  • 1. Data: 2009-10-06 10:45:31
    Temat: Zakup jako konsument i przepisanie na firmę
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Witam,
    Chciałbym zakupić laptopa na firmę.
    Ale chciałbym również zachować możliwość zwrotu
    tego laptopa w ciągu 10 dni jeśli okaże się wadliwy.
    Jak to zrobić w zgodzie z prawem?

    Dodam, że koszt tego sprzętu będzie <3500zł,
    nie będzie to środek trwały.

    Pozdr. Piotr

  • 2. Data: 2009-10-06 10:49:01
    Temat: Re: Zakup jako konsument i przepisanie na firmę
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "PiotrB." <p...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jak to zrobić w zgodzie z prawem?
    >
    > Dodam, że koszt tego sprzętu będzie <3500zł,
    > nie będzie to środek trwały.

    To kup go na siebie, jako osobe fizyczna i przekaz na dzialalnosc jako
    srodek trwaly - amortyzowany jednorazowo.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-10-06 12:23:46
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 06-10-2009 o 12:49:01 SDD <s...@t...pl> napisał(a):

    > To kup go na siebie, jako osobe fizyczna i przekaz na dzialalnosc jako
    > srodek trwaly - amortyzowany jednorazowo.

    Dobra, ale jak to zrobić formalnie tzn. jakie dokumenty sporządzić?
    Od sprzedawcy będę miał fakturę VAT, być może bez mojego NIP.
    Co jeszcze?

    pozdr. Piotr

  • 4. Data: 2009-10-06 12:29:03
    Temat: Re: Zakup jako konsument i przepisanie na firm
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    > Od sprzedawcy będę miał fakturę VAT, być może bez mojego NIP.

    Nota "korygująca" NIP?

    Vasco

  • 5. Data: 2009-10-06 12:37:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 06 Oct 2009 12:49:01 +0200, SDD napisał(a):

    > To kup go na siebie, jako osobe fizyczna i przekaz na dzialalnosc jako
    > srodek trwaly - amortyzowany jednorazowo.

    Tylko, że wtedy nie odliczy VAT.

  • 6. Data: 2009-10-06 12:39:05
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 06 Oct 2009 14:23:46 +0200, PiotrB. napisał(a):

    > Dobra, ale jak to zrobić formalnie tzn. jakie dokumenty sporządzić? Od
    > sprzedawcy będę miał fakturę VAT, być może bez mojego NIP. Co jeszcze?

    Po prostu wpisać do ewidencji środków trwałych. I zachować fakturę
    zakupu. Nic więcej nie trzeba.

  • 7. Data: 2009-10-06 12:39:46
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 06 Oct 2009 14:29:03 +0200, Vasco napisał(a):

    > Nota "koryguj?ca" NIP?

    A po co? Żeby stracić te prawa konsumenckie?

  • 8. Data: 2009-10-06 12:42:58
    Od: spp <s...@o...pl>

    jureq pisze:

    > Po prostu wpisać do ewidencji środków trwałych. I zachować fakturę
    > zakupu. Nic więcej nie trzeba.

    Ale koledze chodzi przecież o to, aby mieć uprawnienia konsumenta,
    komputer w kosztach i zwrócony VAT. :) To trzecie bez NIP-u niemożliwe.

    --
    spp

  • 9. Data: 2009-10-06 13:33:08
    Od: "PiotrB." <p...@t...pl>

    Dnia 06-10-2009 o 14:42:58 spp <s...@o...pl> napisał(a):

    > Ale koledze chodzi przecież o to, aby mieć uprawnienia konsumenta,
    > komputer w kosztach i zwrócony VAT. :) To trzecie bez NIP-u niemożliwe.

    Prawa konsumeta chcę tylko na te pierwsze 10 dni.
    No i rzeczywiście zależy mi na odliczeniu VAT.

    Czyli ustaliliśmy, ze musi być faktura z moim NIP.

    Ok, załużmy że NIP jest, pytanie czy na tej fakturze wystarczy
    imię i nazwisko bez mojej firmy (czyli bez tzw. nazwy firmy)?

    Pozdr. Piotr

  • 10. Data: 2009-10-06 22:06:10
    Od: "Vasco" <v...@p...fm>

    > A po co? Żeby stracić te prawa konsumenckie?

    Po 10 dniach ta nota :) Bo rozumiem, że o nie chodzi. Bo jeżeli także o
    uprawnienia wynikające z niezgodności z umową przez 2 lata, to się nie da
    ich mieć i jednocześnie odliczyć vat od faktury.

    Vasco