  • 1. Data: 2004-04-20 10:38:15
    Temat: Zakup auta po 1 maja.
    Od: "Maras" <m...@w...pl>

    Cześć,
    dzisiaj chodzi za mną taki oto problem. Po pierwszym maja będzie można
    zakupić samochód i odliczyć sobie VAT do kwoty 5000. Reszta VAT idzie w KUP
    i niby OK. Co jednak jeśli chce się potem sprzedać samochód. Jaki VAT się
    nalicza. W końcu cześć VAT ma się w kosztach ???
    Jeśli już było, to przepraszam, napiszcie, że było a nie rugajcie mnie :-)
    --
    Pozdrawiam i dziękuję,
    Maras

  • 2. Data: 2004-04-20 11:20:43
    Temat: Re: Zakup auta po 1 maja.
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Maras napisał:
> [...]
    > i niby OK. Co jednak jeśli chce się potem sprzedać samochód. Jaki VAT się
    > nalicza. W końcu cześć VAT ma się w kosztach ???

    Tego na razie nikt nie wie bo nie było jeszcze podobnego uregulowania z
    polskim prawie (przynajmniej jak sięgam pamięcią) więc nie ma na czym
    sie oprzeć a ustawa odpowiedzi nie daje.

    Jak sie pisze ustawy na kolanie w czasie przerwy w lekcjach to potem
    takie "kfiatki" wychodzą... A podatnik ma sobie z nimi radzić.

    Maddy zgnębiona ciągłymi pytaniami znajomych "a co to będzie po 1 maja
    z tym VATem"

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-04-20 12:14:00
    Od: "Hubert" <p...@p...edu.pl>

    > Cześć,
    > dzisiaj chodzi za mną taki oto problem. Po pierwszym maja będzie można
    > zakupić samochód i odliczyć sobie VAT do kwoty 5000.

    Nie do kwoty 5000 tylko polowe VATu lecz nie wiecej niz 5000 PLN
    a to roznica !

    Hubert

  • 4. Data: 2004-04-20 12:18:05
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Hubert napisał:

    > Nie do kwoty 5000 tylko polowe VATu lecz nie wiecej niz 5000 PLN
    > a to roznica !

    Co nie zmienia faktu że dalej nie wiadomo jak naliczać VAT przy
    sprzedaży....

    No ale mamy pół roku żeby się wyklarowało (w ciągu pół roku od zakupu
    samochodu i innych ruchomości i tak nalicza sie VAt bez względu na to
    czy i ile sie go miało prawo odliczyć). Ciekawe czy to wystarczy żeby
    ktoś zauważył problem.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl