  • 1. Data: 2003-10-03 07:10:06
    Temat: Zakup komputera - pytania.
    Od: "asereje" <j...@p...onet.pl>

    Witam.
    Zamierzam w tym roku kupic komputer.
    1. Czy jeszcze bede mogla skorzystac
    z ulgi podatkowej na zakup sprzetu komputerowego ?
    2. Czy w US nie zakwestionuja mi tego odliczenia,
    jesli 3 lata temu tez kupilam komputer i skorzystalam
    z ulgi podatkowej ?
    ( no coz, komputer sie zestarzal ;-), musze miec nowy )

    Bardzo prosze - jesli ktos wie - o odpowiedz.
    pozdrawiam
    asereje

  • 2. Data: 2003-10-03 07:34:07
    Temat: Re: Zakup komputera - pytania.
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "asereje" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam.
    > Zamierzam w tym roku kupic komputer.
    > 1. Czy jeszcze bede mogla skorzystac
    > z ulgi podatkowej na zakup sprzetu komputerowego ?
    Zalezy czym sie zajmujesz...

    > 2. Czy w US nie zakwestionuja mi tego odliczenia,
    > jesli 3 lata temu tez kupilam komputer i skorzystalam
    > z ulgi podatkowej ?
    > ( no coz, komputer sie zestarzal ;-), musze miec nowy )
    Brak wykladni prawnej, musisz sie ewentualnie wybronic - powinno pomoc
    ewentualnie to, ze komputer ma w firmie bazowa stawke 30% wiec rzeczywiscie
    3 letni formalnie jest stary:-)

    Pozdrawiam
    Łukasz Góralczyk

  • 3. Data: 2003-10-03 07:59:17
    Od: "asereje" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luqas" <l...@p...onet.pl>

    > Zalezy czym sie zajmujesz...
    informatyką ;-) mam nadzieję,że to wystarczy... oby :D

    > Brak wykladni prawnej, musisz sie ewentualnie wybronic - powinno pomoc
    > ewentualnie to, ze komputer ma w firmie bazowa stawke 30% wiec
    rzeczywiscie
    > 3 letni formalnie jest stary:-)

    Hmmm... czy to znaczy, że _nie jest zabronione_
    kupowanie np. co roku komputera i korzystanie z ulgi ?
    A z drugiej strony jesli zakwestionuja - to na podstawie jakiego zapisu ?
    Chociaz, skoro piszesz ze brak wykladni, to znaczy, ze
    zapisu zakazujacego nie ma... wiec czy to znaczy, ze moze
    zalezec od urzednika w US ?
    ( ja nie teges jestem w prawie... wybaczcie ;) )

    pozdrawiam
    asereje

  • 4. Data: 2003-10-03 08:37:16
    Od: "Luqas" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > zapisu zakazujacego nie ma... wiec czy to znaczy, ze moze
    > zalezec od urzednika w US ?
    > ( ja nie teges jestem w prawie... wybaczcie ;) )
    Hmmm powiem tak.. Odpisuje kazdego roku, na razie (odpukac) mam spokoj
    poniewaz suma ulg nie kwalifikuje mnie do wziecia pod lupe - bodajze rok
    temu byla mowa, ze jezeli podatnik nie ma wiecej niz 1000,00 do zwrotu to
    nie ma dosc czasu by sie nim zajac (najpierw bylo 500,00 ale okazalo sie, ze
    US nie maja dosc mocy przerobowych).

    I tak, w naszym 'f'spanialym kraju wszystko zalezy od urzednika...

    Pozdrawiam
    ŁG

  • 5. Data: 2003-10-03 08:52:44
    Od: "asereje" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Luqas"
    [ cut ]
> [...]
    ze
    > US nie maja dosc mocy przerobowych).
    >
    > I tak, w naszym 'f'spanialym kraju wszystko zalezy od urzednika...

    Mniej wiecej mam jasnosc.
    Dzieki za odpowiedzi - pozdrawiam.

    asereje

  • 6. Data: 2003-10-03 10:04:50
    Od: "Yennifer" <y...@a...nospam.pl>

> [...]
    > Chociaz, skoro piszesz ze brak wykladni, to znaczy, ze
    > zapisu zakazujacego nie ma... wiec czy to znaczy, ze moze

    IMO - nie zalezy to od urzednika, ale od Twojego uzasadnienia takiego zakupu
    (np np. rok po roku).
    Jezeli Twoje uzasadnienie bedzie: prawdziwe, sluszne, logiczne, spojne - to
    nawet jak urzednik je zakwestionuje (a nie powinien)- to mozesz sie odwolac
    do organu nadrzednego.

    pozdr Yenn

  • 7. Data: 2003-10-03 19:02:03
    Od: "Piotrek KKK" <o...@N...gazeta.pl>

    Yennifer <y...@a...nospam.pl> napisał(a):

> [...]
    > do organu nadrzednego.
    >
    > pozdr Yenn
    >
    > W świetle regulacji zawartych w ustawie o podatku dochodowym od osób
    fizycznych nie widzę żadnych przeszkód ze skorzystania wspomnianego przez
    ciebie odliczenia. Musisz spełnić dwa warunki :
    1) zakup komputera musi być związany z wykonywaną przez ciebie pracą lub
    wykonywanym zawodem.
    2) Musisz być zatrudniony na umowę o pracę.
    Przepisy w/w ustawy nie zawierają regulacji dotyczących ilości zakupionych
    materiałów związanych z wykonywaną pracą lub wykonywanym zawodem.
    Możesz spać spokojnie.