07-25 22:20:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 25.07.2011 13:22, Maddy pisze:
    > No ja myślę, że to Ty będziesz wolny. W końcu kopniaki bardziej bolą
    > kopanego.

    Bynajmniej. Sam fakt, że ktoś się czuje już tak bardzo bezradny i
    zagubiony, że w kopaniu widzi jedyną drogę, stawia kopanego nad
    kopiącym. A do tego należy sobie jeszcze uświadomić prosty fakt, że
    kopniaki psychiczne bolą, gdy są zadawane przez osobę, którą darzymy
    szacunkiem. A już na pewno są bez znaczenia zadawane przez osobę, którą
    darzymy pogardą.

    Jedyne co boli, to to, że odczuwana pogarda do drugiej osoby nie licuje
    z postawą chrześcijańską, więc staram się ją przekuć raczej na współczucie.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek